Parkering på OSL

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Ikke helt i lufta, men nesten.

Igjen er parkeringsselskap på Gardermoen i media for en heller dårlig praksis, denne gangen opplevde en kunde at bilen hennes var kjørt hele 180 km mens den skulle være parkert.

Da hun kom tilbake var den kjørt 18 mil uten hennes tillatelse
Da Kendra Sandum (48) kom tilbake fra ferie, oppdaget hun at noen hadde brukt bilen hennes. Nå anmelder hun P-selskapet i Maura.

– Setet var stilt inn annerledes da jeg satte meg i bilen, og det lå en lighter mellom setene som ikke var vår. Jeg fikk følelsen av at noen hadde vært i bilen, sier Kendra Sandum til NRK.

Før USA-ferien leverte hun bilen til parkeringsselskapet Fastpark Gardermoen som eies av Geir Pettersen (47) fra Nannestad.

Selskapet, som er registrert i Maura og er et enkeltmannsforetak som heter "Fastpark Gardermoen Geir Harald Oppegård". Geir Harald Oppegård og Geir Pettersen er samme person. Firmaet tilbyr parkering ved Oslo Lufthavn og skulle parkere bilen på deres parkeringsplass utenfor flyplassen.

Men det ble ikke gjort: Da Sandum kom tilbake fra ferien, oppdaget hun at noen hadde kjørt bilen i 180 kilometer. Ifølge en app Sandum har på telefonen, har bilen totalt vært i bruk på 33 turer.

Kjører du sørover fra Oslo Lufthavn i 18 mil, kommer du til Larvik. Den samme retningen nordover tar deg helt til Tretten i Gudbrandsdalen – nord for Lillehammer.

– Vi vet ikke hvem som har kjørt
Nå er saken anmeldt til politiet, som ifølge NRK foreløpig ikke har startet etterforskningen.

Fastparks daglige leder Geir Pettersen beklager hendelsen overfor NRK.

– Dette er veldig uheldig, og vi beklager. Vi vet ikke hvem som har brukt bilen eller hvordan det har skjedd, sier han.
Leser man videre ser vi at eier av selskapet flere ganger har gått konkurs med tilsvarende virksomheter. Det er synd at slike folk får holde på og i tillegg viser slik ansvarsfraskrivelse for kunders biler. Det er deres ansvar å vite at bilene som parkeres mot betaling står trygt og godt parkert. Bilene skal ikke befinne seg i drift på veiene!
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
LoYou
Innlegg: 115
Registrert: 21 okt 2017, 09:44

#2

Min subjektive erfaring med OSL parkering er: ikke parker der du må legge igjen bilnøkkelen- en subjektiv erfaring og derfor aldri mere Dalen Parkering :(

...
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#3

Parkerer alltid på flyplassens egne parkeringsområder. Har jo vært mye tull med de andre opp igjennom tiden.
Svar

Gå tilbake til «I lufta»