Film- og serietråden

Her diskuterer vi litteratur, tv-programmer, film, konserter, kunst, musikk mm.
Svar
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#61

har sett den,

harda bud i fengslet,,

så tror jeg filmen får folk til og tenke

før de begynner drug buiseness

i thailand,,

her er no mercy
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#62

A Prayer Before Dawn er i hvert fall jævla brutal. Tror dessverre ikke den hjelper så mye som skremsel, da de fleste som sitter inne for narkotikaforbrytelser i Thailandske fengsler selv er brukere, og de tenker nok like kortsiktig som filmens herja hovedperson.

Men helt klart en film som bør ses.

Hvis du ikke kan thai, og ikke ser teksting når de snakker thai, er det forresten sånn det skal være. De droppet tekstingen som et kunstnerisk grep for at vi som seere skal skjønne like lite som hovedpersonen.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#63

fotomannen skrev: 12 mar 2019, 16:24 A Prayer Before Dawn er i hvert fall jævla brutal. Tror dessverre ikke den hjelper så mye som skremsel, da de fleste som sitter inne for narkotikaforbrytelser i Thailandske fengsler selv er brukere, og de tenker nok like kortsiktig som filmens herja hovedperson.

Men helt klart en film som bør ses.

Hvis du ikke kan thai, og ikke ser teksting når de snakker thai, er det forresten sånn det skal være. De droppet tekstingen som et kunstnerisk grep for at vi som seere skal skjønne like lite som hovedpersonen.
jeg har sett den for lenge siden var ikke noe særlig bra film ;)
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#64

chelsea skrev: 12 mar 2019, 17:04 jeg har sett den for lenge siden var ikke noe særlig bra film ;)
Lenge siden jeg så den jeg også, og det jeg husker best er at den var ufattelig brutal. Ikke en film jeg ser igjen, i hvert fall, men jeg mener å huske jeg syntes det var interessant å se fengselsmiljøet.

Jeg så nylig Kingdom på Netflix. Den er bra. Høres helt latterlig ut med Zombi-perspektivet, spesielt siden jeg normalt ikke kan fordra zombi-tull, men denne skiller seg ut som veldig bra.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#65

Filmen er som forventet, en brutal fengselsfilm, men synes de bommer litt på intensiviteten, overdreven bruk av nærbilder, rytmen i klippingen, og forsøk på dogme effekten. Men har kun sett innledningen.

Jeg greide ikke å engasjere meg så langt rent følelsemessig, så nerven er der ikke enda.
🌞
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#66

annen film heter Brokedown palace i fra 1999 den synes er bedre film en dan andre filmen dere hart sett
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#67

naa har jeg sett Triple.Threat.2019. bra thai film den maa dere faa med dere
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#68

Nettopp ferdig med Okkupert sesong 2, og må si den er meget troverdig og bra. Passe intensiv og fin nerve igjennom alle 8 episodene.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#69

ny netflix film i dag,

« jævla bra» highwayman!

( ingen lovestory)💐💕

er er cal .45 thommy gun😱

11,25 slugs😂

ps passer for de som liker action,

2 timer 5 min
Vedlegg
0E4D71AA-E451-4233-B98C-374D8C4D0566.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#70

Dehli Crime på Netflix. Meget bra miniserie. Handler om gjengvoldtekten som rystet verden i 2012.
Svar

Gå tilbake til «Kulturhjørnet»