Levekostnader i Thailand?

Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#71

Er det noen som vet om Banker som gir lån til Negativ rente, helst til fastrente lån ?
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#72

tdr skrev: 07 mai 2020, 13:57 Da tror jeg dine øyne henger seg opp i kun det ene innlegget som litt ironisk sier «disse uskyldige søte pensjonistene» og ikke har lest tråden som helhet. Det vises ikke noe sted til at alle pensjonister er av de som utnytter systemet og det kan ikke utelukkes at noen gjør det. Selv kjenner jeg tilfeller. Mine øyne er nok ikke spesielle. I forumsreglene er et av punktene å tolke ting i beste mening noe jeg ikke kan se blir gjort her!
her ble det indirekte hentydet at jeg tilhører en gruppe som mener at innvandrere er snyltere!
dere som har lest mine vel 38000 posteringer. på asiaforum og her kjenner vet
godt at jeg ikke er invandrervfientlig!
jeg takker også e-golf som tydlig gir meg støtte ,
jeg har da virklig skrevet om hvordan det har føltes og være gift med en invandrer og merket meg holdninger som ikke har gitt meg ro,,
klart jeg må forsvare meg!,
for dette vil jeg ikke ha på meg!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#73

riflefish skrev: 07 mai 2020, 14:58 her ble det indirekte hentydet at jeg tilhører en gruppe som mener at innvandrere er snyltere!
dere som har lest mine vel 38000 posteringer. på asiaforum og her kjenner vet
godt at jeg ikke er invandrervfientlig!
jeg takker også e-golf som tydlig gir meg støtte ,
jeg har da virklig skrevet om hvordan det har føltes og være gift med en invandrer og merket meg holdninger som ikke har gitt meg ro,,
klart jeg må forsvare meg!,
for dette vil jeg ikke ha på meg!
Nå svarer du meg og jeg skjønner ikke i det hele tatt hvordan du klarer lese dette ut av noe som helst av det som er skrevet i denne tråden, hverken av meg eller andre. Foreslår at du leser tilbake! Har lest alle innlegg her, ikke bare i denne tråden, men absolutt alle tråder her på forumet. Jeg ser dette som et forsøk på å konstruere noe som hvertfall ikke jeg klarer lese i noen av trådene.

Forsvare deg mot hva? Det er da absolutt ikke en eneste som har påstått at du mener innvandrere er snyltere eller at du er innvandrerfiendtlig! Da leser du noe ut av teksten som jeg ikke ser.

Det folk i ulike grupper i alle samfunnslag og aldersgrupper som ikke forholder seg til regler. Hvis noen snakker om mindretallet på min alder som virkelig er innvandrerfiendtlige, og ja jeg kjenner flere, så tar ikke jeg det personlig som om at alle på min alder er slik! Man må da kunne snakke om folk uten at man skal ta det som et personlig angrep mot seg selv. Her ser jeg hverken noe generaliserende eller angrep på deg!

Må si at dette orker jeg ikke; hvis det blir lagt opp til krangel mot meg på ting jeg hverken har lest, sagt eller mener så er ikke Asianet.no noe jeg gidder bruker mere tid og ressurser på! Vet ikke hva dere egentlig holder på med og hvorfor? Les heller på nytt igjen og er det noen slike påstander som du tror du er utsatt for skal slikt rapporteres! Og blir ting rapportert og ikke i henhold til reglene så tas det grep! Å konstruere krangler er ikke noe som er ønskelig her på Asianet.no og dette ser jeg som en unødvendig og konstruert krangel.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#74

tdr skrev: 07 mai 2020, 16:16 Nå svarer du meg og jeg skjønner ikke i det hele tatt hvordan du klarer lese dette ut av noe som helst av det som er skrevet i denne tråden, hverken av meg eller andre. Foreslår at du leser tilbake! Har lest alle innlegg her, ikke bare i denne tråden, men absolutt alle tråder her på forumet. Jeg ser dette som et forsøk på å konstruere noe som hvertfall ikke jeg klarer lese i noen av trådene.

Forsvare deg mot hva? Det er da absolutt ikke en eneste som har påstått at du mener innvandrere er snyltere eller at du er innvandrerfiendtlig! Da leser du noe ut av teksten som jeg ikke ser.

Det folk i ulike grupper i alle samfunnslag og aldersgrupper som ikke forholder seg til regler. Hvis noen snakker om mindretallet på min alder som virkelig er innvandrerfiendtlige, og ja jeg kjenner flere, så tar ikke jeg det personlig som om at alle på min alder er slik! Man må da kunne snakke om folk uten at man skal ta det som et personlig angrep mot seg selv. Her ser jeg hverken noe generaliserende eller angrep på deg!

Må si at dette orker jeg ikke; hvis det blir lagt opp til krangel mot meg på ting jeg hverken har lest, sagt eller mener så er ikke Asianet.no noe jeg gidder bruker mere tid og ressurser på! Vet ikke hva dere egentlig holder på med og hvorfor? Les heller på nytt igjen og er det noen slike påstander som du tror du er utsatt for skal slikt rapporteres! Og blir ting rapportert og ikke i henhold til reglene så tas det grep! Å konstruere krangler er ikke noe som er ønskelig her på Asianet.no og dette ser jeg som en unødvendig og konstruert krangel.
for ta meg en pause!,,
ere slik og forstå, står jeg aleine åkkesom
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#75

e-golf skrev: 07 mai 2020, 13:50 Skulle gjerne sett noen faktaopplysninger eller argumentasjon som underbygger siste del av innlegget. tdr påstår at dette ikke er generaliserende, men han må ha spesielle øyne for å ikke se det!
Jeg har ikke på noe tidspunkt uttalt meg generelt om alle pensjonister. Det er det som menes med generalisering!
Jeg har bare skrevet at jeg vet om pensjonister som snylter på fellesskapet og at disse samme personene gjerne uttaler seg kritisk om innvandrere i Norge. Det er ikke noe generaliserende i et slikt utsagn!
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#76

riflefish skrev: 07 mai 2020, 14:58 her ble det indirekte hentydet at jeg tilhører en gruppe som mener at innvandrere er snyltere!
dere som har lest mine vel 38000 posteringer. på asiaforum og her kjenner vet
godt at jeg ikke er invandrervfientlig!
jeg takker også e-golf som tydlig gir meg støtte ,
jeg har da virklig skrevet om hvordan det har føltes og være gift med en invandrer og merket meg holdninger som ikke har gitt meg ro,,
klart jeg må forsvare meg!,
for dette vil jeg ikke ha på meg!
Syne tdr har svart deg godt på innlegget ditt. Jeg vil bare bekrefte at je ikke på noe tidspunkt har beskyldt deg for å være verken snylter eller rasist. Synes du er i overkant selvsentrert når du tolker det jeg skriver som at det også inkludere deg. Noen ganger er det lurt å ikke ta utgangspunkt i seg selv :).
Svar

Gå tilbake til «Økonomi og næringsliv»