Pakistan: stort antall piloter med falske sertifikat!

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

En artikkel i The Guardian i dag avslører skremmende holdninger rundt flysikkerheten i Pakistan. Etter en ulykke i mai som tok livet av 98 mennesker er konklusjonen menneskelig feil og at landingshjulene ikke var slått ut.

Det viser seg at pilotene var mer opptatt av diskusjoner rundt korona ved landing og at det heller ikke kom noen meldinger fra flygeledere om skader på flyet etter mislykket landingsforsøk med hjulene oppe.

Mest skremmende er kanskje det at 262 av landets 860 aktive piloter innehar forfalskede flylisenser eller har jukset på eksamener viser en undersøkelse fra i fjor. Kommersielle piloter må årlig foreta nye tester og eksamener for å opprettholde godkjenning av lisenser.

PIA (Pakistan International Airlines) har flere ganger fått flyforbud til en rekke land grunnet mangler ved flysikkerheten.


Pakistan plane crashed after pilots distracted by coronavirus fears

Preliminary report finds ‘human error’ – including failing to put the wheels down – to blame for crash that killed 98 people in Karachi

Investigators found the plane was at more than twice the correct altitude when it first approached the runway, and the tower advised the pilots to circle for a more gradual descent, the report states.

But, instead of going around, the pilots attempted to land anyway – even though they had raised the landing gear.

Air traffic control saw the Airbus A320’s engines scrape the runway with a shower of sparks, but did not tell the cockpit. The badly damaged engines failed as the plane turned to attempt a second landing.

Pakistan’s aviation minister Ghulam Sarwar Khan told parliament the pilots had been discussing the coronavirus as they attempted to land and had disengaged the craft’s autopilot.
Khan also pointed to a troubling review of pilot credentials that is bound to reverberate through the country’s airline industry. He said a probe last year found that 262 of Pakistan’s 860 active pilots had fake licenses or had cheated on exams – including an unspecified number of PIA pilots.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#2

tdr skrev: 25 jun 2020, 06:03 En artikkel i The Guardian i dag avslører skremmende holdninger rundt flysikkerheten i Pakistan. Etter en ulykke i mai som tok livet av 98 mennesker er konklusjonen menneskelig feil og at landingshjulene ikke var slått ut.

Det viser seg at pilotene var mer opptatt av diskusjoner rundt korona ved landing og at det heller ikke kom noen meldinger fra flygeledere om skader på flyet etter mislykket landingsforsøk med hjulene oppe.

Mest skremmende er kanskje det at 262 av landets 860 aktive piloter innehar forfalskede flylisenser eller har jukset på eksamener viser en undersøkelse fra i fjor. Kommersielle piloter må årlig foreta nye tester og eksamener for å opprettholde godkjenning av lisenser.

PIA (Pakistan International Airlines) har flere ganger fått flyforbud til en rekke land grunnet mangler ved flysikkerheten.


Pakistan plane crashed after pilots distracted by coronavirus fears

ikke ukjent i fly verden forøvrig
da jeg feila på synsprøva
fikk jeg høre!
du kan jo bare sende en annen på legesjekken,!
dette ble gjort. veit jeg
mulig lege kontroll nå krever
id!
samme m offshore sertifikat
ern « dårlig» sendes en venn!
ingen id kontroll
bare person nr!
mulig innskerpa,
men verden er full av svindel
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#3

tdr skrev: 25 jun 2020, 06:03 En artikkel i The Guardian i dag avslører skremmende holdninger rundt flysikkerheten i Pakistan. Etter en ulykke i mai som tok livet av 98 mennesker er konklusjonen menneskelig feil og at landingshjulene ikke var slått ut.

Det viser seg at pilotene var mer opptatt av diskusjoner rundt korona ved landing og at det heller ikke kom noen meldinger fra flygeledere om skader på flyet etter mislykket landingsforsøk med hjulene oppe.

Mest skremmende er kanskje det at 262 av landets 860 aktive piloter innehar forfalskede flylisenser eller har jukset på eksamener viser en undersøkelse fra i fjor. Kommersielle piloter må årlig foreta nye tester og eksamener for å opprettholde godkjenning av lisenser.

PIA (Pakistan International Airlines) har flere ganger fått flyforbud til en rekke land grunnet mangler ved flysikkerheten.


Pakistan plane crashed after pilots distracted by coronavirus fears

Ikke overrasket i det heletatt. Sånn fungerer verden der nede. Hele samfunnet er gjennomsyret av galskap. Kommet aldri til å sette mine bein i fly fra pakistan.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#4

CAT skrev: 27 jun 2020, 13:36 Ikke overrasket i det heletatt. Sånn fungerer verden der nede. Hele samfunnet er gjennomsyret av galskap. Kommet aldri til å sette mine bein i fly fra pakistan.
Hvor ville du reist i Pakistan? :lol: jeg kan ikke tenke meg ett eneste trygt sted...
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#5

Kolami skrev: 27 jun 2020, 16:40 Hvor ville du reist i Pakistan? :lol: jeg kan ikke tenke meg ett eneste trygt sted...
Antageligvis kommer jeg aldri til å reise dit. eller fly med pakistanske flyselskaper fra andre steder heller.
men skulle jeg vært der, så hadde blitt kashmir.
både på pakistansk, indisk og kinesisk side. utrolig fasinert av disse områdene. (naturen). men får holde meg til å studere naturen i pattaya🤣
Lucifer is back :evil: :twisted:
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#6

CAT skrev: 27 jun 2020, 16:58 Antageligvis kommer jeg aldri til å reise dit. eller fly med pakistanske flyselskaper fra andre steder heller.
men skulle jeg vært der, så hadde blitt kashmir.
både på pakistansk, indisk og kinesisk side. utrolig fasinert av disse områdene. (naturen). men får holde meg til å studere naturen i pattaya🤣
urolige områder da :?:
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#7

CAT skrev: 27 jun 2020, 16:58 Antageligvis kommer jeg aldri til å reise dit. eller fly med pakistanske flyselskaper fra andre steder heller.
men skulle jeg vært der, så hadde blitt kashmir.
både på pakistansk, indisk og kinesisk side. utrolig fasinert av disse områdene. (naturen). men får holde meg til å studere naturen i pattaya🤣
Fin reiseplan om du ønsker å korte ned på høyden med 35 cm.... :shock:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#8

MrDemongas skrev: 28 jun 2020, 10:02 Fin reiseplan om du ønsker å korte ned på høyden med 35 cm.... :shock:
ja, det kan bli hoderulling der nede, så foreløpig blir det å fly kjapt over med en boeing 777 til mer trygge farvann.😆
Lucifer is back :evil: :twisted:
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#9

Enig, men selv det å fly over The Über alles shithole country in ze world, er jeg skeptisk til. Jeg har gjort det utallige ganger på mine reiser til LOS, men har aldri hatt en god følese. Pak og Afg er ikke til å stole på. Våpen er på avveie og de kan lett ta ned en 777 på 10-tusen meter. :(
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#10

MrDemongas skrev: 28 jun 2020, 11:30 Enig, men selv det å fly over The Über alles shithole country in ze world, er jeg skeptisk til. Jeg har gjort det utallige ganger på mine reiser til LOS, men har aldri hatt en god følese. Pak og Afg er ikke til å stole på. Våpen er på avveie og de kan lett ta ned en 777 på 10-tusen meter. :(
Det har du helt rett i. Det har jo skjedd allerede i Ukraina. At den sivile luftfarten er skånet foreløpig er vel bare flaks. Så har tenkt den tanken selv ja.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Svar

Gå tilbake til «I lufta»