Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Thailand 2019

JD6620
x 132

14 mar 2019, 15:10

Godt det gikk bra, som resten av Thailand farerne så gjelder vel det gamle jungelordet at ukrutt ikke forgår så lett
1 x
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 1215
Kontakt:

15 mar 2019, 09:13

Ny dag, nye utfordringer

En visitt hos legen som sier at det nok blir som før, men går kanskje litt tregere før blodverdier er bra. Siste sjekk blir på onsdag.
Burde visstnok drikke mer men skjønner ikke hvordan jeg skal klare drikke mer vann enn jeg gjør. Det er fullt!
Null alkohol til lørdag tenker jeg er bra.

Byttet hotell igjen da forrige booking nesten var gjort i panikk da jeg måtte finne et alternativ til sjokkhotellet i full fart.

Benyttet Agoda og da jeg kom frem sier hotellet at de ikke har rom til meg for hele oppholdet!
Nesten så de skylder på meg for sen booking.
Lite eller ikke noe hjelp å få så jeg ringer Agoda. Da forsvinner resepsjonist 15 minutter slik at ingen er tilstede når Agoda forsøker verifisere situasjonen.
25 minutter i første samtale og Agoda eskalerer saken. Må vente på å bli oppringt og til slutt får også Agoda svar fra hotellet.
Får noen alternativer i umiddelbar nærhet og Agoda fikser ny booking. Dyrere hotell til samme pris, selv om jeg synes det jeg opprinnelig bestilte så bedre ut.
Igjen må jeg si meg overrasket over hotell og manglende vilje til å hjelpe. "Not my problem" sa hun i resepsjonen direkte til meg 😲😡

En annen observasjon er at jeg knapt har brukt iPad og ennå ikke slått på MacBook Pro'en til nå.
Har en del video som jeg skal sette sammen etterhvert. Minnekortet på DJI Osmo Pocket er snart fullt og alt innhold er kopiert over til mobilen som nå laster alt opp til One Drive.

Tipper MacBook blir slått på for kopiering av filer dit også. Formaterer ikke noe minnekort før filer er ute på 2 enheter.
1 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
fotomannen
x 326

15 mar 2019, 09:46

Hehe. Jeg har for lengst begynt å mistenke at en del hoteller ikke er spesielt begeistret for at vi bruker Agoda. De taper sannsynligvis penger på det, sammenlignet med om vi booker direkte, da Agoda ofte er mye, mye rimeligere. De har vel ikke annet valg enn å bruke Agoda, da det er via denne typen tjenester de fleste finner hotellene sine, men det virker ikke som om de liker det. Har flere ganger blitt forsøkt tildelt dårligere rom enn det jeg har bestilt, og ved flere anledninger gått tilbake til resepsjonen og klaget, etter å ha sjekket inn. Da får jeg rommet jeg opprinnelig skulle hatt, og som jeg har betalt for, men siden det har skjedd gjentatte ganger de siste årene, begynner jeg å mistenke at mange hoteller er drittlei å selge rom billig via tjenester som dette.

Jeg kan aldri huske problemer rundt dette tidligere, men de siste par årene er det som om noe har skjedd.

Thaiene er generelt utrolig høflige og hjelpsomme ved mindre problemer, men jeg er ikke like imponert over servicen ved problemer som dette, da de har en tendens til å gå i umiddelbar forsvarsposisjon, og det synes på hele kroppsspråket. :)
1 x
LoYou
x 53

15 mar 2019, 12:32

kan det være fordi Agoda, Booking, ... tar et 15-20% gebyr av rom prisen ?

Samtidig som at overnattingsstedet ikke kan tilby lavere pris på sine egne sider.

Stordalen nevnte at han betalte flere hundre millioner til Booking....

...
1 x
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
fotomannen
x 326

15 mar 2019, 12:54

Vet ikke hvor mye de tar, men de gjør det nok ikke gratis. Samtidig er de med på å presse prisene nedover.

Det er bra for oss som kunder, men det er klart hotellene merker det.

Noen hoteller oppfordrer kundene til å ta kontakt med dem for å få den laveste prisen vi finner på nettet, men det er vel knapt noen som gidder det, da det er mye enklere å bruke 5 sekunder på Agoda, enn å ringe, sende mail eller hva det nå engang er man må gjøre. I tillegg får man diverse bonuser, ekstraovernattinger og den slags hos Agoda, Hotels, Expedia, osv.

Tidligere husker jeg det ofte kunne lønne seg å bestille gjennom hotellene direkte, eller troppe opp uten bestilling, men jeg kan ikke huske sist det hadde noe for seg. Tvert imot har jeg flere ganger opplevd å troppe opp, få beskjed om blodpris, takket nei, gått ut og bestilt via Agoda på telefonen, og gått inn med bestillingen 2 minutter senere.
2 x
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 2579

15 mar 2019, 13:05

Har erfart overnattingsteder som ber meg om å avbestille bookingen, for så få rom direkte fra de rimeligere, eller samme pris men oppgradert!

