Thailands ambassade advarer mot kriminalitet - i Sverige

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Den thailandske ambassaden i Stockholm har lagt ut en advarsel på sine nettsider.


Thailand varnar nu för brottslighet – i Stockholm
Thailands ambassad varnar nu sina landsmän för tjuvar i Sverige.

Bakgrunden är att flera thailändska turister på kort tid blivit bestulna på pengar, pass och mobiltelefoner i Stockholm.

– Detta ger Sverige dåligt rykte. I Asien tror man Sverige är väldigt säkert, säger ambassadtjänstemannen Alexander Vonsensey.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#2

Det er langt på overtid med en slik advarsel. Alle som reiser til Sverige burde få utdelt skuddsikker vest og alarm. Det beste er å betrakte landet fra utsiden. :geek:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#3

Faktisk er det nok på sin plass. Ekskona ble frastjålet mobil, smykke og penger av en marokkaner da hun jobbet i Sverige i forfjor.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4

MrDemongas skrev: 14 mar 2019, 07:53 Det er langt på overtid med en slik advarsel. Alle som reiser til Sverige burde få utdelt skuddsikker vest og alarm. Det beste er å betrakte landet fra utsiden. :geek:
Ja det blir bare et spørsmål om hvor en skal sitte å betrakte det ifra,he he

http://www.nationmultimedia.com/news/national/30317678
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#5

trist og lese!
men lurer nå på hvor mange som
er ranet?,
merklig nok er saudi et meget trygg land
i så hensene ,
der kapper de handa av tyver,
forøvrig en møkkaplass på jord
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#6

riflefish skrev: 14 mar 2019, 10:43 trist og lese!
men lurer nå på hvor mange som
er ranet?,
merklig nok er saudi et meget trygg land
i så hensene ,
der kapper de handa av tyver,
forøvrig en møkkaplass på jord
Om fattigdom og nød er årsak til tyverier så løser det sikkert ikke disse samfunnsproblemer med å kappe henda av folk.
Men det blir selvsagt en tyv mindre
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#7

Wood1958 skrev: 14 mar 2019, 11:33 Om fattigdom og nød er årsak til tyverier så løser det sikkert ikke disse samfunnsproblemer med å kappe henda av folk.
Men det blir selvsagt en tyv mindre
hadde vert rett medisin for « fantegutta»
i norge mm!
juling hjelper ikke!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#8

riflefish skrev: 14 mar 2019, 11:48 hadde vert rett medisin for « fantegutta»
i norge mm!
juling hjelper ikke!
He he,tror det ble mere fingerløse i Thailand.
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#9

RobertX skrev: 14 mar 2019, 09:09 Faktisk er det nok på sin plass. Ekskona ble frastjålet mobil, smykke og penger av en marokkaner da hun jobbet i Sverige i forfjor.
Ja men vi har heldigvis ikke nådd dit hvor vi må ha gittere på privathus og murer med gitterporter rundt våre privathus enda her i Skandinavia.
Så igrunn ganske så tryggt her,hvordan ser det ut rundt deg?
Husker når veninna fra Thailand var på sitt første besøk,hun lurte på hva som foregikk rumdt Majorstua i Oslo siden det sto så mye biler parkert på gata.
Jeg sa de sikkert satt inne i sine hjem og så på tv.
Hun var sjokkert over at de kunne parkere bilene trygt på gata og,at de ike ville bli stålet
Kan føye til at jeg så skaftet av min brødkniv stikkendes opp av håndveska hennes når jeg kom fra jobb tilbake til båten på Hovedøya
Årsak ,jo det hadde sitti 2 menn på grillplassen i båteforeningen med en pils ,og jeg måtte jo forstå at hun var en kvinne alene i min båt så hun måtte ha noe å forsvare seg med i tilfelle de skulle forsøke å voldta henne.
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#10

For alle som er opptatt av sikkerhet, enten det er i trafikken, frykten for skytevåpen eller faren for å bli ranet, er det heldigvis veldig enkelt å orientere seg, da de aller fleste land opererer med statistikk som viser faren for å bli utsatt for det ene og det andre.

Det er i det hele tatt fascinerende at så mange som reiser til langt farligere steder i verden, er så engstelige i skandinaviske storbyer, som på de aller fleste områder er blant de sikreste byene i verden.

Blant mange utlendinger i Asia, framstilles til og med noen av verdens tryggeste storbyer som noe tilnærmet Kabul, selv om de samme menneskene - som Wood påpeker, selv lever bak gitter, med døgnbemannet vakthold.

Med unntak for på veiene, har jeg aldri vært redd i Thailand, selv om faren for å bli utsatt for noe i asiatiske land er langt større enn hva jeg er vant til i Oslo. Til tross for det har jeg aldri blitt utsatt for noe mer alvorlig enn en tuk-tuk-sjåfør som truet til seg 2000 baht, men det tilskriver jeg kontoen for min egen feil, da jeg burde visst bedre enn å bruke ham i beruset tilstand midt på natta. Jeg har aldri vært redd i Oslo heller, ei heller har jeg opplevd noe truende her, selv om jeg har bodd i området hele livet. De siste 10 årene har jeg til og med slengt rundt i byens kriker og kroker til alle døgnets tider, ofte med synlig fotoutstyr til titalls tusenlapper over skulderen, uten noen gang å bli ranet.

Men jeg går ikke med telefonen synlig i baklomma noe sted i verden.

Bruker man hodet går det greit de fleste steder, men det er liten tvil om hvor vi er mest utsatt for kriminalitet.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»