Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

En nordmann sitt liv i Thailand blandt kun thaier.

INKOGNITO
x 99

28 okt 2018, 13:38

Mange gode indikasjoner på hva som bruker å ligge bak når farlanger finner kjærligheten i thailand her.
Kanskje er betalt kjærlighet undervurdert. :roll:
Men så er det heller ikke de som selv innser hva som mest sannsynlig ligger bak at thaidama er sammen med de som er plagsomme å komme i snakk med.
Derimot alle disse som som bruker alle anledninger til å fortelle om at akkurat de fant nåla i høystakken, ekte kjærlighet, og med en helt spesiell thaidame.
Og da at alle pengene de pøser ut på henne/familien på ingen måte er kompensasjon for at hun ser syn på å bo med det, men bare helt naturlig. :D
2 x
Arild Holtet
x 1151

03 nov 2018, 09:58

Det er bestandig hyggelig de to tre dagene vi tar i Bangkok to ganger i året, og som vanlig bor vi i Sukhumvit soi 33 bare ca. 250 meter fra Norges Ambassade. Vi tar disse to turene som en kombinasjon av hyggelige fridager, samt å gjøre viktige ting. I mai er det å få underskrevet Leveattesten som ambassaden kvitterer og sender til NAV. Den andre turen i oktober er for å få bekreftet inntekten på min pensjon. Jeg kunne godt få min bank til å bekrefte at jeg har nok penger til 1-års Visa, men vi synes de to turene i året til Bangkok er to hyggelige dager. Ofte så er det hyggelige nordmenn på ambassaden, og da blir det en hyggelig prat og utveksling av erfaringer om livet i Thailand. Samt litt shopping da.

Selv om Sukhumvit soi 33 er ett ambassadestrøk og der en av Thailand sine avgåtte statsministere bor, så er det også i slike soier fattige mennesker og søppel å se. Men stort sett en meget hyggelig soi med de så populære gatamat selgerene, som selger riktig god mat for 10,- kroner og litt "dyrere". Blide og glade mennesker, og smilet det er til stede, og latteren lige så. En koselig soi vi liker både menneskene og maten i.

Vi pleier å spise på en italiensk restaurent som heter Pan Pan, og stedet har god mat men siste dagen var en nedtur. Jeg bestilte macaroni som er god, men fikk spagetti som jeg ikke ville ha. Den var og dyrere enn det jeg bestilte, og en dyrere mat som bare ble stående. Jeg sa at jeg bestilte macaroni, men nei jeg hadde bestilt spagetti sa damen. Vel det sto øverst på hver sin side, og når betjeningen ikke kan lese engelsk og vårt skriftspråk da blir det problemer. Inrømme feil ville ikke damen, for å "miste ansikt" vil ofte thaiene ikke. Så det var en nedtur og de mistet to kunder.

Vi bor som vi pleier på hotellet S33, og det er ett greit hotell og frokst som holder i bøtter og spann.

Vi sa pent adjø til damene når vi sjekket ut, og jeg spurte om jeg kunne ta ett bilde av dem. Det var helt i orden, men den ene av damene var litt sjenert og gjemte seg bak PC skjermen. Det og en helt grei iMac i innsjekkingen som gjester kan bruke. Men når vi er ute å reiser så er det dager uten datamaskin.

Konas yngre onkel er taxieier, og vi lar han kjøre oss til og fra og da får han litt ekstra. Får og vært sammen med sin kone, for de har hus rett ved siden av vårt hus. Greit med taxi til og fra, for vi pleier å handle en del i Bangkok.

Behagelig å sitte å slappe av og la en annen ta seg av kjøring med stress og mas. Det er mye falleferdige hus og se langs veiene i Bangkok også, men samtidig mange kjempestore høyhus med moderne leiligheter. Thailand og Bangkok ER i en stadig forandring. Men nedslitte falleferdige hus og søppel er det selvfølgelig, i en så stor by med mange millioner mennesker. Men utviklingen går sin gang, og det blir stadig mindre å se av disse gamle og helt nedslitte husene. Men jeg har bestandig likt den gamle bebyggelsen, der beboerene har sine butikker i 1 etasje og bor i etasjene over butikken. Samt fortauet der de har sine ting, som gjør det vanskelig å gå på fortauene. Pluss motorsykkel kjøringen der da. Vel Bangkok er ikke som velsmurte Oslo der det snart er forbudt å kjøre bil, så jeg må si jeg trives best i Bangkok som har sjarm, varme og trøkk.

På veien hjem så så vi utviklingen som er nå, og kjempestore oppbyggede motorveier og nye toglinjer. De store reklameskiltene som står over alt, er ikke noe pent syn langs veiene. Men reklamens makt er stor og nødvendig, selv om de kan stå der uten reklame da reklame koster penger.

Kjøreturen tar noen timer, og det er deilig å komme hjem til vårt eget hus og hjem. Helt 100% ryddig er det ikke rundt oss heller, men GLEDEN den er til stede hos alle i familien. Mat i ett 100% kaotisk system, og det er nå en gang slik livet er i en liten landsby i Thailand. Hagen er frodig og livet er frodig. Kanskje grunnen til jeg har trives og bodd her siden 2001.

