videoupdate Saudi woman held at Bangkok airport pleads for asylum

Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#21

Kolami skrev: 09 jan 2019, 08:11 Godt det ikke var på Don Muang, der er de gærne. Da hadde hun vært i Saudi allerede.----eller, synd at det ikke var på DOn muang..da hadde Thailand hatt ett mindre problem..lol..Hun satset vel på Suwarnabhumi da de har ting mer i orden tenker jeg..Alle jenter av islam vet at de hvis de går imot islam så er de ett hode kortere..så det var vel kalkulert..
Det var ikke akkurat mye orden på Suwarnabhummi når de lokalt ansvarlige lot representanter fra Saudi Arabia indre anliggender de egentlig ikke hadde noe med, og var under hælen på dem da de gikk med på at hun kunne deporteres - noe som ikke ble noe av, da kvinnen ikke stolte på folk fra den saudiske ambassaden og nektet å åpne hotelldøren.
Det som kanskje reddet henne var oppmerksomheten hun fikk da nyheten gikk verden rundt, og FN og menneskerettighetsorganisasjoner engasjerte seg i hennes sak.
Det er vel også vanlig at utenlandske ankomster skjer på Suwarnabhummi og ikke på Don Muang, som mest er en innenriksflyplass. Ikke minst når en er i transitt, som denne damen var, men ble fratatt både pass og flybillett - noe som er høyst irregulært, når det ikke finnes legale grunner til det, og viser at en var under innflytelse fra Saudi. Det er dette som kommer frem i linken jeg la ut.
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#22

PiTa skrev: 10 jan 2019, 06:21 Det var ikke akkurat mye orden på Suwarnabhummi når de lokalt ansvarlige lot representanter fra Saudi Arabia indre anliggender de egentlig ikke hadde noe med, og var under hælen på dem da de gikk med på at hun kunne deporteres - noe som ikke ble noe av, da kvinnen ikke stolte på folk fra den saudiske ambassaden og nektet å åpne hotelldøren.
Det som kanskje reddet henne var oppmerksomheten hun fikk da nyheten gikk verden rundt, og FN og menneskerettighetsorganisasjoner engasjerte seg i hennes sak.
Det er vel også vanlig at utenlandske ankomster skjer på Suwarnabhummi og ikke på Don Muang, som mest er en innenriksflyplass. Ikke minst når en er i transitt, som denne damen var, men ble fratatt både pass og flybillett - noe som er høyst irregulært, når det ikke finnes legale grunner til det, og viser at en var under innflytelse fra Saudi. Det er dette som kommer frem i linken jeg la ut.
Don Muang hadde i 2017 14 millioner internasjonale passasjerer og 23 millioner innlands passasjerer, når 37,5 prosent av trafikken er internasjonal så synes jeg det blir feil å kalle det en innenriks flyplass.
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#23

Ok - min bomm.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#24

PiTa skrev: 10 jan 2019, 06:21 Det var ikke akkurat mye orden på Suwarnabhummi når de lokalt ansvarlige lot representanter fra Saudi Arabia indre anliggender de egentlig ikke hadde noe med, og var under hælen på dem da de gikk med på at hun kunne deporteres - noe som ikke ble noe av, da kvinnen ikke stolte på folk fra den saudiske ambassaden og nektet å åpne hotelldøren.
Det som kanskje reddet henne var oppmerksomheten hun fikk da nyheten gikk verden rundt, og FN og menneskerettighetsorganisasjoner engasjerte seg i hennes sak.
Det er vel også vanlig at utenlandske ankomster skjer på Suwarnabhummi og ikke på Don Muang, som mest er en innenriksflyplass. Ikke minst når en er i transitt, som denne damen var, men ble fratatt både pass og flybillett - noe som er høyst irregulært, når det ikke finnes legale grunner til det, og viser at en var under innflytelse fra Saudi. Det er dette som kommer frem i linken jeg la ut.
Jeg har aldri hørt om hoteller som ligger i internasjonal sone..opplys meg gjerne..
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#25

PiTa skrev: 10 jan 2019, 17:58Ok - min bomm.
Ikke langflygninger som du kanskje siktet til? mest fra nærområdene..kanske saudi også..det vet je gikke..
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#26

hemalainen skrev: 09 jan 2019, 12:02 Jeg håper ikke du tar det ille opp at jeg spør, men tilhører du en så ekstrem retning innen Islam at du ønsker frafalne muslimer døde?
Jeg synes at de kan steine seg selv ihjel, frafalne eller ei, så verden blir noe bedre :D
Blir som å si at det finnes "moderate" Jehovas Vitner :lol:

Er du ikke redd for at hodet ditt skal falle av så kan du alltid ta deg en langtur ned til Tunisia, Egypt eller Marokko...ligg gjerne litt utenfor byområdene hvis du ønsker litt spenning..

Mange av disse damene som jeg kjenner som frekventerte disse landen, noen drev cabins, har ikke reist til disse landene på mange år..men jeg registrerer at noen synes det er litt gøy å gå i fjellene..eller ta inn på en luksushotel med millitært vaktpersonel, akkurat som det hjelper..fine greier..

Du er vel ikke så naiv å tro at hun ikke vil være islamistisk aktivist i det landet hun lander i? Når hun har fått roet seg ned.så kommer spøkelset frem....nå ser det ut som at de vil at hun skal komme til Australia..takk lov for at det ikke ble Norge..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#27

Kolami skrev: 11 jan 2019, 05:20 Jeg synes at de kan steine seg selv ihjel, frafalne eller ei, så verden blir noe bedre :D
Blir som å si at det finnes "moderate" Jehovas Vitner :lol:

Er du ikke redd for at hodet ditt skal falle av så kan du alltid ta deg en langtur ned til Tunisia, Egypt eller Marokko...ligg gjerne litt utenfor byområdene hvis du ønsker litt spenning..

Mange av disse damene som jeg kjenner som frekventerte disse landen, noen drev cabins, har ikke reist til disse landene på mange år..men jeg registrerer at noen synes det er litt gøy å gå i fjellene..eller ta inn på en luksushotel med millitært vaktpersonel, akkurat som det hjelper..fine greier..

Du er vel ikke så naiv å tro at hun ikke vil være islamistisk aktivist i det landet hun lander i? Når hun har fått roet seg ned.så kommer spøkelset frem....nå ser det ut som at de vil at hun skal komme til Australia..takk lov for at det ikke ble Norge..
Ekstremisme er og blir ekstremisme Kolami, og det er ikke så stor forskjell fra den ene ytterkant til den andre. Same same and not different.
🌞
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#28

Phay skrev: 11 jan 2019, 14:29 Ekstremisme er og blir ekstremisme Kolami, og det er ikke så stor forskjell fra den ene ytterkant til den andre. Same same and not different.
Ja, takk og lov så er det ikke Jehovas Vitner som styrer i Norge.--frafalne jehovas blir ikke steinet, de blir frøset ut, (hvis de hadde mer makt kan det tenkes at bålbrenning eller noe verre ville vært mer aktuelt)men slik er nok skadelig på ett helt annet plan..
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#29

[quote=Kolami post_id=12028 time=1547179765 user_id=61]
Jeg har aldri hørt om hoteller som ligger i internasjonal sone..opplys meg gjerne..




Vet ikke om det er flere men her er et ,ser det er flere symboler for seng på oversiktskartet men det er kanskje bare dagrom med stressless.
Men dette er i 4 etg concourse G

https://www.sleepinginairports.net/guid ... htm#hotels


https://www.miracletransithotel.com
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#30

Kolami skrev: 11 jan 2019, 05:09 Jeg har aldri hørt om hoteller som ligger i internasjonal sone..opplys meg gjerne..
Glitch in the matrix....?...spiller ikke så stor rolle - hun er iallfall avbildet bak en barrikadert hotelldør, da hun ikke ville snakke med saudiske ambassadeansatte hun etter sigende ikke stolte på. Hun ville heller ikke treffe sin far, som kom til Bangkok.

Når det gjelder muslimer så heier jeg på Ex-Muslims of Norway, som har mye for seg og ved seg.
Heftige og frittalende kritikere av sin tidligere religion.
De har også søkelys på denne saken.

https://www.facebook.com/exmuslims.no/
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»