Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

RobertX - Livets kronglete veier

Brukeravatar
RobertX
Sted: Trondheim
x 1030

06 okt 2018, 02:17

Det der er en knallbra serie :D Så den for noen år siden.

Ganske ekstrem tur når de klarer å knekke ramma på en BMW adventure bike.

Selv om X-ADV er en fin tur sykkel så er det helsa og ryggen som setter de største begrensningene for meg. Er en amerikaner i Hua Hin som driver å organiserer en MC tur fra Thailand til Europa nå. Planlagt tid er 1 måned neste år. Budsjett ca 500.000 baht. Han amerikaneren kjører en X-ADV.

Saigon er en kul by med overraskende gode engelsk-ferdigheter rundt om. Men ikke en plass jeg kunne tenkt meg å bo. Maten her er nydelig.
3 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
INKOGNITO
x 99

06 okt 2018, 10:46

RobertX skrev:
06 okt 2018, 02:17
Det der er en knallbra serie :D Så den for noen år siden.

Ganske ekstrem tur når de klarer å knekke ramma på en BMW adventure bike.

Selv om X-ADV er en fin tur sykkel så er det helsa og ryggen som setter de største begrensningene for meg. Er en amerikaner i Hua Hin som driver å organiserer en MC tur fra Thailand til Europa nå. Planlagt tid er 1 måned neste år. Budsjett ca 500.000 baht. Han amerikaneren kjører en X-ADV.

Saigon er en kul by med overraskende gode engelsk-ferdigheter rundt om. Men ikke en plass jeg kunne tenkt meg å bo. Maten her er nydelig.
Tidligere var det i hvert fall ikke mulig å gå svært lenge alene på gaten der uten å bli oppsøkt av pågående førere av scooter, som hadde plenty tilbud om selskap.
Så helt ensom er det vel ikke nødvendig å gå der heller om man liker damer.
Kan jo være at det enkleste er det beste, som noen hevder. :D
1 x
MrDemongas
x 131

08 okt 2018, 13:44

Gode tilbud man får på gata skal man være glad for. Remas filosofi er noe jeg slutter helt og holdent opp under. Si ja og vær glad... var det ikke det :?:
0 x
INKOGNITO
x 99

08 okt 2018, 22:18

MrDemongas skrev:
08 okt 2018, 13:44
Gode tilbud man får på gata skal man være glad for. Remas filosofi er noe jeg slutter helt og holdent opp under. Si ja og vær glad... var det ikke det :?:
Har lurt litt på om det kan være årsak til at han har vært fraværende fra forumet en stund, nettopp at han har falt for fristelsen og sagt ja til å bli med og teste ut et av disse dame tilbudene som det hagler av på gata der.
For ingen ting av sånt foregår åpenlyst der, som i thailand.
Pokker ikke sikkert vi hører noe mer fra han heller da...... :lol:
0 x
Brukeravatar
RobertX
x 1030

09 okt 2018, 03:15

Turen til Vietnam endte i et aldri så lite kræsj, med magetrøbbel så det holdt. Har en mistanke om at det var etter en tur på Barbeque Garden der jeg spiste spare-ribs. Ikke lurt å spise mat man må ta i i disse landene når man ikke er tilvendt bakteriefloraen.

Kjente meg uggen på søndags morgen og det bare fortsatte utover dagen. Magen kjentes ut som betong. Var heldigvis noenlunde forsiktig med mengden mat og drikke, men det ble jo litt uansett. Skulle også ut på en sightseeing tur med matprøving på et marked på kvelden, men måtte trekke meg fra det. Og det er jeg veldig glad jeg gjorde. Utover kvelden og natta kom absolutt alt jeg hadde spist gjenom søndagen opp, frokost, lunsj og det hele. Stakkars magesekken må jo ha vært sprengfull og ikke rart det var en "betongfølelse".

Mandags morgen skulle vi reise så jeg måtte opp kl 5 og sjekke ut. Ble jo lite søvn og formen var særdeles uggen. Men berget bra likevel. Tok en immodium først på Bangkok flyplassen før taxituren til Hua Hin. På flyplassen i Vietnam fikk jeg kjøpt noe kokkosnøtt-vann som hjalp godt. Og på flyplassen i Bangkok ble det yoghurt og noe mer kokosnøtt-vann.

Da jeg endelg var hjemme i huset i Hua Hin kl 15 i går så ble det full kræsjlanding. Svimet rundt litt før jeg gikk og skulle ta en cowboy-strekk. Og våkna opp kl 6.45 i morrest. Nesten 15 timer.

Turen til Vietnam var flott og interessant. Vi var jo bare i Ho Chi Minh City/Saigon, så jeg kunne nok tenkt meg feks en motorsykkel-tur på lengre sikt. Men jeg la merke til at det var stor forskjell på Vietnam og Thailand. Kontrasten ble mest slående da vi kom tilbake til Thailand. Folkene i Vietnam virket mye mer lukket og reserverte. De hadde gode engelsk-kunnskaper, så slik sett var det litt bedre enn Thailand. Men jevnt over ville jeg ikke bodd i Vietnam.

