Film- og serietråden

Her diskuterer vi litteratur, tv-programmer, film, konserter, kunst, musikk mm.
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#141

Tore Bustad skrev: 02 jan 2021, 22:06 Veldig bra tips. Nettopp sett tre episoder. Ser fram til resten.

Vet du om noe annet severdig på den kanalen? Synes det er ganske skralt der. The Morning Show og filmen On The Rocks (med Bill Murray) er det jeg kommer på som er bra.
Egentlig ikke. Synes selv der er mye dårlige filmer. Er ikke fan av superhelt filmer med disse macho guta
Har begynt å se på Jack ryan på prime video(CIA agenten). Lovende start.
Av filmer så var «13 hours» «wander» «the outpost» «1917» severdige men ingen høydare.
Tipper du har mer tips en meg. Har jo ikke hatt TV kanaler på 6 år. Kjøpte TV i høst da jeg skulle ha en operasjon i arm og en nå rett førJul i skuldra. Så jeg har sett mer på TV nå en de siste 6,5 åra.😆😆
Lucifer is back :evil: :twisted:
torbus

#142

CAT skrev: 05 jan 2021, 12:09 Egentlig ikke. Synes selv der er mye dårlige filmer. Er ikke fan av superhelt filmer med disse macho guta
Har begynt å se på Jack ryan på prime video(CIA agenten). Lovende start.
Av filmer så var «13 hours» «wander» «the outpost» «1917» severdige men ingen høydare.
Tipper du har mer tips en meg. Har jo ikke hatt TV kanaler på 6 år. Kjøpte TV i høst da jeg skulle ha en operasjon i arm og en nå rett førJul i skuldra. Så jeg har sett mer på TV nå en de siste 6,5 åra.😆😆
Trenger ikke vanlige tv-kanaler lenger. TV-en min er fortsatt så gammel at den kommer uten smart-funksjoner, men jeg bruker Apple-tv til kanalene jeg trenger. Noe har jeg via Get (nå Telia), og så har jeg Netflix og HBO. NRK-appen er også veldig bra. De kjøper inn mye bra serier, spesielt fra Europa.

Apple TVs kanaler fikk jeg gratis i 12 måneder sist jeg kjøpte iPhone. I løpet av de 12 månedene var det nesten ingenting å se der. Nå fikk jeg nylig 4 måneder gratis tv i julepresang av Apple, men det er fortsatt nesten ingenting jeg vil se.

Men jeg så ferdig Teheran. Den likte jeg veldig godt. Det gjør også at jeg kommer til å se Fauda på Netflix, som jeg av en eller annen grunn ikke har sett ennå.

Av de kanskje ikke mest kjente seriene fra 2020 likte jeg godt:

Giri/Haji (Netflix).
The Plot Against America (HBO).
Le Bureau (5. sesong kom i 2020. Hvis du er så heldig ikke å ha sett denne, har du altså 5 sesonger tilgjengelig på NRK).
The Queen's Gambit (Netflix).

Av de mest kjente produksjonene liker jeg godt The Crown (Netflix).

The Mandalorian (Disney) er også godkjent. Jeg er heller ikke noen stor fan av science fiction eller superhelter, og jeg trodde egentlig ikke jeg skulle kunne like noe fra Star Wars-universet igjen, men de to sesongene som er ute av denne er bra. Mye gåsehudfremkallende scener for dem som vokste opp med en verden i Star Wars-feber.

Ser også på The Honour på HBO, men denne er ikke ferdig ennå. Den er enn så lenge bra nok til at jeg gidder å se en episode i uka.

Ellers skal serien Succession (HBO) komme med en ny sesong i 2021. Dette er også meget fornøyelig underholdning om en styrtrik familie med så mye intriger at det nesten ikke er til å tro hva disse familiemedlemmene er i stand til å gjøre mot hverandre pga penger. Veldig bra, i hvert fall. :)

Og ja - det blir en del film og serier i en tid hvor man må sitte så mye inne som i disse tider. :)
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#143

Tore Bustad skrev: 05 jan 2021, 13:14 Trenger ikke vanlige tv-kanaler lenger. TV-en min er fortsatt så gammel at den kommer uten smart-funksjoner, men jeg bruker Apple-tv til kanalene jeg trenger. Noe har jeg via Get (nå Telia), og så har jeg Netflix og HBO. NRK-appen er også veldig bra. De kjøper inn mye bra serier, spesielt fra Europa.

Apple TVs kanaler fikk jeg gratis i 12 måneder sist jeg kjøpte iPhone. I løpet av de 12 månedene var det nesten ingenting å se der. Nå fikk jeg nylig 4 måneder gratis tv i julepresang av Apple, men det er fortsatt nesten ingenting jeg vil se.

Men jeg så ferdig Teheran. Den likte jeg veldig godt. Det gjør også at jeg kommer til å se Fauda på Netflix, som jeg av en eller annen grunn ikke har sett ennå.

Av de kanskje ikke mest kjente seriene fra 2020 likte jeg godt:

Giri/Haji (Netflix).
The Plot Against America (HBO).
Le Bureau (5. sesong kom i 2020. Hvis du er så heldig ikke å ha sett denne, har du altså 5 sesonger tilgjengelig på NRK).
The Queen's Gambit (Netflix).

Av de mest kjente produksjonene liker jeg godt The Crown (Netflix).

The Mandalorian (Disney) er også godkjent. Jeg er heller ikke noen stor fan av science fiction eller superhelter, og jeg trodde egentlig ikke jeg skulle kunne like noe fra Star Wars-universet igjen, men de to sesongene som er ute av denne er bra. Mye gåsehudfremkallende scener for dem som vokste opp med en verden i Star Wars-feber.

Ser også på The Honour på HBO, men denne er ikke ferdig ennå. Den er enn så lenge bra nok til at jeg gidder å se en episode i uka.

Ellers skal serien Succession (HBO) komme med en ny sesong i 2021. Dette er også meget fornøyelig underholdning om en styrtrik familie med så mye intriger at det nesten ikke er til å tro hva disse familiemedlemmene er i stand til å gjøre mot hverandre pga penger. Veldig bra, i hvert fall. :)

Og ja - det blir en del film og serier i en tid hvor man må sitte så mye inne som i disse tider. :)
Ja du har helt klart mer overblikk en hva jeg har. Da jeg nevnte macho menn tenkte jeg på de som flyr rundt i bar overkropp og skyter 30 skurker på rappen. Og aldri får en skramme i sloss scenene🥴🥴🥴
Blir altfor mye TV titting nå..
takk for tips.
Lucifer is back :evil: :twisted:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#144

Mange år siden jeg gadd følge serier. Men under koronatiden må jeg innrømme å ha gjort det. Både "Før vi dør" og "Når støvet har lagt seg".
I førstnevnte, svensk, var 1. del best og den er ikke lenger tilgjengelig på NRK. 2. del er verdt å se, men er kun tilgjengelig i 6 dager til. Den andre, dansk, var nok bedre. Særlig første delen. Fortsatt tilgjengelig på statskanalen.
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#145

The Queen's Gambit (Netflix) er veldig bra så langt. Har bare sett de 3 første episodene. Jeg er på etterskudd på serie- og filmfronten, men anbefaler også Chernobyl og Fargo på HBO. Ellers er det langt mellom høydepunktene.
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#146

e-golf skrev: 05 jan 2021, 22:08 The Queen's Gambit (Netflix) er veldig bra så langt. Har bare sett de 3 første episodene. Jeg er på etterskudd på serie- og filmfronten, men anbefaler også Chernobyl og alle sesongene av Fargo på HBO. Ellers er det langt mellom høydepunktene.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#147

ny! netflix
"innside man"
fornøylig😉
men ikje ny film,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#148

Nomade skrev: 04 jan 2021, 12:10 Denne skal jeg se snart, men ikke på Eple TV :mrgreen:

Sjekk også ut serien Fauda på Netflix, er vel samme folkene som står bak.

https://www.youtube.com/watch?v=j77JoBDt624
supert.. skal sjekkes ut snarest👍
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#149

Mye som skjer igjen nå, og følger mesternes mester, 71 grader nord kjendis, farmen kjendis, og fant ut at vikings sesong 6 del 2 er tilgjengelig på HBO. Så nok å henge fringrene i, samt the voice norge og uk :oops:

Tiden flyr
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#150

Skulle avslutte netflix, men så fikk jeg tilbud om mobil abbonnement til 99baht, så da oveførte jeg like godt over til thai abbonnement som gir rett til en bruker av gangen.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Kulturhjørnet»