Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

RobertX - Livets kronglete veier

Utpåtur
x 117

17 okt 2018, 21:28

Det er en stor rasteplass mellom feltene på en bakketopp - og det er noen km med stigning - ikke så mye - men scooter med 50 hk og 400+kg kommer til å svette der... veien er forholdvis rett så det går i 140+ for tøffingene i pickup og lastebilene kreker seg oppover...

Fikk skikkelig magesjau av å spise svinekjøtt der engang....
2 x
INKOGNITO
x 99

17 okt 2018, 23:56

Utpåtur skrev:
17 okt 2018, 21:28
Det er en stor rasteplass mellom feltene på en bakketopp - og det er noen km med stigning - ikke så mye - men scooter med 50 hk og 400+kg kommer til å svette der... veien er forholdvis rett så det går i 140+ for tøffingene i pickup og lastebilene kreker seg oppover...

Fikk skikkelig magesjau av å spise svinekjøtt der engang....
Jommen bra man ikke vet for mye hva som skjer inne på kjøkken på mange spisesteder i thailand, har da sett mer enn nok også.
Heldig vis har jeg mage som tåler det meste, og spiser også alt mulig som ikke anbefales, men har bare vært skikkelig syk en gang, da jeg satt på dass og spydde i badekaret ved siden av, et døgn.
Var på et av disse store sjømat stedene utenfor Pattaya hvor man griller selv ved bordene.
Var nok litt for kjapp på grillinga, men lærte da litt av det også. :D

Kan jo fort bli kronglete vei hjem for misterX da om han kommer sør til det stedet og spiser, tatt i betrakning både elendig rygg og ømtålelig mage :lol:
2 x
Brukeravatar
RobertX
Sted: Trondheim
x 1030

19 okt 2018, 08:02

Da er første "offisielle" kjøretur med Honda X-ADV 750'en lagt ut på YouTube. Kanskje ikke verdens mest spennende greier men det er nå det det er :D Veien øverst i Soi 102 er knapt så man kan kalle det vei. Synes synd på de som har hus der oppe. Da jeg kjørte der var det flere dager siden regnværet, men det var jo nesten innsjøer der fortsatt. Kan se for meg hvordan det må ha vært når regnværet var som værst. Er vel mer elv enn vei da.

Surra litt før jeg kom meg på sykkelen og har ikke fått redigert videoene. Det er noe snagg med 4K codecen på PCen tror jeg. Når jeg laster inn .mp4 filene fra GoPro kameraet i HitFilm Express får jeg de bare opp som audiofiler.

På toppen av det hele fungerte ikke mikrofon-adapteret eller mikrofonen på GoPro 6 kameraet når jeg teste det i går. Begynner å bli passe forbanna på GoPro produktet. Skal ta en kikk på Sony sitt adventure kamera. For dårlig at man ikke kan ha en bluetooth mikrofon tilkoblet! Dette mikrofon adapteret til GoPro er noe drit!

Skulle liksom ta en "walkaround" på sykkelen før jeg begynte den turen, men det gikk i glemmeboka når jeg først glemte GPS mobilen :lol:

Del 1:
https://www.youtube.com/watch?v=_lG6s7WTt3g

Del 2:
https://www.youtube.com/watch?v=P_JlTYhO-YU

Del 3:
https://www.youtube.com/watch?v=tg12W5zLnvg

Del 4:
https://www.youtube.com/watch?v=_JJWfEBE4jE

Del 5:
https://www.youtube.com/watch?v=7-PdFhE7ZnU

Dette er bare en rundtur fra hjemme i Soi 102 til Soi 88 og så vestover rundt til Soi 112 og tilbake i Soi 102. En liten treningsrunde :D
8 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
MrDemongas
x 131

19 okt 2018, 11:19

Jo da, bra film, men jeg forstår ikke at du gidder dette. Du må da savne Trondheim noe aldeles forjævlig nå? Trondheim, Nordens svar på Longyerbyen.
:mrgreen:
2 x
Brukeravatar
RobertX
x 1030

