Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

En stygg trafikkulykke.

Utpåtur
Innlegg: 129
Registrert: 21 okt 2017, 19:18
x 106

#11

10 okt 2018, 11:01

Som sagt andre steder; det er ikke sykkelen -men han oppå som er problemet - R-sykler tiltrekker seg tullinger - men bruker du hue og har kompetanse er de de letteste å manøvrere- har ekstreme egenskaper som ofte går lang utenpå kompetansen til føreren.

I Pkuket kom jeg rundt en sving på en R1 - grei fart men ikke dustete - i en skarp venstre som var helt uoversiktlig kom det en bil langt inn i min veibane - bremset forhjul med nedlegg til det skled -slapp opp og klarte å komme meg på innsiden - ingen skader. Ikke mange andre sykler hadde tatt det stuntet. Hadde det vært en av de normale 125ccm (som jeg aldri ville leie) så hadde den sittet rett i fronten...


U-sving muligheten på store veier har nok krevd endel liv ja...
1 x
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 984
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: Bang pu
x 975

#12

11 okt 2018, 04:21

Ofte er det folk som leier en mc

Som kansje ikke har kjørt på mange

År!

Og noen tror også de kan lære og kjøre

MC i thailand ! Vel det

Går på sett og vis,

Noen har kansje drukket

Og de farligste er busser og lastebiler

De er ofte på rus!

Det er da faranger

Men blandt inføtte

Det er jævla trist med alle mc ulykkene


Ser nesten daglig ambulanser kommer

M sirener!

Litt etter på kommer ambulansene tilbake

Uten sirener !

Det er nok desverre slik at det er de aller

Yngste som blir utsatt for ulykker,

Uten noen form for opplæring!
0 x
jeg flyr over vann, på leting etter det jeg søker...
kansje et nytt land, som jeg i drømmer
besøker........
Kolami
Innlegg: 665
Registrert: 21 okt 2017, 14:05
x 332

#13

11 okt 2018, 07:12

Skulle kastet de på dynga....de tar ressurser fra andre som trenger det..thailand gjør seg fattig ved å bruke store ressurser på disse dag ut og dag inn...og for å ikke snakke om menneskelige slitasje som ser den dritten dag ut og dag inn og ingenting skjer..man blir vasket for empati i ett land som thailand..man må overleve..

..ironien er såklart kunnskap...

..men du ser i Norge at jo lenger sommeren varer jo mer øker ulykkene for alle typer sykler..det er en riski uansett hvor dyktig man måtte være...jo lenger sommeren varer jo flere ulykker inntreffer..

så med tanke på godværet i Thailand så er vel kanskje at jo sterkere sola er ser man økning i ulykker....

her om dagen så jeg 2 sykler som kolliderte i hverandre..de kom på begge siden av bilen og de krysset likt slik at de traff hverandre..men det ble averget i siste liten uten alvorlig ulykke.....men det var nok til at syklene fikk seg en støkk..og de var midlt sagt fortumlet..slikt er jo dagligdags..mange som er fortumlet i Thailand :lol:
0 x
Utpåtur
Innlegg: 129
Registrert: 21 okt 2017, 19:18
x 106

#14

11 okt 2018, 08:39

Her hjemme hvor mc-kjøring er fritidsaktivitet i ferier og ved fint vær - er det ikke rart ulykkene skjer da. det er alltid en stor del singel-ulykker som i svært mange tilfeller skyldes manglende kompetanse. det går også med noen utlendinger hvert år - de er ikke vant til norske veier med uforutsigbarhet og svinger.

Hadde selv en året etter at jeg kjøpe sykkel igjen - årsak uoppmerksomhet + muligens manglende kompetanse. Da tenkte jeg at skal man fortsette å kjøre må man lære det skikkelig - og tok flere kurs på bane -og kjørte endel på bane. Bl.a Seniors MC her på østlandet -hvor man kan kjøre på Rudskogen torsdager - fantastisk opplegg - og veldig morro. Trenger ikke ikke R-sykkel da det er alle typer der med ulikt ferdighetsnivå, men har ikke sett scootere der. Spesiellt om våren er det viktig med en "rustløser".

Leide en god del R-sykkel og værre i Thai før dette - så da gikk det nok litt på overblikk og erfaring - kan ikke huske farlige episoder da.
1 x
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»