Film- og serietråden

Her diskuterer vi litteratur, tv-programmer, film, konserter, kunst, musikk mm.
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#31

På Netflix er det en thailandsk grøsser som heter "P".

Den handler om en fattig jente som må reise fra Isan til Bangkok for å skaffe penger til medisiner til sin syke bestemor. Jenta er Khmer, og bestemora har visse evner hennes barnebarn også er i besittelse av. Disse evnene benytter hun seg av når hun inntar en bar i Bangkok. Filmen handler altså om barjenter, sort magi og faranger det er lett å mistenke regissøren for å mene at får som fortjent. :)

Her.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#32

Driver ser den danske tv serien Follow.the.Money bra dansk tv serie

http://www.imdb.com/title/tt3638488/?ref_=fn_al_tt_1
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#33

Stranger. På Netflix. Sørkoreansk krim om korrupsjon. Det tar kanskje en episode eller to å bli vant til det som noen ganger kan virke som overspill (men som jeg ikke tror er det), og navnene vender jeg meg nok aldri såpass til at jeg kommer til å bli i stand til å skille dem fra hverandre, men utover det koser jeg meg med skikkelig med denne.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#34

Elsker Koreanske skrekkfilmer og thrillere :D så den må inspiseres.

Mine filmfavoritter;
I Saw The Devil
The Chaser
Oldboy
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#35

Oldboy så jeg for noen år siden. Veldig bra, men ekstremt brutal. Ikke en film jeg har orka å se igjen. :)

Den andre skal sjekkes ut.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#36

Noodle skrev: 01 jan 2018, 18:53 Oldboy så jeg for noen år siden. Veldig bra, men ekstremt brutal. Ikke en film jeg har orka å se igjen. :)

Den andre skal sjekkes ut.
Oooo, da bør nok I Saw The Devil revurderes...den er hard....en av de råeste og jævligste thrillerne jeg har sett.

Oldboy er veldig spesiell men utrolig vellaget. Men man føler seg litt misbrukt selv etter at plottet avsløres og man skjønner hva som har foregått. Men knallbra film.

Er også glad i han Nicolas Winding Refn sine filmer (Pusher filmene, Valhalla Rising, Drive og Only God Forgives). Han pusher grensene ganske hardt, men det er noe med det kunstneriske uttrykket jeg liker veldig godt.

Jeg har vel en høy terskel på "videovold" som vokste opp med Lucio Fulci, Dario Argento og denslags som favoritt regissører.

Eeeeeeelsket feks Hannibal tv-serien med Mads Mikkelsen. Den var sykt bra visuelt. Men utrolig rå og brutal også.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#37

Det som gjør Oldboy så jævlig, mener jeg å huske, er nettopp den grusomme sannheten, i kombinasjon med styggvakre bilder, som gjør jævelskapen veldig visuell. :)
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#38

Driver ser på Designated.Survivor bra tv serie

http://www.imdb.com/title/tt5296406/?ref_=fn_al_tt_1
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#39

Broen er tilbake, så første episode i siste sesong i går. God serie om du liker Skandinavisk krim.

https://tv.nrk.no/serie/broen/KKDS10007 ... /episode-1
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#40

Noodle skrev: 01 jan 2018, 15:26 Stranger. På Netflix. Sørkoreansk krim om korrupsjon. Det tar kanskje en episode eller to å bli vant til det som noen ganger kan virke som overspill (men som jeg ikke tror er det), og navnene vender jeg meg nok aldri såpass til at jeg kommer til å bli i stand til å skille dem fra hverandre, men utover det koser jeg meg med skikkelig med denne.
Så ferdig denne i går. Den er høyt på lista over de bedre seriene jeg har sett. Det eneste jeg har å klage på (men det er egentlig ikke seriens skyld) er at tekstinga er veldig rask. Flere ganger måtte jeg pause og gå tilbake for å se hva som ble sagt fordi jeg ikke rakk å lese.

Uansett: Denne anbefales!
Svar

Gå tilbake til «Kulturhjørnet»