Strendene i Thailand dyrere enn i Europa!

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

En interresant artikkel om utvikling av priser på destinasjoner i Thailand i forhold til Europa.

Det er ikke bare den sterke THB som dette skyldes men også prisøkning i Thailand.

På mange steder er det i løpet av de siste 5 årene er prisøkning på 30% mot USD og 40% mot Euro med tanke på sterk baht og inflasjon.
Mange steder mister overnattingsgjester og må gi store rabatter for å forsøke få fylt kapasiteten.

Thailand mister sin sjarme når prisnivå på overnatting og transport har nådd dagens høyder.


Popular Thai Beaches Pricier Than European Resorts: It’s Not Just About the Higher Baht
It’s easy to blame the baht as the butt of the problem for a decline in European arrivals to Thailand. The issues are wider and deeper than just currency appreciation.


The cost of a holiday in popular beach resorts in Thailand is now on par with or higher than those in Greece, Italy, Spain, Turkey, and Egypt, which are closer to home for Europeans.

The cost of a five-star resort in Koh Samui, Koh Phangan and Koh Samed has reached around $500 per room per night including American breakfast. This is similar to the cost of a five-star beach resort in Greece, Italy and Spain, and dearer than a comparable property in Turkey or Egypt, which costs $350 a night, according to Diethelm Travel Group.

It is even pricier than a mountain resort in Germany, Austria, and Switzerland, which is $450 a room in the summer July/August high season for Europeans.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#2

Jeg bruker å gå innpå luksushoteller som har privat strand og bruker fasilitetene der rett og slett...så lunch behøver ikke å bli dyrt for 2 personer, men ikke noe dyrere hvis jeg skulle gått på en restaurant på ett eventuell kjøpesenter..alt avhenger av pris såklart..200 300 bath pr pers...jeg er nøktern der..feks vann og mat :lol:

Middager avhenger av området vi befinner oss i..mange av disse luksushotellene har faktisk dårlige middagsmenyer etter min mening..room service kan være bedre noen steder og veldig mye billigere..

Hoteller som er bra ved alle strender....marriot og hilton..jeg liker marriot best..hilton har litt for høy neseføring av gjester ;)
Anantara er også bra..litt variasjon enkelte steder..men bra..
Centara er som natt og dag...så jeg dropper centara..ujevn kvalitet..

Som nevnt er dette er hoteller jeg henger på dagtid ett par timer..ofte ligger jeg på ett rimeligere hotell som ikke har samme fasilititeter..det er så mye å velge mellom..såklart er det mye bra overalt..men det koster å ta en helg eller noen netter uansett..kos koster :D
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»