Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

RobertX - Livets kronglete veier

Brukeravatar
RobertX
Sted: Trondheim
x 1030

03 nov 2018, 05:30

Ja, tyskeren har ingen familie som korrigerer ham slik sett. Det er jo ikke forbudt så han får nå bare kose seg så lenge det varer :D

Tror jeg hadde fått så ørene flagrer av gamlemor og søstra mi om jeg hadde gjort noe lignende :lol: :lol: :lol:
1 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 1025

03 nov 2018, 08:18

Men.....,,

Da det er sakt , så vil jeg samtidig si
:,,
Om eldre ensomme menn finner en yngre

Ledsager , er det igrunn i mine øyne

Ikkno galt i det, tvertimot !☮️✌️🌹🍀❤️❤️
2 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
Thaibreak
x 846

03 nov 2018, 10:26

RobertX skrev:
03 nov 2018, 05:30

Tror jeg hadde fått så ørene flagrer av gamlemor og søstra mi om jeg hadde gjort noe lignende :lol: :lol: :lol:
Og av oss.. :D

Aldersforskjell synes jeg personlig er en privatsak. Så lenge dama er over de lovlige 18 årene, så er det etter min mening opp til dem begge hva de ønsker å gjøre. Men det er lov å bruke huet, og tenke langsiktig. Vil man at slikt skal vare, så er forhold med betydelig aldersforskjell veldig sårbare.

Når det er sagt, alder er faktisk ikke stort mer enn et tall. Jeg tror vi alle har truffet på thai damer som kan være alt fra umodne som 35-40-åringer, til modne som 25-åringer. Dette er så individuelt. Det er umulig å si at fordi dama er x antall år, så vil ikke ting fungere. Det er helt og holdent opp til kjemien mellom de to, og hva som faktisk holder dem sammen.

Det er relativt stor aldersforskjell på min kone og meg. Men for oss er ikke alder et tema egentlig. Har aldri vært. Greia er definitivt hvordan vi har det sammen, og hvilken felles plattform vi har. Og tro det eller ei, men vi har flere felles plattformer gående, enn jeg hadde med min fortids jevnaldrende norske kone og senere samboer.
6 x
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 1025

03 nov 2018, 11:51

Kjemi er vel et tøyelig begrep

Men det vaskligste jeg føler og ha sett

Er de store kulturelle forskeller

Vaner og overtro,

Klarer man ikke og svelge kameler

Dr alt døfødt!
4 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
Brukeravatar
RobertX
x 1030

05 nov 2018, 02:40

I går var det en litt spesiell dag igjen. Var ute på en kinotur med lillesøstra til nabokona (37 år :D ) og hadde en fin dag. Men når vi kom tilbake på kvelden satt naboen med et glass vin og så skikkelig forstemt ut. Da hadde han akkurat fått høre at han som dreiv Arilds Sportsbar var død. Han var kompis med eieren og brukte å sitte der ganske ofte og ha det morro med damene. Så det var en skikkelig nedtur for ham. Så vidt jeg forsto på Combat var eieren 69 år, og naboen er 70. Naboen har overlevd både hjerneslag (som ble operert på Bangkok Hospital) og andre problemer. Så vi ble sittende og prate om livet og hvor snodig ting er. Eieren av Arilds forsøkte vistnok å trene, gå turer og holde seg i form, men slet med mye alkohol forbruk pga han måtte sitte i baren og passe på hver dag. Det er rart med det. Vi ble vel skjønt enige om at livet må nytes mens vi har det. Leve slik vi ønsker og ha det godt mens man kan. Ingen vet hva morgendagen bringer.
2 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
RobertX
x 1030

05 nov 2018, 02:50

riflefish skrev:
03 nov 2018, 11:51
Kjemi er vel et tøyelig begrep

Men det vaskligste jeg føler og ha sett

Er de store kulturelle forskeller

Vaner og overtro,

Klarer man ikke og svelge kameler

Dr alt døfødt!
Ja dette med overtro er en kinkig sak. Vi nordmenn ler jo stort sett av spøkelseshistorier og "medium" som finner ånder i hus etc, men våre nordkvinner er mer interessert i slikt etter min erfaring :lol:

