Alle utlendinger med «overstay» skal være ute av Thailand iløpet av november

chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#1

Alle utlendinger med «overstay» skal være ute av Thailand iløpet av november

I et møte i går med journalister sa Thailands immigrasjonssjef at det tidigere var 100 000 personer som oppholdt seg i Thailand ulovlig eller med utgåtte visum, men at det nå bare er 500 igjen og at de vil bli «skylt» ut av landet iløpet av november. Han advarte også immigrasjonens offiserer om at de alltid var på vakt og hindret at uønskede personer, herunder kriminelle, ikke kommer inn i landet. Det kunne være behov for dobbeltkontroll med hensyn til hvor enkelte meldte fra hvor de skulle oppholde seg.

http://www.thainytt.no/index.php?id=487430547737203563
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#2

Jeg har vanskelig for å ta det seriøst..Det snakkes om at det finnes ca 2-3 millioner som oppholder seg ulovelig bare i BKK..dårlig buisness hvis de som betaler husleier brått blir kastet ut..hva med leietakere som ikke melder ifra til immigrasjonsmyndighetene at de leier ut bolig? hehe

ja..nei.thailand er fult av semislaveri, også er det bare "100 000" som oppholder seg utlovlig hva det angår "visum"..merk: VISUM...
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#3

Kolami skrev: 01 nov 2018, 12:08 Jeg har vanskelig for å ta det seriøst..Det snakkes om at det finnes ca 2-3 millioner som oppholder seg ulovelig bare i BKK..dårlig buisness hvis de som betaler husleier brått blir kastet ut..hva med leietakere som ikke melder ifra til immigrasjonsmyndighetene at de leier ut bolig? hehe

ja..nei.thailand er fult av semislaveri, også er det bare "100 000" som oppholder seg utlovlig hva det angår "visum"..merk: VISUM...
Veell vel!,,,,

! 2-3 milioner ilegale bare i bangkok

Hvem eller hvir kommdr disse tallene fra?

🙄🇹🇭
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#4

chelsea skrev: 01 nov 2018, 09:20 Alle utlendinger med «overstay» skal være ute av Thailand iløpet av november
Good riddence... :? :lol:

Forstår bare ikke hvor de plasserer alle sammen. På IDC er det fullt for lenge siden, og Thailand betaler ikke en eneste flybillett ut av landet.

Men at de tror det nå bare er 500 igjen på overstay/ulovlig opphold..
Hehe, really? Man skal høre mye rart. Finnes nok flere titalls tusen til vil jeg tro, om ikke opp mot hundre tusen, som oppholder seg på steder uten å være registrert noen steder.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#5

riflefish skrev: 01 nov 2018, 12:14 Veell vel!,,,,

! 2-3 milioner ilegale bare i bangkok

Hvem eller hvir kommdr disse tallene fra?

🙄🇹🇭
Det har vært oppe av og til...også av media i Thailand mener jeg..jeg husker ikke helt..men det var mye snakk en periode hvor mange som bor i BKK..ingen vet sikkert..men det var snakk om 14 millioner og 2 millioner var visstnok illegale..det har vært mye rykter om dette i åresvis..andre ganger har det vært 12 millioner 2 millioner illegale etc..16 mill og 2 millioner illegale..jeg vetta faen..hvem vet?
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#6

Kolami skrev: 02 nov 2018, 11:57 Det har vært oppe av og til...også av media i Thailand mener jeg..jeg husker ikke helt..men det var mye snakk en periode hvor mange som bor i BKK..ingen vet sikkert..men det var snakk om 14 millioner og 2 millioner var visstnok illegale..det har vært mye rykter om dette i åresvis..andre ganger har det vært 12 millioner 2 millioner illegale etc..16 mill og 2 millioner illegale..jeg vetta faen..hvem vet?
hvor er disse 2 mill som er her ulovlig i bkk hmmm nana eller er det bare fantasi tall dem har kommet med__
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#7

Kolami skrev: 02 nov 2018, 11:57 Det har vært oppe av og til...også av media i Thailand mener jeg..jeg husker ikke helt..men det var mye snakk en periode hvor mange som bor i BKK..ingen vet sikkert..men det var snakk om 14 millioner og 2 millioner var visstnok illegale..det har vært mye rykter om dette i åresvis..andre ganger har det vært 12 millioner 2 millioner illegale etc..16 mill og 2 millioner illegale..jeg vetta faen..hvem vet?
På en av mine første reiser til Thailand fikk vi vite av guiden vår i Bangkok, at det kunne være mer enn èn million uregistrerte mennesker boende i byen. Men det var den gangen altså snakk om uregistrerte personer, ikke utlendinger uten visum eller på overstay. Det er en betydelig forskjell. Altså da snakker vi om thaier (kanskje noen fra naboland også) som bor veldig fattig i disse skurene og i nærheten av elveleiene. Vi har vel alle sett hvordan de lever der, og det ble sagt at mange av disse aldri var talt opp, eller registrert, så kan det være disse du mener?

Det er ihvertfall knyttet stor usikkerhet til det reelle tallet på antall mennesker boende i Bangkok by, og årsaken er som nevnt her.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#8

*Ambisiøst* er vel det rette ordet å bruke her :lol:

Bra de prøver å rydde opp.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#9

Det er ca 3 milioner gjestearbeidere fra
Laos, cambodia og burma !
Her er nok de fleste m lovlig opphold!,
For det er enkelt m visa for « asean»
At set er milioner m overstay tror jeg lite på!🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#10

riflefish skrev: 03 nov 2018, 05:13 Det er ca 3 milioner gjestearbeidere fra
Laos, cambodia og burma !
Her er nok de fleste m lovlig opphold!,
For det er enkelt m visa for « asean»
At set er milioner m overstay tror jeg lite på!🙄
Det var ganske mange fra disse landene på IDC da jeg var der. Med hele familiene sine, barna og kona. Så det er ikke et uvanlig fenomen at også disse hentes og plasseres der.
Men de er sikkert mye vanskeligere å finne, dersom de ønsker å gjemme seg litt. De er mer anonyme, går for å være thaier, og mange er hardtarbeidende og har sin egen business.

Mannen til en av søstrene til kona er fra Myanmar, og en veldig stor skare av hans omgangskrets jobber og driver egen business i Pattaya. Om visumene er helt i orden der kan jeg ikke uttale meg om, men jeg tror (og det viste antallet på IDC også) at for mange fra disse landene er det ikke det.
Flere prostituerte er også fra f.eks Kambodsja, og kan være veldig vanskelig å skille fra thaier.
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»