Turismen i Thailand.

Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#1

Det har vært snakke så mye om turismen som mange mener vil stagnere. Samt at Thailand ikke tjener penger på kineserene. Vel frem til november i fjor, så kom det 9.697.321 kinesere til Thailand. Nesten 10 millioner og Thailand tjente nok penger på dem, og det er selvfølgelig også mest kinesere som er turister i Thailand. Det kommer fler og fler turister fra andre land også, noe dette vedlegget viser.

A.H.
Vedlegg
Screen Shot 2019-01-13 at 15.53.25.png
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Alle hot spottene her i nord, er fulle av turister, så om det ikke synes så godt i badebyene, så er nok turistene mer spredt over det ganske så vide og brede. Godt i være mobil, så en kommer seg rundt de verste turistfellene synes nå jeg.
🌞
hemalainen
Innlegg: 37
Registrert: 28 des 2018, 09:50

#3

I Bangkok er asiatiske turister sterkt til stede i byens kjøpesentre. Kortreist shopping-turisme viser seg i økonomien og i høye ankomsttall. Fremveksten av luksuriøse kjøpesentre dokumenterer behovet.

Akkurat nå søker jeg etter leiligheter via AirBnB og Expedia i Chiang Mai før en kort tur kommende uke. Selv på kort varsel er det enkelt å finne ledig kapasitet til vanlige priser. Tur retur Bangkok Chiangmai betalte jeg nettopp 934 kroner for med Thai Airways. Flybillett tur retur København - Bangkok kostet ca 6100 kroner direkte med Thai Airways. Ikke verst på kort varsel midt i høysesongen.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#4

hemalainen skrev: 13 jan 2019, 13:02 I Bangkok er asiatiske turister sterkt til stede i byens kjøpesentre. Kortreist shopping-turisme viser seg i økonomien og i høye ankomsttall. Fremveksten av luksuriøse kjøpesentre dokumenterer behovet.

Akkurat nå søker jeg etter leiligheter via AirBnB og Expedia i Chiang Mai før en kort tur kommende uke. Selv på kort varsel er det enkelt å finne ledig kapasitet til vanlige priser. Tur retur Bangkok Chiangmai betalte jeg nettopp 934 kroner for med Thai Airways. Flybillett tur retur København - Bangkok kostet ca 6100 kroner direkte med Thai Airways. Ikke verst på kort varsel midt i høysesongen.
det er ikke noen høy sesong nå den var til 1 jan litt av april når songkran er resten er lav sesong
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#5

Det skal blibartig å se hva hele 2018 ble for turismen i Thailand.

A.H.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#6

chelsea skrev: 13 jan 2019, 18:08 det er ikke noen høy sesong nå den var til 1 jan litt av april når songkran er resten er lav sesong
Det er høysesongen på flybilletter fra europa han mener, og det går uavhengig av hva som menes med høysesong for lokale.
🌞
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#7

Arild Holtet skrev: 14 jan 2019, 02:06 Det skal bli artig å se hva hele 2018 ble for turismen i Thailand.

A.H.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#8

Phay skrev: 14 jan 2019, 03:01 Det er høysesongen på flybilletter fra europa han mener, og det går uavhengig av hva som menes med høysesong for lokale.
Hotellene oppererer også med høysesong t.o.m April.
hemalainen
Innlegg: 37
Registrert: 28 des 2018, 09:50

#9

Det kan være sesongene har endret seg ettersom tilreisende i større grad kommer fra Asia. Tallene Thailand opererer med omfatter i hvert fall mer enn turisme. Fra Laos kommer det for eksempel mange som passerer grensen for å selge varer i Thailand. Det er rart hvis fattige Laos er den fjerde viktigste turistnasjonen for Thailand. I 2018 hadde jeg 4 grenseoverganger fra Europa (2 fra Danmark og 2 fra Norge) og 3 fra Asia (Tokyo, Vietnam og Sør Korea). I tallene er jeg trolig 7 av landets turister.

Bangkok er i ferd med å bli Asias shoppingby nummer 1. Det tiltrekker pengesterke turister som legger igjen penger i klær, hoteller og restauranter. Om litt står det nye shoppingsenteret ved siden av Emporium ferdig. Denne delen av Sukhumvit tar dermed opp konkurransen med området rundt Central World som byens beste for motebevisste fra hele verden.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#10

Arild Holtet skrev: 13 jan 2019, 10:00 Det har vært snakke så mye om turismen som mange mener vil stagnere. Samt at Thailand ikke tjener penger på kineserene. Vel frem til november i fjor, så kom det 9.697.321 kinesere til Thailand. Nesten 10 millioner og Thailand tjente nok penger på dem, og det er selvfølgelig også mest kinesere som er turister i Thailand. Det kommer fler og fler turister fra andre land også, noe dette vedlegget viser.

A.H.
har du en link til detta kan ikke lese
hva som der står?!,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Generelt»