barnetrygd og annen støtte.Din kone har fått sin unge fra thailand til Norge . Hva kan hun få av støtte

Svar
wiking
Innlegg: 443
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#1

Hei jeg legger dette her. Adm får flytte denne tråden til et bedre sted hvis han finner ut at det passer bedre andre plasser.
Dere som har fått deres kone til Norge og hun har et unge eller flere fra før i thailand som har kommet til Norge . Hvis dere har fått ungene til Norge vet vel de fleste at dere får barnetrygd for ungene. Jeg mener jeg var borti dette i Asiaforum i en tråd men tenkte ikke noe på dette når jeg var gift og min x bodde med meg . Barnetrygt skaffet vi oss - men ikke Farsbidrag. Dette fortalt en kompis meg at han , dvs hans kone hadde fått på Nav. Min x hadde også skaffet dette etter vi ble skilt.

Så for dere som ikke er klar over det så er dette en mulighet. Man kan få farsbidrag :D
You Never walk Alone :D
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#2

Det er vel i prinsippet Barnebidrag du mener.

Også barnetillegg til alderspensjon/uføretrygd kan være aktuelt.

Barnebidrag får du vel ikke om det er dine egne barn, kun om barnefaren ikke er i Norge og ikke kan forsørge sine barn.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
wiking
Innlegg: 443
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#3

Nei Dem Får Barnetrygd fra den Norske stat, For unger som er født i Thailand/ andre land(du er ikke far til ungene). I tillegg vill den Norske stat betale farsbidrag for ungene som har thai/ andre lands far. Så ei tenkt thai dame som er gift med deg og har 2 unger som du ikke er far til. Og dere alle bor i Norge. Hun vil da få vel over 2000 kr i barnetrygd og farsbidraget er vel 3000 kr for 2 barn. Totalt barnetrygd og farsbidrag vil med dette komme på 5000 kr. pr mnd (muligens litt høyere). Så barnetrygd + farsbidrag
You Never walk Alone :D
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#4

Kle hun i burka og si at hun er muslim....Å si at hun kommer fra Isaan er som å si at da får man minimum.. :roll:
Brukeravatar
Birk72
Innlegg: 26
Registrert: 06 des 2017, 10:03

#5

Det heter bidragsforskudd. Fra barnet er 11 år er det litt mer å få. Ca 1500 inntil 11 år og 2000 fra 11 år.

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»