Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

En stygg trafikkulykke.

Utpåtur
x 122

10 okt 2018, 11:01

Som sagt andre steder; det er ikke sykkelen -men han oppå som er problemet - R-sykler tiltrekker seg tullinger - men bruker du hue og har kompetanse er de de letteste å manøvrere- har ekstreme egenskaper som ofte går lang utenpå kompetansen til føreren.

I Pkuket kom jeg rundt en sving på en R1 - grei fart men ikke dustete - i en skarp venstre som var helt uoversiktlig kom det en bil langt inn i min veibane - bremset forhjul med nedlegg til det skled -slapp opp og klarte å komme meg på innsiden - ingen skader. Ikke mange andre sykler hadde tatt det stuntet. Hadde det vært en av de normale 125ccm (som jeg aldri ville leie) så hadde den sittet rett i fronten...

U-sving muligheten på store veier har nok krevd endel liv ja...
1 x
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 1101

11 okt 2018, 04:21

Ofte er det folk som leier en mc

Som kansje ikke har kjørt på mange

År!

Og noen tror også de kan lære og kjøre

MC i thailand ! Vel det

Går på sett og vis,

Noen har kansje drukket

Og de farligste er busser og lastebiler

De er ofte på rus!

Det er da faranger

Men blandt inføtte

Det er jævla trist med alle mc ulykkene

Ser nesten daglig ambulanser kommer

M sirener!

Litt etter på kommer ambulansene tilbake

Uten sirener !

Det er nok desverre slik at det er de aller

Yngste som blir utsatt for ulykker,

Uten noen form for opplæring!
1 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
Kolami
x 377

11 okt 2018, 07:12

Skulle kastet de på dynga....de tar ressurser fra andre som trenger det..thailand gjør seg fattig ved å bruke store ressurser på disse dag ut og dag inn...og for å ikke snakke om menneskelige slitasje som ser den dritten dag ut og dag inn og ingenting skjer..man blir vasket for empati i ett land som thailand..man må overleve..

..ironien er såklart kunnskap...

..men du ser i Norge at jo lenger sommeren varer jo mer øker ulykkene for alle typer sykler..det er en riski uansett hvor dyktig man måtte være...jo lenger sommeren varer jo flere ulykker inntreffer..

så med tanke på godværet i Thailand så er vel kanskje at jo sterkere sola er ser man økning i ulykker....

her om dagen så jeg 2 sykler som kolliderte i hverandre..de kom på begge siden av bilen og de krysset likt slik at de traff hverandre..men det ble averget i siste liten uten alvorlig ulykke.....men det var nok til at syklene fikk seg en støkk..og de var midlt sagt fortumlet..slikt er jo dagligdags..mange som er fortumlet i Thailand :lol:
1 x
Utpåtur
x 122

11 okt 2018, 08:39

Her hjemme hvor mc-kjøring er fritidsaktivitet i ferier og ved fint vær - er det ikke rart ulykkene skjer da. det er alltid en stor del singel-ulykker som i svært mange tilfeller skyldes manglende kompetanse. det går også med noen utlendinger hvert år - de er ikke vant til norske veier med uforutsigbarhet og svinger.

Hadde selv en året etter at jeg kjøpe sykkel igjen - årsak uoppmerksomhet + muligens manglende kompetanse. Da tenkte jeg at skal man fortsette å kjøre må man lære det skikkelig - og tok flere kurs på bane -og kjørte endel på bane. Bl.a Seniors MC her på østlandet -hvor man kan kjøre på Rudskogen torsdager - fantastisk opplegg - og veldig morro. Trenger ikke ikke R-sykkel da det er alle typer der med ulikt ferdighetsnivå, men har ikke sett scootere der. Spesiellt om våren er det viktig med en "rustløser".

Leide en god del R-sykkel og værre i Thai før dette - så da gikk det nok litt på overblikk og erfaring - kan ikke huske farlige episoder da.
3 x
Brukeravatar
sikry
x 341

21 okt 2018, 13:24

Taxi/buss van ulykke i dag morges av det jævlige slaget.De fleste ble offer for flammene.

https://m.bangkokpost.com/news/general/ ... an-inferno
1 x
Brukeravatar
RobertX
Sted: Trondheim
x 1055

22 okt 2018, 03:16

9 stykker i en "singel" ulykke. Fy faen. Men det får vel knapt noen overskrifter siden de var burmesere. Ser ingenting på ThaiVisa om det.

Kommer aldri til å ta en slik taxi for å spare noen baht. Da går jeg faen meg heller.
1 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
RobertX
x 1055

22 okt 2018, 13:38

https://m.bangkokpost.com/news/general/ ... -ayutthaya

Var enda en stygg en samme dag. Tragisk.
0 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
sikry
x 341

22 okt 2018, 16:01

RobertX skrev:
22 okt 2018, 13:38
https://m.bangkokpost.com/news/general/ ... -ayutthaya

Var enda en stygg en samme dag. Tragisk.
Det var en link til denne ulykka i samme link i innlegget som jeg postet over.
1 x
Brukeravatar
RobertX
x 1055

23 okt 2018, 03:33

Ja jeg så linken der og tenkte det var greit å nevne den andre ulykken også. Sjukt hvor mye store ulykker det er her i Thailand. Men ikke rart når man ser pickup'er med en skokk mennesker på lasteplanet og minivaner fulle med folk. Og grisekjøring av en annen verden.

Skal ut på veien i morgen og kjøre til Phuket over 2 dager. Men vi tar våre forholdsregler med kun å kjøre i dagslys og relativt rolig. Har leid en Mitsubishi Pajero Sport SUV panservogn også så man har litt beskyttelse.
0 x
Brukeravatar
riflefish
Sted: Bang pu
x 1101

23 okt 2018, 09:01

En bør nok lese

The culture sjock thailand

Mao dette med overtro og reinkinasjon

Selv meget skolerte folk tror på

Gjenfødelse og da gir de blanke nå!

Hiv driten på bakken
0 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»