Norsk krone mot Thailandske baht.
-
Det ville vært fantastisk.
Jeg har brukt forex til å spare frem til denne sommerens thailandstur. Har vært der et par ganger og kjøpt baht, som jeg har gitt til kona og ungene i julegaver, + at jeg har beholdt rundt 20000baht selv. Synes det er en god måte for meg å spare til ferie på da jeg er tilhenger av det konkrete( penger plater cd bøker papirdokumenter osv) og har lite interesse av det digitale formatet, selv om jeg naturligvis er tvunget, og komortabel med å bruke det en del i dagliglivet. I dag ser jeg at Forex fremdeles er nede på en kurs 1kr=3.105baht, så god økonomi er det ikke i å bruke dem.
Ligget ganske flatt på 3,15 pluss minus de siste månedene og før helgen 3,20 som høyest. Så får vi se hva Støre og co kan bidra med fremover etter valget. Det ser helsvart for krona for våres del.
Dog bedre enn 2,82 som var min laveste notering iløpet av min botid i Thailand
Venter med å overføre penger til kontoen nå som Ambassaden legger ned inntekts bekreftelsen for oss fast boende
Dog bedre enn 2,82 som var min laveste notering iløpet av min botid i Thailand
Venter med å overføre penger til kontoen nå som Ambassaden legger ned inntekts bekreftelsen for oss fast boende
Ja fikk vel ca 3,15 når jeg overførte feriebudsjettet til thai kontoen seint sist uke. Sterk baht og svak krone for tiden, det skal være sikkert. Gleder meg til 2 mnd forsinket brylluppsreise med kona nå. Og til Norge i slutten av November.
Skal bli godt med skikkelig mat, svømming og massasje igjen
Skal bli godt med skikkelig mat, svømming og massasje igjen

"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Du får ha litt cash eller credit kort med deg, om kontoen din er fryst, så kan det ta litt tid å få den åpnet igjen.
Det har vært ett generelt problem med Bangkok Bank den siste tiden.
De krever bosteds bekreftelse, pass, og ett telefon nr i ditt navn.
Har du appen enda?
Det har vært ett generelt problem med Bangkok Bank den siste tiden.
De krever bosteds bekreftelse, pass, og ett telefon nr i ditt navn.
Har du appen enda?
Har appen og overførte først 1000 kr for å se om alt fungerte og at den ikke var låst. Ser ingen info i appen at den er låst. Så da overførte jeg 20K norske til. Skal ta ut på flyplassen i tillegg. Har uansett penger på sparekonto jeg kan bruke om de skulle låse den.
Men ser det er nye pushback mot bankene nå pga mange thaier som også får konto sperret. Vistnok vært et rush for å ta ut cash pga dette.
Men ser det er nye pushback mot bankene nå pga mange thaier som også får konto sperret. Vistnok vært et rush for å ta ut cash pga dette.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem