Refusjon av kansellert reise!

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
LoYou
Innlegg: 115
Registrert: 21 okt 2017, 09:44

#21

Har hatt Europeiske (If) de siste 20åra (++) og har aldri hatt problem med at de har underkjent krav.

Siste var i forbindelse med denne Korona situasjonen, der vi måtte avbryte turen etter få dager og reise hjem.
Tok litt lenger tid før pengene kom, men det er forståelig med alle Korona kravene de har nå.

...
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#22

LoYou skrev: 25 mai 2020, 19:43 Har hatt Europeiske (If) de siste 20åra (++) og har aldri hatt problem med at de har underkjent krav.

Siste var i forbindelse med denne Korona situasjonen, der vi måtte avbryte turen etter få dager og reise hjem.
Tok litt lenger tid før pengene kom, men det er forståelig med alle Korona kravene de har nå.

...
Jeg har også alltid hatt Europeiske og har ikke hatt noe problem de gangene jeg har meldt inn noen krav,

Jeg har veldig en god avtale med Gjensidige via fagforening som gjør at jeg kunne spart mye penger med å gå over til Gjenstridige men pga. reiseforsikringen så har jeg forblitt total kunde hos If.
torbus

#23

Jeg var nok litt rask med å lovprise en av disse aktørene.
Tore Bustad skrev: 24 mai 2020, 11:00
Aktørene jeg har gode erfaringer med er Frende, Norwegian, Ticket.no (med et lite forbehold om at pengene fra dem ennå ikke har kommet inn på kontoen), Agoda, Bangkok Airways, to hoteller i Thailand (som egentlig ikke pliktet å betalte tilbake noe som helst, men gjorde det).
Etter et par uker hadde ennå ikke pengene fra Ticket.no kommet inn på kontoen, og jeg kontaktet dem på mail. Fikk da beskjed om at betalingen av uklar årsak var stoppet. Kundebehandleren skulle videre kontakte økonomiavdelinga og få fortgang i prosessen, og jeg ble lovet beskjed så fort pengene var overført, senest forrige uke.

Verken beskjeden eller pengene kom, og nå får jeg plutselig ikke svar på mail i det hele tatt.

Telefon er bare å glemme, siden jeg ikke betalte ekstra for rask service (jepp, Ticket.no har tillegg i prisen for ulike grader av hjelp hvis problemer), og nå er det uansett stor pågang.

Det er ganske sikkert ikke Qatar som er problemet, da det var de som avbestilte reisen, så de betaler nok tilbake til reisebyrået, men der ser det altså ut til å stoppe.

Gir det ut uka, og så får jeg vel høre om Frende kan bistå. Antar jeg står i fare for å havne i en skvis mellom Ticket.no og reiseforsikringen, siden jeg jo til og med har fått beskjed om at jeg skal få pengene.

Litt irriterende, da jeg har hatt en del utlegg i forbindelse med sommerens planer i Norge, noe jeg ikke ville gjort i den grad jeg gjorde hvis det ikke hadde vært for ventede tilbakebetalinger.

Ellers har jeg enda en erfaring med Bangkok Airways, som også denne gang var raske og eksemplariske.

For øvrig et eksempel på at det å bruke reisebyrå av typen Ticket.no for å spare noen hundrelapper, funker så lenge ikke noe uforutsett skjer, men dersom noe uforutsett skjer, f.eks. en pandemi, er det utrolig mye enklere å forholde seg direkte til flyselskapet.

Det er i det minste en lærdom jeg kommer til å ta med videre.
Svar

Gå tilbake til «I lufta»