Ikke helt 100% i thailand!
0 x
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 1791

15 mar 2019, 13:57

kommende møter i presseklubben
Vedlegg
10ED55B7-6800-429E-9E8F-B6804271B190.jpeg
0 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
Brukeravatar
tdr
x 1215
Kontakt:

17 mar 2019, 14:33

En rolig fin helg her i Hua Hin. Den normalt rolige byen så nesten ut til å sovne helt inn ved stans av alkoholsalg. Mange stengte steder.. For min del har det ikke betydd noe da jeg har holdt meg unna alkoholen siden tirsdag. Ref hendelsen min.

Får se i kveld til fotballen om det ikke blir en øl eller to.

Var forsåvidt nesten merkelig å gå forbi en fullsatt irsk pub som viste Wolverhampton slå det andre laget i går, bordene var fulle av vann og Coca Cola.

Ble en tur på Bluport for å se Cold Pursuit med Liam Neeson i hovedrollen. Basert på en norsk film jeg ikke har sett. Masse drap. Mye underfundig humor. Likte både filmen og kinosalen. Ikke VIP seter i sal 6 men leverte absolutt på komfort, lyd og bilde.

I seng ganske så tidlig i går, våknet deretter og skulle bare ligge litt til. Litt til ble til 10 minutter etter frokost. Godt uansett.

Ruslet litt rundt i dag. Snakket med en hyggelig dresselger fra Burma med opprinnelse fra Nepal. Lang og interessant samtale som ga meg nye perspektiver. Ikke noe salgsfremmende triks fra hans side. Kun en god samtale. Satt pris på den.

Føler meg godt avklimatisert når jeg finner temperatur på under 29 på kvelden "kjølig". 32 dagtid er varmt men langt fra problematisk. Det går mye i kokosvann på flaske. Passer på å unngå Dehydrering i varmen.

Nedtelling til kamp nå. Så dagens drypp herfra er over 😎🌞
6 x
Brukeravatar
tdr
x 1215
Kontakt:

21 mar 2019, 13:34

Friskmeldt

Avsluttende besøk hos legen som sa at alt når er bra. Blodverdier tilbake til godkjent.

Noen vil kanskje stille tvil til legens diagnose, men de hører vi ikke på :lol: :lol:

Kan jo hende man ryker på en liten smell med drikke som inneholder noen prosenter etter alt styret med sykehus. Legen ba meg tross alt være forsiktig med alkohol. Det er jeg stort sett også, ikke mange som har sett meg sølt ut edle dråper. Nå ba han meg også fortsette drikke mye vann, og vann er det jo i all drikke. :)

Fått kopier av kvitteringer fra sykehus på kostnader og tenkte fremlegge det i morgen for manager på hotellet som har skapt problemer for meg. Via e-post er jeg bedt om dette så skulle de se på eventuelle krav fra min side. Konsekvent også brukt Grab til og fra sykehuset slik at jeg tenker de kvitteringene også blir fremlagte. Vel, stort sett konsekvent bruk av Grab i det hele tatt, og ikke taxi eller tuktuk som i alle tilfeller har blitt priset høyest.

Har slått på Mac´n for å tømme noen minnekort. Første gang jeg skriver på vanlig tastatur på 3 uker.
Skal se på alternative gadgets for backup av minnekort. Skal nok klare meg uten Mac på tur. Men for at det skal gå bra å være så lenge borte uten den så må jeg nok ha et eksternt tastatur til iPad´n.

Bruker ekstern kortleser på maskinen. Intern leser på den gamle Pro´en er dessverre defekt, noe som ikke er helt uvanlig på disse Mac´ene. Ekstern kortleser er tregt!

For tilgang til backend på systemet som hoster Asianet.no bruker jeg en app på iPad som er tilpasset direkte til den installasjon som ligger på server slik at det forenkler administrasjon og nødvendige gjøremål der. Finnes til mobil også, men skjermstørrelse gjør det lite brukervennlig der.

Dagen i dag har egentlig bestått av passe lite uten om en tur på stranden på ca 10 km. Fotmassasje etterpå. Gjør godt for kropp og sjel.

Føler meg passe avklimatisert når jeg om kveldene sitter og synes det er "kjølig" når tempen er under 28.
5 x
Brukeravatar
tdr
x 1215
Kontakt:

22 mar 2019, 17:41

Fredag og kino

Sen frokost rundt kl 12.

PSX_20190322_182406.jpg

En passe sterk fiskesuppe jeg ikke husker hva heter. Dagsfersk fisk. God start på dagen. Hotellfrokost av såkalt kontinental sort hopper jeg glatt over.

Fikk en hyggelig melding som gjorde at det ble kinodate på Bluport 🙂
Kjapp mat med date igjen og så se film dubbet på thai. Noen ganger kan man ikke si nei. Var overrasket over hvor mye jeg fikk med meg og forsto. Herlige VIP seter gjorde alt bedre.
Satser pångjen
Etter noen timer var det litt shopping på Night Market og mat igjen.
Denne gangen en kebab til 40 baht. God nok til prisen. Fylt opp kjøleskapet med nok frukt til frokost i morgen også.

PSX_20190322_232306.jpg
4 x
Svar

Gå tilbake til «Reisebrev og dagligliv»