Prayuth Chan-ocha Tråden!

fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#61

riflefish skrev: 14 mar 2019, 07:31 dere jornalister er meg feilfri fagrase
som klarer og vri og vrenge
det meste,
lage « fagstoff» sensajoner av ikkno,.
menneskerettigheter,
kansje de trengs?
En journalists viktigste samfunnsoppdrag er nå engang å ettergå makta. Det gjelder uansett hvem som styrer.

At du synes stadige forsøk på å oppløse et politisk parti som har tatt unge velgere i Bangkok med storm, rett før valget, er «ikkeno», like etter at et annet parti er oppløst, er nesten noe du må ta på din kappe.

Jeg tror de fleste vil synes det er en relevant nyhet.

Her er forresten den samme nyheten fra The Nation. Jeg antar du ikke mener det er en pro-Thaksin-avis.

http://www.nationmultimedia.com/detail/ ... s/30365193

Jeg skjønner at det er vanskelig å forsvare det du støtter, og at det kanskje er bedre å gå rundt i blinde, men det er ufattelig å ha så lite toleranse for andre meninger enn dine egne, at du fyrer deg opp hver eneste gang du ser noe du ikke liker. Det må i hvert fall være tøft, da 99,9 % av nyhetene om det politiske Thailand, i hvert fall på engelsk, skriver om ting som er nødt til å opprøre deg. Skulle jeg irritert meg over alle norske politikere jeg selv ikke stemmer på, ville jeg ikke klart å åpne en avis, men dersom noen skulle forsøke å avvikle norske partier jeg ikke liker, ville jeg reagert like mye på det om det var partiene jeg selv stemmer på som ble forsøkt oppløst, da det ikke ville vært et angrep på partiet, men et angrep på samfunnet.

Og skjønner du ikke det - vel; da vet du ikke engang hva demokrati er, og hvor avhengige samfunnet er av mennesker og partier med ulike tanker og meninger.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#62

fotomannen skrev: 14 mar 2019, 08:25 En journalists viktigste samfunnsoppdrag er nå engang å ettergå makta. Det gjelder uansett hvem som styrer.

At du synes stadige forsøk på å oppløse et politisk parti som har tatt unge velgere i Bangkok med storm, rett før valget, er «ikkeno», like etter at et annet parti er oppløst, er nesten noe du må ta på din kappe.

Jeg tror de fleste vil synes det er en relevant nyhet.

Her er forresten den samme nyheten fra The Nation. Jeg antar du ikke mener det er en pro-Thaksin-avis.

http://www.nationmultimedia.com/detail/ ... s/30365193

Jeg skjønner at det er vanskelig å forsvare det du støtter, og at det kanskje er bedre å gå rundt i blinde, men det er ufattelig å ha så lite toleranse for andre meninger enn dine egne, at du fyrer deg opp hver eneste gang du ser noe du ikke liker. Det må i hvert fall være tøft, da 99,9 % av nyhetene om det politiske Thailand, i hvert fall på engelsk, skriver om ting som er nødt til å opprøre deg. Skulle jeg irritert meg over alle norske politikere jeg selv ikke stemmer på, ville jeg ikke klart å åpne en avis, men dersom noen skulle forsøke å avvikle norske partier jeg ikke liker, ville jeg reagert like mye på det om det var partiene jeg selv stemmer på som ble forsøkt oppløst, da det ikke ville vært et angrep på partiet, men et angrep på samfunnet.

Og skjønner du ikke det - vel; da vet du ikke engang hva demokrati er, og hvor avhengige samfunnet er av mennesker og partier med ulike tanker og meninger.
hold nå opp!

at jeg fyrer meg opp hvær gang jeg opplever
noe jeg ikke liker,
du kjenner ikke mye til mitt liv og virke,
det beg ofte blir forbannet på
men lar det gå over
er de som bryr seg for mye om
thailand, et land de ferierer i,
men jeg svelger kameler,
dllers er det bare jornalistiske angrep
du kommer med mot meg!
det er ikke bare et helvte i thailand,
vel nå er det ille med forurensinga
her for vi håpe myndightene stopper
disse som fyrer opp småskauen,
ps jeg har nå toleranse ,
tenk om du heller kunne
postet fine fotos av thailand
og gode velskrevene reiseskildringed
den jaba artikklen du skrev,
den var merklig forøvrig

ps den nyheten du viser til, jeg følger også
med,!
det er editoren i kaosod jeg
stemplet som partisk uten relevance
til artikklen du ref til😉
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#63

riflefish skrev: 14 mar 2019, 10:19 hold nå opp!

