Nytt valg 24. mars.

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#141

dette valget er noe helt annerledes, jeg skrev for noen uker siden om valgplakater

nå er det optil 3 på hvær lys og telefonstolpe,,,,

plakat valget , nei.

i dag opplevde jeg noe merkelig i en soi jeg sykla kom det 5 høyttaler biler som gavla og overdøva hverandre

det jeg snakker med bare rister på hodet..

poiltikra lover og lover noe vi kjenner godt men makan til sirkus som deter og det eskalerer

det eneste partiet som ikke har høyttaler biler,

vel postkassa er full av politisk søppel skrevt av en akademisk elite

vel demokraten kom med endel lovnader i en samplet , noe landet ikke har penger til

braut sa rett ut jeg deltar ikke i inenrjuver taper jeg så skriver dere ikkno,

märklig fyr, men jeg gjentar maken til sirkus har jeg aldri opplevd.

tenk 5 pick upper kjørte i kolonne med vert sit budskap.

ja ja, slik observerer jeg oppløpet,,

ps i dag så jeg jaggu de satte opp plakater som var 3 meter høye og 10 meter brede,,,,,,


lenge leve aristokratiet,,, sku vert intresant om dette kun er et fenomen i Bangkok og Samutprakarn :?: :idea:
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#142

riflefish skrev: 08 mar 2019, 13:59 dette valget er noe helt annerledes, jeg skrev for noen uker siden om valgplakater

nå er det optil 3 på hvær lys og telefonstolpe,,,,

plakat valget , nei.

i dag opplevde jeg noe merkelig i en soi jeg sykla kom det 5 høyttaler biler som gavla og overdøva hverandre

det jeg snakker med bare rister på hodet..

poiltikra lover og lover noe vi kjenner godt men makan til sirkus som deter og det eskalerer

det eneste partiet som ikke har høyttaler biler,

vel postkassa er full av politisk søppel skrevt av en akademisk elite

vel demokraten kom med endel lovnader i en samplet , noe landet ikke har penger til

braut sa rett ut jeg deltar ikke i inenrjuver taper jeg så skriver dere ikkno,

märklig fyr, men jeg gjentar maken til sirkus har jeg aldri opplevd.

tenk 5 pick upper kjørte i kolonne med vert sit budskap.

ja ja, slik observerer jeg oppløpet,,

ps i dag så jeg jaggu de satte opp plakater som var 3 meter høye og 10 meter brede,,,,,,


lenge leve aristokratiet,,, sku vert intresant om dette kun er et fenomen i Bangkok og Samutprakarn :?: :idea:
Off topic

Du vet, det finnes fortsatt høytalere rundt omkring i utkanten av Bangkok som opplyser lokalbefolkning om noe viktig...riktignok ikke midt i sentrum..men du skal ikke mange minuttene ut sentralt før du ser høytalere på stolper.. ;) det kan jo være noe viktig som feks en helsebuss etc...
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#143

Om det lykkes å få oppløst Pheu Thai og få ryddet Future Forward av banen så er jo seiren sikkert godt i mål,
Nå ser jeg også at de som dyrker gummi er villige til å gi sine stemmer til partiene som vil bedre situationen for de.
Så vidt jeg husker så var vel subsidiene til risbøndene mens gummiavlerne ikke fikk,endel av argumentene til de gule når de kjørte sitt
Bangkok shutdown.
Om de gule nå mister støtte her også så kan kan det vel bli en kommende regjering uten støtte av så veldig mange.


https://www.bangkokpost.com/news/politi ... -after-ffp

https://www.bangkokpost.com/news/politi ... ctoral-map
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#144

Så kom det en til.
Ser ut til å bli valg med mye overraskelser ,kanskje selv for Generalen.
I samme stykket står dette
,,After five years under Gen Prayut's leadership, the economy is in poor shape and the country has suffered badly,,
Litt på sidelinja om valg,men en kan jo samtidig undres hvilken vei bath skal gå etter valget.og hvordan det egentilige bildet er

https://m.bangkokpost.com/news/politics ... turn-as-pm
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#145

Prayut har jo gjort en make over, og prøver å bli folkelig med mer eller mindre hell. Helst det siste.

Klovn er det beste jeg kommer på av ord for å forklare hva han holder på med.

Trist som faan hele showet.
🌞
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#146

Phay skrev: 10 mar 2019, 20:20 Prayut har jo gjort en make over, og prøver å bli folkelig med mer eller mindre hell. Helst det siste.

Klovn er det beste jeg kommer på av ord for å forklare hva han holder på med.

Trist som faan hele showet.
Ja trist er det,men jeg synes nå at det er et sunnhetstegn å se motstanden .og hvis motstanden sprer seg blandt gule også blir det kanskje bedre på sikt.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#147

Phay skrev: 10 mar 2019, 20:20 Prayut har jo gjort en make over, og prøver å bli folkelig med mer eller mindre hell. Helst det siste.

Klovn er det beste jeg kommer på av ord for å forklare hva han holder på med.

Trist som faan hele showet.


klovner eller kjeltringer har vi sett mye av,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#148

riflefish skrev: 12 mar 2019, 05:30 klovner eller kjeltringer har vi sett mye av,
Slik han oppfører seg, så er han ikke verdig å ha en lederstilling. Gal mann på gal plass Rifle.

Suthep og Prayut, har ikke reddet landet, det er det mange andre som sørger for at det går videre på ett vis, for polititisk finesse og verdighet, finnes ikke der i gården.
🌞
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#149

I siste episode av Patriot act på Netflix, tar de for seg hvordan Hip Hop har gått fra å bli en liten undergrunnsgreie til en vesentlig politisk kraft og motstemme mot diktaturers sensur rundt om i verden.

Det siste og lengste innslaget omhandler en rapgruppes potensielle innvirkning på det kommende valget i Thailand, og myndighetenes reaksjon.

(For de som ikke vet det: Patriot Act er Netflix` versjon av Last Week Tonight with John Oliver).
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#150

riflefish skrev: 12 mar 2019, 05:30 klovner eller kjeltringer har vi sett mye av,
Helt enig der,og med dagens valgregler om hvem som kan stille til valg,så er vel ikke forestillingen helt over.
Nå kan en jo håpe at mange av de finner et annet levebrød enn å være politikere,eller at de trer tilbake men jeg tviler.
Låst

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»