En stygg trafikkulykke.

Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#21

Robert , dette er mer panser. M.Pajero levert Norge , Europa etc
Legger ved link for Europeisk og Thai.
Thailandsk Pajero ligner litt på Europeisk Mitsubishi Outlender i fronten.

https://www.mitsubishi-motors.no/pajero ... fikasjoner
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#22

sikry skrev: 24 okt 2018, 06:56 Robert , dette er mer panser. M.Pajero levert Norge , Europa etc
Legger ved link for Europeisk og Thai.
Thailandsk Pajero ligner litt på Europeisk Mitsubishi Outlender i fronten.

https://www.mitsubishi-motors.no/pajero ... fikasjoner
https://www.mitsubishi-motors.co.th/en/ ... jero-sport
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#23

Ja det gikk helt fint, men tyskeren som er med kjørte dårlig og aggressivt etter min mening.

Var jækla mye regn. Så 1 ulykke som hadde skjedd med bilen flippa på taket foran en trailer. Og mange ambulanser underveis.

Var selve strekket fra brua til øya og til hotellet aom var mest irriterende. 2 timer stampende i trafikk.

Pajeroen var helt fin å kjøre. Gynga lett og litt brå på bremsen men var en drøm å kjøre. Omtrent samme omkrets som Audi A5'en vil jeg tro.

Starta ca kl 7 og framme ca 17.30
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#24

Pajero Sport er mer som en Asiautgave basert på pickupen Triton, selges ikke noe særlig i Europa, eneste England jeg vet om nå i farta.

Men den klassiske Pajeroen som selges i Norge er den gode gamle solide firehjulstrekkeren de har laget flere generasjoner av i flere årtier. Enkelt forklart så er den klassiske Pajeroen litt større på alle områder, fysiske mål, vekt, motor, effekt osv...

Toyota har jo også det samme egentlig med Fortuner vs Landcruiser.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#25

Ja jeg kan ikke si jeg er en fan av disse pickup-baserte SUVene.

Men Honda C-RV er vel same same som Europa? Kikker litt på den og Mazda CX 3/5 også. De er vel basert på personbil chassisen til 2 og 3 modellen?

Når jeg sa gynga så mente jeg at den legger seg over ved brå sving pga høyt tyngdepunkt. Altså ikke i normal sving. Har hørt noen hevde de lett kan flippe rundt ved brå unnamanøver. Har ikke tenkt å teste det!
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#26

RobertX skrev: 25 okt 2018, 08:23 Ja jeg kan ikke si jeg er en fan av disse pickup-baserte SUVene.

Men Honda C-RV er vel same same som Europa? Kikker litt på den og Mazda CX 3/5 også. De er vel basert på personbil chassisen til 2 og 3 modellen?

Når jeg sa gynga så mente jeg at den legger seg over ved brå sving pga høyt tyngdepunkt. Altså ikke i normal sving. Har hørt noen hevde de lett kan flippe rundt ved brå unnamanøver. Har ikke tenkt å teste det!
Har selv en CX3 premium 2017 model som nå har rullet 44000 Km.
Er godt fornøyd med denne både på motorveg og til fjells.
Den passer nok bedre til meg enn for deg , er en liten tass på 160 cm.over bakken.
Min neste tror jeg blir en CX5 topp model , får vente et års tid. CX5 har og BOOSE anlegg.
CX3
CX3
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#27

RobertX skrev: 25 okt 2018, 08:23 Ja jeg kan ikke si jeg er en fan av disse pickup-baserte SUVene.

Men Honda C-RV er vel same same som Europa? Kikker litt på den og Mazda CX 3/5 også. De er vel basert på personbil chassisen til 2 og 3 modellen?

Når jeg sa gynga så mente jeg at den legger seg over ved brå sving pga høyt tyngdepunkt. Altså ikke i normal sving. Har hørt noen hevde de lett kan flippe rundt ved brå unnamanøver. Har ikke tenkt å teste det!
Sist redigert av sikry den 25 okt 2018, 12:00, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#28

[quote=sikry post_id=11074 time=1540456833 user_id=86]
Har selv en CX3 premium 2017 model som nå har rullet 44000 Km.
Er godt fornøyd med denne både på motorveg og til fjells.
Den passer nok bedre til meg enn for deg , er en liten tass på 160 cm.over bakken.
Min neste tror jeg blir en CX5 topp model , får vente et år.
Tesco Lotus , Chiang Khong
Tesco Lotus , Chiang Khong
Samui
Samui
Sjefen for takboksen
Sjefen for takboksen
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#29

Honda har vært mitt bilmerke nummer èn siden jeg overtok Øivind Bluncks svarte 3-dørs Honda Accord med vippelykter en gang i forna dar.
Jeg har eid den, flere Accorder, og noen Civic`er som konebiler, men i mine siste Honda-år falt valget på CRV. Stæsjet den opp med spesielle felger og ekstra brede dekk, spesiell lakk etc, og byttet når forbedrede utgaver kom. Den har passet mitt behov i mange år.

Derfor skal min neste bil bli Honda CRV. Den siste utgaven som er ute nå, er en nydelig bil, jeg ser den på veien her i Malaysia også. Fantastisk å kjøre har den alltid vært, men de har virkelig bedret seg der også i gjennom årenes løp.
Og ja, den er og har vært akkurat samme utgave i Asia som i Norge.

Mazda CX 3 og 5 er forresten herlige biler, sikry. Veldig godt valg i Thailand, ikke minst for å slippe en annen type "gynging", nærmere bestemt litt "hopping" som man merker ved litt høyere hastighet på motorveiene (stivhet i fjæringene). Den man opplever med pickupene, og tildels også med SUV`er. Personbiler har selvsagt en annen fjæring som gir mykere kjøring. "Hoppingen" opplever jeg i stor grad bl.a. på riksvei 331 fra Pattaya og nordover til Nakhon Ratchasima. Thaiene er ikke i verdensklassen når det gjelder å lage vei, slik er det dessverre bare. Selv om styrtregn og vedvarende regn er en utfordring i dette landet.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#30

sikry skrev: 25 okt 2018, 11:53
Hehe, her skal ingen utfordre innholdet i takboksen. Trenger ingen lås på den du!
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»