Bangkok Bank, kort fra Visa erstattes av UnionPay

Svar
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#1

Visa Debit og Credit Card hos Bangkok Bank, erstattes nå av UnionPay Debit og Credit Card.

Mye har vært skrevet om problemer som oppstod da UnionPay ankom Bangkok Bank for etpar år siden, og alle stedene hvor UnionPay-kort ikke har virket. Det er mange steder fortsatt som ikke støtter UnionPay, og hvor kortene blir avvist.

Fram til nå har man kunnet velge om man vil få utstedt et nytt, "gammelt" Visa Debit eller Credit Card istedenfor det nye UnionPay, og veldig mange har foretrukket det gamle kortet. Det har også idag mange flere brukersteder.

Nytt nå, er etter sigende at Bangkok Bank har sluttet å hente inn nye kort fra Visa. Så når lagrene går tomme, noe de har begynt å gjøre flere steder, så må man ta til takke med et UnionPay-kort.

Problemet er som nevnte at dette kortet ikke fungerer smertefritt overalt i verden, og heller ikke i Thailand, som et Visa-kort gjør. UnionPay er et kinesisk selskap, som prøver å få sine bein inn på markedet som idag domineres av Visa og Mastercard. Avtalen med Bangkok Bank tar altså nå helt over.

Saken diskuteres bl.a. her:

https://www.thaivisa.com/forum/topic/10 ... paign=news
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#2

Jeg har Union Pay Debit i Bangkok Bank :D

Det eneste negative så langt er at minibankkoden må være 6 tall og ikke 4 :cry:

Mere å huske på...
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

Trodde alle hadde bursdagen sin og årstall jeg? Ikke noe problem å huske det bare en vet hvilken dag, måned og år en er født! :D
🌞
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#4

Jeg har hatt en slikt kort i flere måneder. Kan kun bruke i atm..jeg har prøvd å betale med kort men det funkerer aldri..


Når det er sagt så funker ikke Norwegian Kredittkort hos den norske ambassaden btw??? Jeg har brukt det overalt i Thailand.. :lol:
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#5

Phay skrev: 20 jan 2018, 02:18 Trodde alle hadde bursdagen sin og årstall jeg? Ikke noe problem å huske det bare en vet hvilken dag, måned og år en er født! :D
Trodde alle brukte julaften jeg? Men det går jo ikke med 6 sifre, for jul er det visst hvert år. Får bytte kort hvert år da :D
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#6

Du må jo bruke 241200 da vøtt! Jesu bursdag og greier :lol:

Ville helst ha samme kode som andre bankkorta men neeeeida.

Å bruke bursdag er ikke nødvendigvis så dumt. Norsk skrivemåte av dato er feks ikke samme som i USA. Å bruke EGEN bursdag ville jeg ikke gjort. Men feks bursdag til mor/far er nærnest umulig å lete seg fram til.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»