Nå begynner det å svi for mange utlendinger her i Thailand

Svar
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#1

Så nettopp en av de siste videoene til "Land of Smiles Thailand" av briten Simon. Han har investert mye i en resort, bil og annet. Bor i Cha Am området så vidt jeg vet.

Tror det begynner å dra seg til for mange som har åpnet resorts, barer og restauranter her i Thailand nå. Det er ikke noe "back to normal" i overskuelig framtid. Dette kommer til å ta måneder om ikke år.

Håper ingen av dere forum-lesere sitter i klemma slik som dette. Tvi tvi!

https://www.youtube.com/watch?v=XLx07zBycW0
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#2

dette må man regne med som dette komme to skje i verden så mange virus vi har hatt siste 10 årene siste jeg så på facebook at reg vil opne grensa i tirligst sep eller okt ingen som vet hva som skjer der
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#3

Vi må nok regne med at det kan bli en lang "tørketid" for turisme og reiser ja. Men det var nok ingen som kunne forutsett at Covid19 skulle slå ut som det gjorde.

Det eneste man kan kritisere er at man låner for mye og bruker for mye av sparepengene. Så man har en lav terskel for å havne i finansielt trøbbel. Men jeg tror dette er vrient for mange som pensjonerer seg rundt om i vesten og kommer til Asia der de starter business. De har kanskje ikke den rette foretningserfaringen og forståelsen av det markedet de starter opp i. Samtidig som at de tar for stor risiko. De har gjerne en sum penger å disponere når de pensjonerer seg og lever av avkastningen av disse pengene. Ikke som i Norge der vi har pensjonsordninger gjenom forsikringsselskaper samt Staten utbetaler pensjoner gjenom NAV. Selvsagt kan også våre ordner utsettes for fare på lengre sikt, samt at den norske kronen har vist seg veldig sårbar. Slike ting påvirker jo de summene vi har å leve på i utlandet.

Blir nok mye mer finansiell støy framover. USA sliter, Kina har offisielt uttrykt misnøye med dollaren og de sitter på godt over en billion dollar i statsobligasjoner. Oljeprisen er fortsatt sårbar. USAs skiferolje-industri ligger for døden. Og mye annen "morro" som skaper bølger i sjøen nå.

Er nok lurt å ha finansene under kontroll.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

Jeg greide til 11 minutter, så var det slutt.

Om han skal tjene penger på youtube, så må han holde seg innenfor visse grenser, og og en slik historie burde fortelles under andre omstendigheter enn en storm (kan være en effekt), ha lys, vifter og aircon under controll. Samt han burde ha en Cha am skjorte og ikke Phi Phi. Det siste hadde vært å delt opp i episoder, så han kunne fått flere klikk tilsammen og ikke en bulk alt han hadde på hjertet. Det er også noe med å holde på seerene med å gjøre det interessant om man skal gjøre penger på det.

Det er greit å være etterpåklok når man har gjort den klassiske feilen med å brenne alle bruer i tur og orden, og til og med tatt opp gjeld uten å sikkerhet i bakhånd, og alt er investert i businessen.

Nok om det, det er menneskelig som han sier, og han er ikke alene.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#5

thailand fungerte godt for 20-30 prsia med

noen få mill turister,

gæli og si det,

men det er ikke bra at turismen
har dobla seg til 40 mill på 10 -15 år
folketallet i thailand har ikke økt mye
men det gikk jo rundt før,
jeg har vel ikke dårlig samvittighet da jeg sier
at masseturismen ikke har hat særlig
betydning for folk flest,
faranger som har «
brukt» penger her veit og bør vite at det og satse i et fremmed land medfører risiko,

la landet nå komme nepå jorda,

🇹🇭🇹🇭❤️🇹🇭🇹🇭
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»