Tilbud av tvilsom art var det lite av. Så ingenting til prostitusjon på gatene i Saigon. Det eneste vi røyk på en smell med var de forbaska kokosnøtt selgerne. Men jeg bare flira av hele greia. De er iherdige og oppfinnsomme til å få deg til å kjøpe en grovt overpriset kokosnøtt. Jeg betalte 150.000 dong for min :lol: :lol: :lol: Ca 50 kr. Men jeg fikk bra med info om noen steder jeg og kompisen min ville besøke, så da var det greit for min del.

Det var rart å gå rundt og se kontrastene. Tydelig at de har åpnet mer for markedskreftene i landet. Vi gikk forbi en ny Lamborghini som sto parkert i en gate, observerte en Rolls Royce limmo, en BMW X6 og flere andre heftige biler. Kjøpesenterene hadde mye luksusvarer og prisene var tilsvarende heftige. En svensk ryggsekk til 6.000.000 dong feks. Maten var stort sett bra og smakfull. Kan ikke si det var noen måltid som ikke var gode. At man fikk med noen ekstra basselusker må man bare regne med. Det var foresten også en kebab-sjappe rett ved hotellet, men den turte jeg ikke prøve. Vet jo aldri om det er Fido som henger på grillspydet.

Nå er det tilbake til hverdagen i Hua Hin og det er jeg glad for. Blir skole i dag igjen som normalt. Må også en tur på immigrasjon og ordne med papirer for kjøp av motorsykkelen. De ringte meg i går da vi var i taxien på vei til Hua Hin og meldte at sykkelen nå var klar for henting. Det eneste de ikke hadde fått satt på var metall handguards på styret. Det var vist et problem med leveringen så vidt jeg forsto. Får se om jeg får kjøpt og montert de seinere. Greit å ha litt ekstra beskyttelse for hendene også. Så da får vi se når jeg får hentet sykkelen. Regner med oppgjøret for leiligheten kommer i slutten av måneden.

Forøvrig har det vist vært litt oversvømmelse i området her i Soi 102. De hadde lagt sandsekker ved portene så vann ikke skulle komme inn i soiene på prosjektet. Men alt var tørt og fint rundt huset så de har nok berget bra. Så en post på Facebook om at det var ufremkommelig til tider oppover mot Falcon Hill. Litt utrolig at de ikke utbedret veien samtidig som de ordnet det prosjektet. Må jo være kjipt å sitte landfast der oppe når veien nedover er oversvømt. En SUV eller Pickup er jo et must da. Yeye, trives godt der jeg er nå og her er det nå ingen problemer slik sett.
2 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Utpåtur
x 117

09 okt 2018, 10:31

Å drekke endel Coca Cola er bra for å unngå mageproblemer - til og med legen sa det - da jeg hadde spist krabbe i Paris på en Inter-rail tur - rakk akkurat hjem lå strøken i en uke...
1 x
Brukeravatar
RobertX
x 1030

09 okt 2018, 11:33

Ja jeg drakk en 0,6 Coca Cola etter jeg kjente magen var vrang. Men den kom opp igjen sammen med absolutt alt annet jeg hadde spist/drukket på søndagen. Aldri opplevd noe lignende før. Ingenting var fordøyd eller gått igjenom. Var som om magen bare hadde stengt butikken og gått til streik. Og det ble ikke bra før alt var oppe. Det gikk i faser utover natta. Følte meg helt jævlig og sprekkeferdig før det begynte å komme opp. Det der hadde gått skikkelig ille om jeg hadde blitt med ut på tur den kvelden.

Litt Coca Cola innimellom skader ikke. Forskjell på ei flaske i ny og ne og 1,5 liter om dagen. Er faktisk ikke så mye kalorier i brusen.
1 x
Brukeravatar
RobertX
x 1030

09 okt 2018, 11:36

Men når det er sagt fikk jeg høre at kokkosnøtt-vann er tingen. Og det var veldig behagelig til magen. Faktisk reagerte jeg mindre på kokosnøtt-vann enn på vanlig vann. Magen begynte å brumle med en gang jeg prøvde å drikke vann, så det ble en slurk i ny og ne bare.

Så om man sliter med magen vil jeg absolutt anbefale å prøve fersk kokosnøtt-vann.
2 x
Brukeravatar
RobertX
x 1030

09 okt 2018, 14:26

Phay var tilfeldigvis innom Honda Big Wing i dag og fant sykkelen min. Så da deler jeg bildene jeg fikk 8-)
MC1.jpg
MC2.jpg
MC3.jpg
MC4.jpg
Litt mørkt så jeg skal få ordnet noen bilder når jeg har overtatt sykkelen og får den ut i sollyset :D

Sideveskene er Givi Trekker Dolomiti Aluminium 2x36 + 1x46 liter bokser.
3 x
Utpåtur
x 117

09 okt 2018, 17:33

Det var litt av en rigg - flotte bokser de sorte - og ikke altfor brede etter det jeg ser. Fyller du de opp med 2 på sykkelen er jeg redd 53hk ikke vil gi den store ståpelsen men... ..

Men 750ccm - det burde jo gå an å skremme den litt....
2 x
Svar

Gå tilbake til «Reisebrev og dagligliv»