Lillesøstra til naboen har en føflekk på netthinnen/øyet, og hun hadde fått beskjed fra tidlig av at det gjorde at hun kunne se spøkelser. Og det har hun jo også gjort. Er vel en litt klassisk thai-søster gjeng tror jeg (3 søstre) som sitter med ei drømme-tyding bok og finner "lottely" tallene :lol: Men veldig trivelige damer. Snille og gode. Ser det jo på naboen at han stortrives her. Han var enkemann etter 40 års ekteskap før han snudde snuten til Thailand og fant igjen seg selv og et godt liv her. Tror nok det er mange norske menn som burde røske opp røttene og prøve livet her litt. Søke om et 2 måneders turistvisum og så utvide med 1 måned på immigrasjon om man virkelig trives i første omgang.
2 x
Brukeravatar
RobertX
x 1030

18 nov 2018, 03:20

I går kom jeg over en annonse fra noen thai som renser vanntanker her i Hua Hin. Så tidligere at det var endel grums/skjit i vannet så jeg tenkte det kunne være lurt å få gjort. Snakket også med naboen om dette og de får dette gjort en gang i blant (1-2 ganger i året).

Fikk kjapt svar om at de kunne komme i dag kl 9 og ordne dette. Rimelig også, ca 500 baht + noen små tillegg om tanken er stor.

Vel vel...de kom som avtalt og tanken ble åpnet....o ve og gremmelse....
vann2.jpg
vann1.jpg
Vanntanken hadde et bol med kakkerlakker. Vannet er blågrønt og grumsete som faen, med drittklumper som dupper rundt på overflaten. Min gjetning er at det er flere år siden den tanken ble renset sist. Sjefsdama måtte ut og kjøpe insekt-kverke-middel og de har satt igang jobben.

Dette er altså vannet jeg har brukt tidligere til tannpuss, barbering, vask av bestikk, dusj etc... Fysj og fysj!

Så moralen her er å sjekke slikt om man skal langtidsleie så man er sikker på at alt er ok. Jeg tenkte ikke på å sjekke tanken selv. Men for all framtid står det på sjekklista nå hehe!!!
2 x
Brukeravatar
RobertX
x 1030

18 nov 2018, 03:34

De var kjappe med tømmingen. Viste seg det var rundt 30-40 cm med sand/leire/søppel/rusk/rask på bunnen i tanken. Kom opp bøtte på bøtte med mudder fylt med planteavfall og dritt.

Men kjappe er det faen meg. Smil og latter innimellom hosting og harking (de spraya med insektmiddelet nedi først...ikke lurt akkurat). Prisen er normalt 600-700 baht men jeg betaler litt ekstra pga det var en skikkelig drittjobb.
vann4.jpg
EDIT:
Da var de ferdige. Tok vel ca 2 timer hele jobben. Hun sjefen kjørte ned og kjøpte noe bug-killer spray til 65 baht og regninga ble 600 baht. Men som sagt så gjort så fikk hun 1200 baht for det hele :-D Ikke faen om jeg ville gjort den jobben selv. Krydde jo av kakkerlakker og vannet så jo ut som en septik-tank omtrent. Dama var helt sjokkskada når jeg ga henne pengene. Men det var velfortjent i mine øyne. Er nok av folk som vil blø utlendinger for noen ekstra baht her og da synes jeg de som gjør en god og ordentlig jobb fortjener litt ekstra. De sjekka også tanken for vann til toalettene og den var bedre enn til spring-vannet. Pluss at de reingjorde pumpa også i samme farten. Var noen løv-blad som satt under filteret som de fjernet. Så nå er det -nesten- drikkelig springvann her....men bare nesten 555555
4 x
Utpåtur
x 117

18 nov 2018, 10:04

Og tankene trenger man pga ustabil vannforsyning seff... det må da styrke immunforsvaret å pusse tenna og å dusje i slikt vann - hvis man overlever... :mrgreen:
0 x
Brukeravatar
RobertX
x 1030

18 nov 2018, 10:32

Haha! Ja jeg fikk til svar fra thai lærerinna når jeg sendte over bildene at "Now you know why thai people have nice skin and white teeth!". Jeg måtte bare le....kakkerlakk-kloakk er altså løsningen :lol: :lol: :lol:

Jeg gikk over til å bruke flaske-vann for tannpussen etter jeg hadde mageproblemer for et par måneder siden. Må si meg glad for den beslutningen da jeg fikk se hvordan det så ut i morrest :D
0 x
Svar

Gå tilbake til «Reisebrev og dagligliv»