Overstay

Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#81

Phay skrev: 07 jan 2019, 05:32 Er nå på besøk hos madammen, og har registrert meg hos politiet, og de lurer på hvorfor jeg gjør det i det hele tatt. Så de bryr seg ikke, men jeg gjør det i tilfelle det skulle dukke opp noe i immigrasjonen når jeg reiser ut eller inn til Thailand, så har jeg kopier i det minste. Hentet også kopi av første gangen jeg registrerte meg der, for å bruke opp mot UDI ved oppholdstillatelse på grunnlag som samboer i Norge. Så sant vi har leiekontrakter, reigistrert i husbok, eller hos politiet, så kan vi søke om samboer forening i Norge etter 2 år.
Tror man skal forholde seg til immigrasjonsmyndighetene først..alt annet etter det har jeg funnet er ganske uvesentlig..så langt ihvertfall.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#82

Kolami skrev: 07 jan 2019, 06:52 Tror man skal forholde seg til immigrasjonsmyndighetene først..alt annet etter det har jeg funnet er ganske uvesentlig..så langt ihvertfall.
Det sies nærmeste imigration eller lokalt politi. Ganske så sovende regel de fleste steder, men nå vil jeg jo ha litt igjen for det, i og med at madammen skal søke samboervisum. Da er det godt å ha dokumentasjonen i orden, da det ikke er noe mulighet å registrere samboerskap i Thailand eller i Norge med en Thai statsborger som ikke oppholder seg i Norge. Så leiekontrakter ol er fint å samle på der begge har skrevet under.
Sist redigert av Phay den 07 jan 2019, 07:21, redigert 1 gang totalt.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#83

Phay skrev: 07 jan 2019, 07:05 Det sies nærmeste imigration eller lokalt politi. Ganske så sovende regel de fleste steder, men nå vil jeg jo ha litt igjen for det, i og med at madammen skal søke somboervisum. Da er det godt å ha dokumentasjonen i orden, da det ikke er noe mulighet å registrere samboerskap i Thailand eller i Norge med en Thai statsborger som ikke oppholder seg i Norge. Så leiekontrakter ol er fint å samle på der begge har skrevet under.
Joa..jeg mener at man forholder seg etter lover og regler hos immigrasjonsmyndighetene først..hva de sier på politistasjonen eller ikke..er uvesentlig så lenge man er ofte/mye i Thailand..

Du tenker nok rett i din sak..men en vanlig turist som er i thailand 21 dager i året..trenger ikke å bry seg.
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»