Hvordan overføre kjøpesum?

Svar
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Forskjellige måter å overføre kjøpesum av eiendom i Thailand?

Jeg ser noen har overført til advokaten, så foretar de oppgjøret, mens andre overfører direkte til utbygger. Er det noen som sitter med fasit om hva som er viktig og riktig for hver enkelt måte å foreta oppjøret på?

Dette dreier seg først og fremst om Condo, da vi ikke kan eie land, og den summen må overføres og føres opp som gave til den respekterte.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#2

Phay skrev: 03 mar 2018, 12:30 Forskjellige måter å overføre kjøpesum av eiendom i Thailand?

Jeg ser noen har overført til advokaten, så foretar de oppgjøret, mens andre overfører direkte til utbygger. Er det noen som sitter med fasit om hva som er viktig og riktig for hver enkelt måte å foreta oppjøret på?

Dette dreier seg først og fremst om Condo, da vi ikke kan eie land, og den summen må overføres og føres opp som gave til den respekterte.
Kan du ikke sende det til egen konto?

Og bruke riktig dokument
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Freddyk
Innlegg: 10
Registrert: 03 mar 2018, 05:23

#3

Når jeg har kjøpt condo, så har jeg gått i banken sammen med selger og fått en sjekk på hans navn. Så reiser vi på landkontoret og han har fått sjekken når papirene der er ferdig underskrevet på mitt navn.
Som Kjøper må du få bekreftelse fra banken på at pengene er overført fra utlandet.
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»