A.H.
Vedlegg
DSC07036.jpg
DSC07038.jpg
DSC07039.jpg
DSC07041.jpg
DSC07049.jpg
DSC07053.jpg
DSC07054.jpg
DSC07056.jpg
DSC07058.jpg
DSC07071.jpg
DSC07072.jpg
DSC07073.jpg
DSC07076.jpg
DSC07078.jpg
DSC07079.jpg
DSC07081.jpg
Screen Shot 2018-11-03 at 15.26.26.png
Screen Shot 2018-11-03 at 15.26.52.png
Screen Shot 2018-11-03 at 15.27.12.png
Screen Shot 2018-11-03 at 15.29.14.png
3 x
Arild Holtet
x 1151

03 nov 2018, 10:04

To bilder som ikke kom med da jeg oversteg mengden av bildene, og bildene er gatebildet fra Sukhumvit soi 33.

A.H.
Vedlegg
DSC07033.jpg
DSC07034.jpg
1 x
Thaibreak
x 846

03 nov 2018, 18:04

INKOGNITO skrev:
28 okt 2018, 13:38
Derimot alle disse som som bruker alle anledninger til å fortelle om at akkurat de fant nåla i høystakken, ekte kjærlighet, og med en helt spesiell thaidame.
Hehe, du kan få sagt det. Igjen og igjen ;)

Sjøl fant jeg da ihvertfall ei jomfru i den store høystakken. Det er da noe å bygge videre på ;)

Off topic, Arild, carry on!
2 x
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 1025

04 nov 2018, 07:10

Thaibreak skrev:
03 nov 2018, 18:04
Hehe, du kan få sagt det. Igjen og igjen ;)

Sjøl fant jeg da ihvertfall ei jomfru i den store høystakken. Det er da noe å bygge videre på ;)

Off topic, Arild, carry on!
Får meg teå tenke på Madonna !

Like a virgin

Å je var m datra mi på Madonna konsert

I bkk!

Stilige og sterkt

https://youtu.be/sNd7pABoFGE

,,,,
1 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
Arild Holtet
x 1151

06 nov 2018, 10:52

Feiringen av min fødselsdag ble en koselig dag. Min blide runde ville spandere ekstra god mat på en av de mange restaurantene på BigC i byen Lopburi, og slik ble det.

Vi hadde med oss våre to gutter Owen og Am, samt lille fetter Ai som elsker mat og er sønn til konas yngre søster. Samt frøken Hjo som er datter av konas eldre bror, og da var vi en fin gjeng som skulle kose oss hele dagen også med shopping.

Første stopp var Pizza Companiet og Santa Fe som har nydelig biff. Vel det ble både biff som er en av de beste jeg har spist, to store pizzaer og mange småretter. Vi var der klokka 10:00 og det var nesten tomt i restauranten, men to timer senere så var det mye mennesker der. Dagen er jo en av Thailands viktigste helligdager, for den kongen thaiene elser høyest Rama Den Femte døde den 23 oktober og det er en viktig helligdag.

Det ble mye latter og prating og minstemann fetter Ai spiste så kinnene bulet mer enn vanlig, og han var superfornøyd og mett som ei stappa lita tønne. Da var det bare å rusle eller vralte til neste spisested. Det ble Swendsen´s som lå rett bortenfor, foren fødselsdag uten en STOR iskrem, det går slett ikke ann. Vi bestilte en stor deilig iskake, og det var 12 biter og to til hver. For første gang vi kan huske, så klarte ikke den blide fetter Ai å spise sin andre iskakestykke. Det ble litt latter av det, for dette var en ny opplevelse. Ai spiste ikke tomt rundt seg. Må Gud og Buddha stå han bi. Vel han spiste biff, smårett og en stor pizza alene, og selv han kunne bli mett.

Lattermilde forlot vi Swndsen´s, og da var det shopping som sto for tur, og det var en glad gjeng som kom hjem den ettermiddagen.

A.H.
Vedlegg
DSC07127.jpg
DSC07129.jpg
DSC07131.jpg
DSC07132.jpg
DSC07141.jpg
DSC07145.jpg
DSC07147.jpg
DSC07149.jpg
DSC07154.jpg
DSC07155.jpg
5 x
Brukeravatar
RobertX
Sted: Trondheim
x 1030

07 nov 2018, 00:49

Gratulerer med vel overstått bursdag! :D
3 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Arild Holtet
x 1151

16 nov 2018, 00:16

En vanlig dag i Thailand er både nytt liv og død. Jeg har ALDRI likt thaiboksing blant barn, der foreldre sender barna på bokse skole der de har vanlig skole og lærer å bokse. De håper at barna blir stjerne slik at foreldrene blir rike og får ett "stort ansikt". Fattigdommen har mye skylden av dette. Det var en bokse skole der vi bodde i Lam Narai, og det døde ganske små barn på skolen under trening. Ingen aviser skrev om det da dette er en del av livet.

Men når det skjer i en boksekamp da kommer det frem og blir "hausa" opp litt slik som her i Vg. Men det er jo bare bagateller i forhold til det som virkelig skjer, i den thailandske virkeligheten og hverdagen. Men dette når det skjer i en boksekamp som mange ser, da kommer det frem og det selger selvfølgelig.

https://www.vg.no/ny...-thai-boksekamp

A.H.
2 x
Svar

Gå tilbake til «Reisebrev og dagligliv»