at jeg fyrer meg opp hvær gang jeg opplever
noe jeg ikke liker,
du kjenner ikke mye til mitt liv og virke,
det beg ofte blir forbannet på
men lar det gå over
er de som bryr seg for mye om
thailand, et land de ferierer i,
men jeg svelger kameler,
dllers er det bare jornalistiske angrep
du kommer med mot meg!
det er ikke bare et helvte i thailand,
vel nå er det ille med forurensinga
her for vi håpe myndightene stopper
disse som fyrer opp småskauen,
ps jeg har nå toleranse ,
tenk om du heller kunne
postet fine fotos av thailand
og gode velskrevene reiseskildringed
den jaba artikklen du skrev,
den var merklig forøvrig

ps den nyheten du viser til, jeg følger også
med,!
det er editoren i kaosod jeg
stemplet som partisk uten relevance
til artikklen du ref til😉
For all del Riffle,er enig med deg i at det er mye flott i Thailand, men intrykket av at det er så flott,er kanskje for at det negative ikke blir slått opp i pressen som her.
Her er litt samenligning.

Jeg flyttet ut av Oslo til et par timers kjøring ut i distriktet.
Vi har et par hundre ulver i Norge,
Folk har panikkangst og drar til slangefylte Thailand uten problemer
Oslo blir sett på,som et sted så utrygt så kvinner blir voldtatt på hvert gatehjørne.
Og du blir knivstukket, ranet og slått ned overalt.
Trafikken er så ille så de ikke tør å kjøre bil i Oslo( der hvor det fortsatt er tilatt)
De samme mennesker opplever Thailand som så flott land å feriere i.
Selv om det statisisk er nummer 7 på kriminalitetstatistikk
Blir anmeldt over 100 voldtekter hver dag(disse tall er fra 20 år gammel undersøkelse)
Nummer 2 i statistikk om trafikkdødelighet
Men i Thailand er det bra og flott,ja så flott at de samme mennesker valfarter ca 130 000 stk i året.
Det politiske folk lever under ,som styrer er vel endel av årsakene til at ting får utvikle seg slik?
Og kanskje om slikt ikke endres så er det knapt i et ferieland sitt interesse.
Skal ikke mye kriminalitet til mot turister i fks US så kommer det i pressen og myndighetene må ta grep.
Var mye tyverier mot turister i Oslo og det ble tatt grep.
Så åpenhet om problemene er vel den eneste måten å få noe endret på.

Ps om Oslo er det satt litt på spissen
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#64

riflefish skrev: 14 mar 2019, 10:19 hold nå opp!

at jeg fyrer meg opp hvær gang jeg opplever
noe jeg ikke liker,
du kjenner ikke mye til mitt liv og virke,
det beg ofte blir forbannet på
men lar det gå over
er de som bryr seg for mye om
thailand, et land de ferierer i,
men jeg svelger kameler,
dllers er det bare jornalistiske angrep
du kommer med mot meg!
det er ikke bare et helvte i thailand,
vel nå er det ille med forurensinga
her for vi håpe myndightene stopper
disse som fyrer opp småskauen,
ps jeg har nå toleranse ,
tenk om du heller kunne
postet fine fotos av thailand
og gode velskrevene reiseskildringed
den jaba artikklen du skrev,
den var merklig forøvrig

ps den nyheten du viser til, jeg følger også
med,!
det er editoren i kaosod jeg
stemplet som partisk uten relevance
til artikklen du ref til😉
Hehe, ja, jeg skal gi meg, men du får slutte å diskreditere enhver nyhet du ikke liker, og det er relativt komisk at en som støtter en mann som truer meningsmotstandere med fengsel, kritiserer andre for manglende objektivitet.

Det er for øvrig ingen av linkene jeg har lagt ut her, eller noe jeg har skrevet, som indikerer at det er «helvete i Thailand». Andre meninger enn dine betyr ikke at noe er helvete.

Jeg bor for eksempel i et land der jeg ikke har stemt på noen av partiene i regjering, men det betyr ikke at jeg synes det er helvete her. Tvert imot er jeg fryktelig glad for at vi har partier over hele spekteret.

Ulike tanker og uenighet er helt nødvendig for at et land skal bevege seg framover.

Når det gjelder reiseskildringer og den slags, så forsøkte jeg en stund med ulike artikler, om alt fra reisemål til nyheter til en tripreport med fly, men responsen (med unntak for dine klager hver gang du ikke likte noe, hehe), var tilnærmet lik 0, og det er ikke veldig motiverende å sette seg ned og skrive i et par timer hvis nesten ingen bryr seg.

Det er det samme med bilder. Legger jeg ut et bilde vil kanskje to stykker vise at de har sett det, og det blir litt stusselig når jeg er vant til fotosteder der jeg får hundrevis av reaksjoner og tusenvis ser bildene jeg legger ut.

