Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Konserter i Thailand

Svar
Brukeravatar
RobertX
Sted: Trondheim
x 974

13 nov 2017, 09:28

Tenkte å høre om noen vet om det er satt opp noen Labanoon konserter i Thailand i perioden januar-mars? Synes det var et kult band som hadde vært morro å høre på konsert.

Tråden her er ment som en åpen konsert-post for alle mulige konserter :)
0 x
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Kolami
x 332

07 okt 2018, 16:17

Jau...ikke dødt da man får den samme kopien uansett hvor man måtte gå..de høres likt ut overalt synes jeg..dyrt eller billig..de er like gode uansett, når de synger og spiller.

Men jeg vil ha litt mer artisteri...gjerne Nu Jazz hvis det finnes..jeg er veldig på Bugge om dagen..så kravet er kanskje skyhøyt..men sånn er det...

Nå er jeg på jakt etter ett godt konsertsted som man kan forvente seg....ikke for mye folk btw..jo flere kokker jo mere søl er ikke helt min greie i denne forespørselen..

Jeg har lett etter noen steder og lest litt her og der..men jeg finner ikke noe som frister enda..mange fine intimsteder ser det ut som, men jeg er ikke ute etter øredøvende musikk nå..før eller siden må jeg nok ta turen ett eller annet sted!

Så, er det noen som kan annbefale ett godt konsertsted hvor lyden er bra! og ikke for høy. Ja takk begge deler eller var det tre.. Og det skal være jevnt over ett godt sted. ..

hvis det er noe tvil om hva jeg ser etter

https://www.youtube.com/watch?v=d8GNnaTi0Vc

https://www.youtube.com/watch?v=kSf1ntKOsf0
1 x
Brukeravatar
tdr
Sted: Norge
x 755
Kontakt:

07 okt 2018, 20:49

Kolami skrev:
07 okt 2018, 16:17

Jeg har lett etter noen steder og lest litt her og der..men jeg finner ikke noe som frister enda..mange fine intimsteder ser det ut som, men jeg er ikke ute etter øredøvende musikk nå..før eller siden må jeg nok ta turen ett eller annet sted!

Så, er det noen som kan annbefale ett godt konsertsted hvor lyden er bra! og ikke for høy. Ja takk begge deler eller var det tre.. Og det skal være jevnt over ett godt sted. ..
Akkurat det med for dårlig og for høy lyd er en av grunnene til at jeg ofte ikke liker konserter/live musikk.

Gode og intime arenaer hvor musikerne har tett kontakt med sitt publikum er noe jeg setter pris på. Vel, jeg går på nattklubber også, men det er et annet konsept hvor forventningene er annerledes.

I Sukhumvit Soi 7 var det et sted som het Bangkok Beat. Likte meg godt der, coverband som leverte varierende musikk med høy kvalitet og samtidig deler av lokalet man kunne sitte uten at det var øredøvende høyt og umulig å snakke sammen. Skulle gjerne finne noe lignende.

Har også opplevd mye bra rundt på forskjellige steder med "taffeljazz" i bakgrunnen som ikke har vært ødeleggende, men har ikke noen umiddelbare tips.

Når det gjelder lyd har jeg tidligere gjort en del lydjobber for ulike band og musikere på scene og klubb. Absurd når det ved anledning har blitt krevd mer lyd og trykk fra band samtidig som de har stått på scenen med ørepropper selv for at det har vært for høyt.
En av disse jobbene endte med at opptaket jeg gjorde endte med plateutgivelse, men samtidig var det forferdelig å gjøre jobben den kvelden. Maksimal hodepine dagen derpå, uten en dråpe alkohol. Men opptaket ble veldig bra og høre det hjemme hos meg selv på et passe nivå var mye bedre enn å være til stede.
1 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
x 332

08 okt 2018, 03:15

Jeg finner kvaliteten så veldig variert på noen av de stedene vi har vært ett par ganger,,,det er som om vi har kommet til ett helt nytt sted selv om vi kanskje var det feks 1 mnd siden..

..jeg lurer faktisk om vi skal gå til Hardrock Cafe igjen..der er i lyden ganske bra synes jeg og vi..det går ann å prate litt av og til..intimt er det også..det er det eneste stedet jeg føler leverer hver eneste gang..og jeg har ikke vært der så ofte 2 3 ganger..

Som sagt, Bugge har satt lista veldig høyt nå :roll: Og den type musikk er også sjeldent å oppdrive men jeg hadde håpet på noe av den samme konseptet..i Oslo har det vært mulig å oppdrive i de gangene jeg bodde der..mye variert..

Men Bangkok klarer ikke å levere samme type musikk..greit nok..Det det også en del jam etc..men jeg føler at lydbildet og musikerne mangler det helt siste, men det er kanskje da de blir superstjerner? -

Steder som jeg vurderer;

Maggie Choo's; litt opp og ned i kvalitet. Ikke på en søndag btw :)
the Bamboo Bar; tradisjonell jazz
Brown Sugar; ser ut til å servere ett god lydbilde. Ikke for støyende. Ikke tidlig på kvelden ihvertfall :)

NuJazz kan jeg bare glemme. Finnes klubber som spiller nujazz på plater men det er en annen story
1 x
Brukeravatar
PiTa
x 78

08 okt 2018, 10:31

Konsertkompleks med flere haller - mye aktivitet, mange store navn - den gangen jeg var der var lyden veldig bra og ikke for høy, men mange mennesker.

http://www.bangkok.com/information/impact-arena.htm
0 x
Brukeravatar
PiTa
x 78

08 okt 2018, 10:43

Oversikt over konserter der en også kan bestille og betale billetter.

http://www.thaiticketmajor.com/concert/index.php?la=en

https://www.siam2nite.com/en/events/concerts

https://www.siam2nite.com/en/events/concerts

Ikke noe her jeg kunne tenke meg - kanskje til neste år.
Om en ikke er interessert i PK & Dansefolket, som står oppført med konsert, hvem det måtte være - tipper ikke mange thaier blir å finne der...:)
Vel - ser at Kygo kommer 22 oktober, for interesserte.

Og - Mariah Carey, 9 november - en av tidens absolutt store stemmer, kanskje den største innen sjangeren. Må vurderes.
2 x
Svar

Gå tilbake til «Kultur, mat, skikk og bruk»