Skatt til Thailand for skatteåret 2020

Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#11

Da har jeg omsider ferdigstilt regnearket for beregning av skatt når en deler skatt mellom Norge og Thailand for 2020.
Har du Microsoft Excel på maskinen din kan du selv beregne skatt samt skrive ut alle skjemaer som trengs for å betale skatt. Dvs for de som ikke har andre inntekter enn pensjon, trygd eller lønn (har en lønn så blir sum skatt uendret om en bare betaler til Norge, eller deler mellom Norge og Thailand - kan bli litt komplisert, er vel egentlig enklest for de som bare har trygd eller pensjon).

For å få tilgang til regnearket må du være medlem av gruppen: "Excel-regneark for behandling av skatt med mer". Dette er en gruppe på FaceBook jeg har opprettet. Usikker om du finner den om du ikke er på min venneliste, men det løser du enkelt ved å søke vennskap med Geir RaschHalvorsen om dette er interessant for deg.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#12

[mention]Geir Rasch[/mention] har oppdatert regnearket og du finner det på Facebook: HER
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#13

Betalte skatten min for 2020 t thailand i går.
Overførte i overkant av thb 560.000
Ilignet skatt hele thb 66,-
Absolutt å leve med :-)
Fikk ikke fradrag for covid-forsikringspremien på thb 8.000 selv om jeg hadde fått en "tax invoice" fra selskapet.
Men-nytt i år:9
Fikk ikke betale beløpet kontant, slutt kontanthåndtering på ligningskontoret.
Men det gikk helt fint via bangkok bank appen :-)
y
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#14

Heller ikke i år har Revenue Department klart å få til en engelsk versjon av ภ.ง.ด.91 ภ.อ.01. I fjor kom ภ.ง.ด.91 etter fristen i april (vel fristen ble senere utsatt til høsten 2020).
I mitt regneark finnes en engelsk versjon av disse skjemaene. Jeg leverer selv ferdig utfylt engelsk versjon til skattekontoret og har aldri hatt problemer med det. Er jo kjekt å forstå hva en fyller ut. :)
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»