For øvrig er det min erfaring fra Asiaforum at fotografering er et like sensitivt tema som Israel - Palestina ... ;)

Hvis det kommer en reiseskildring, blir det eventuelt noe fortløpende mens jeg er på tur, av den typen tdr er igang med nå, men jeg er ikke lenger like singel som jeg har pleid å være, og en nesten tragisk konsekvens av det er at jeg ikke lenger bare kan hoppe på et fly og ta to uker når jobben tillater det, så nå vet jeg ikke engang når og hvor neste tur til Asia blir ...
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#65

fotomannen skrev: 14 mar 2019, 11:54
Når det gjelder reiseskildringer og den slags, så forsøkte jeg en stund med ulike artikler, om alt fra reisemål til nyheter til en tripreport med fly, men responsen (med unntak for dine klager hver gang du ikke likte noe, hehe), var tilnærmet lik 0, og det er ikke veldig motiverende å sette seg ned og skrive i et par timer hvis nesten ingen bryr seg.
Må "arrestere" deg litt her. Du ville antakelig bli overrasket å vite at flere av artiklene du skrev til nettsidene har daglige treff!

Og flere av de er vel blant de aller mest leste på Asianet.no
Du leverte flere gode artikler som fortsatt er aktuelle.

Det er mange flere lesere inne på nettsidene enn forumet og aktiviteter i ettertid med respons på forumet viser ikke i det hele tatt nedslagsfelt som artiklene du skrev har.

Hadde gjerne sett flere bidrag i artikkelform fra de som ønsker bidra.

Skulle gjerne hatt litt kapasitet selv til å følge opp men mye rundt teknisk drift og sikkerhet på nettsidene har tatt mer tid enn forutsett. Teknisk avdeling og redaksjon er jo pr tiden kun meg så da må sikker drift prioriteres.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#66

Jeg sier ikke at det samme vil skje
En utvikling i Thailand med større og større forskjeller mellom rike og fattige
En utvikling med mange undertrykte mennesker,
Igrunn samme elementer som har ført til hva som skjer i Sør Afrika i dag..
Og den utviklingen som nå for tiden foregår der tviler jeg på at så mange vil ha.
Og sikkert ikke et land som mange vil drømme om en fremtid i nå.
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#67

tdr skrev: 14 mar 2019, 12:48 Må "arrestere" deg litt her. Du ville antakelig bli overrasket å vite at flere av artiklene du skrev til nettsidene har daglige treff!

Og flere av de er vel blant de aller mest leste på Asianet.no
Du leverte flere gode artikler som fortsatt er aktuelle.

Det er mange flere lesere inne på nettsidene enn forumet og aktiviteter i ettertid med respons på forumet viser ikke i det hele tatt nedslagsfelt som artiklene du skrev har.

Hadde gjerne sett flere bidrag i artikkelform fra de som ønsker bidra.

Skulle gjerne hatt litt kapasitet selv til å følge opp men mye rundt teknisk drift og sikkerhet på nettsidene har tatt mer tid enn forutsett. Teknisk avdeling og redaksjon er jo pr tiden kun meg så da må sikker drift prioriteres.
Det er hyggelig å høre at det blir lest. Husker jeg googlet tripreporten for et års tid siden, og den kom tidlig opp i søket, noe som jo var morsomt å se.
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#68

fotomannen skrev: 14 mar 2019, 13:38 Det er hyggelig å høre at det blir lest. Husker jeg googlet tripreporten for et års tid siden, og den kom tidlig opp i søket, noe som jo var morsomt å se.
Er selv en av de som leser det meste av hva du skriver med stor interesse,kudos til deg,stå på.meningsforkjeller må vi tåle.
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#69

Noen som kan forklare?
Leser begrunnelse til hvofor han kan velges ,da det er 2 kriterier han ikke oppfyller for å være ugyldig.
Blandt annet at han ikke er valgt.

https://m.bangkokpost.com/news/politics ... -candidate

Dette er i motsetning til hva BBC skrev ,eller er det noe jeg misforstår?
Som det står i stykket nominert som eneste og fikk 191 mot 0 stemmer.

https://www.bbc.com/news/world-asia-28876154
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#70

Wood1958 skrev: 14 mar 2019, 15:32 Noen som kan forklare?
Leser begrunnelse til hvofor han kan velges ,da det er 2 kriterier han ikke oppfyller for å være ugyldig.
Blandt annet at han ikke er valgt.

https://m.bangkokpost.com/news/politics ... -candidate

Dette er i motsetning til hva BBC skrev ,eller er det noe jeg misforstår?
Som det står i stykket nominert som eneste og fikk 191 mot 0 stemmer.

https://www.bbc.com/news/world-asia-28876154
Denne gir i hvert fall svar på mye.

https://www.bangkokpost.com/opinion/opi ... -disguises
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»