19 okt 2018, 12:51

MrDemongas skrev:
19 okt 2018, 11:19
Jo da, bra film, men jeg forstår ikke at du gidder dette. Du må da savne Trondheim noe aldeles forjævlig nå? Trondheim, Nordens svar på Longyerbyen.
:mrgreen:
100% ærlig talt så savner jeg ikke Trondheim i det hele tatt. Tvert i mot angrer jeg på at jeg ikke flytta for 4 år siden :lol: :lol: :lol: Men det er klart det har vært mye erfaring med Thailand og kulturen jeg har gjort i den tiden som jeg ikke ville gjort om. Det er slike ting som former oss og videreutvikler oss. Spør meg igjen om 5-6 år så kanskje holdningen er annerledes :D Men akkurat nå så har jeg det helt strålende. Savner ingenting utenom Bertha's Sæterlefser!
3 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
MrDemongas
x 131

19 okt 2018, 22:50

Flott! En dag håper jeg vi kan ta ei øl og snakke om stort og smått. Lev hver eneste dag som... ja, du vet.
Et lite tips: Når du kjører Honda'n… jeg vet det er deilig å sette beina helt fremme på skrå. Men husk, du mister 70% av sykkelens bevegelighet når du selv ikke sitter i oppreist "ride position". Manøvrerbarhet på mc handler om å fordele vekt og respondere på sykkelens behov for å fordele g-krefter. :ugeek:
2 x
Utpåtur
x 117

20 okt 2018, 11:59

Alltid litt styr ja før man kommer seg avgårde på sykkel- er mange detaljer som skal på plass.... jeg pleier å ta på hjelm og hansker som det siste - særlig når det er varmt er det svett å gå rundt med hjelm i 10min - når man har glemt ting etc...
3 x
Brukeravatar
RobertX
x 1030

20 okt 2018, 12:28

Her er det skikkelig møkkavær i dag. Har regnet og tordnet om en annen siden i natt. Nå er det regn og lyn. Skal vist pågå i 3 dager dette. Ser for meg at hele Soi 102 blir ei stor elv med mye oversvømmelser. Heldigvis god drenering rundt og i små-soiene i prosjekt-området her. Men det renner mye vann fra sumpen på andre siden veien her og inn i veien til oss. Tipper det blir litt utvasking og skader der. Så mye skader på veiene mellom 88 og 102 når jeg kjørte rundt etter Vietnam turen. Var jo pøsregn da også, men kanskje ikke så ille som det som er meldt nå.

Jaja, man kan ikke BARE ha solskinn og godvær :D

Glad jeg har X-ADV'en å komme rundt med. Den er finfin på litt dårlig vei også. Aerox 155'en hadde nok ikke likt disse veiene noe særlig.

Angående sittestillingen så er det jo korrekt, men litt mer behagelig for hofta å strekke beina litt fram. Det går ganske rolig rundt her så ikke noe problem. Men på motorveien var det ikke like greit å kjøre slik pga vind-draget også. Greit at det er litt aerodynamisk og stabilt når man skal cruise i 100+.

Savner ikke scooteren i det hele tatt. Er litt mer baks med svingradius i lav fart og lengden på sykkelen ved parkering. Men det går helt fint. Itjnå stress :D
4 x
MrDemongas
x 131

20 okt 2018, 13:28

Sjæl så bruker jeg peggene aktivt, også når jeg ikke trenger å manøvrere, men for trim/blodomløp. Står også oppreist med jevne mellomrom. Litt "knebøy" underveis og muskelspenning gjør at jeg ikke sovner i underkroppen. Det som plager meg er giktiske hender. Men gleden av å kjøre sykkel overgår smerter og lidelser, så jeg får heller klistre på meg et smil å la det stå til.
Ved aktiv kjøring bruker jeg utelukkende tåballene, dvs framdelen av foten på peggen. Det gir bedre reaksjon/kontroll og kraft.
Kjør forsiktig og ha det kjekt, god helg!
2 x
sattphalat
x 191

21 okt 2018, 10:16

Hø,hø. robert. Hvor ble det av alt det flotte kjøreutstyret..... safty first.
Short og t-skjorte er vel ikke helt PK.
Mvh
2 x
Svar

Gå tilbake til «Reisebrev og dagligliv»