Norwegian er seiglivet

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#21

Jeg har vært ute av aksjemarkedet nå siden høsten 2006, og fulgt med ett halvt øye siden jeg bestemte meg for å ikke handle mer aksjer etter høsten 2008. Men har nå
kjøpt noen lån i foundingpartner som gir 10 og 11 %, samt noe i pensjonsfond. Skal nå prøve å være med på noen små forhåpentligvis oppturer og trekke ut i tide.
🌞
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#22

Phay skrev: 22 mai 2020, 23:44 Jeg har vært ute av aksjemarkedet nå siden høsten 2006, og fulgt med ett halvt øye siden jeg bestemte meg for å ikke handle mer aksjer etter høsten 2008. Men har nå
kjøpt noen lån i foundingpartner som gir 10 og 11 %, samt noe i pensjonsfond. Skal nå prøve å være med på noen små forhåpentligvis oppturer og trekke ut i tide.
Jeg har ikke tro på aksjemarkedet fremover, men jeg tror også på covid.20. Eiendom for utleie tror jeg på. Ser ut som at det er stigning der. Hadde jeg hatt mulighet å låne penger ville jeg gjort det. 1% i forskjell på renter etter hva jeg kan se (bluestep vs sbanken), men fordrer mye mer penger enn jeg har.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#23

e-golf skrev: 23 mai 2020, 01:36 Jeg har ikke tro på aksjemarkedet fremover, men jeg tror også på covid.20. Eiendom for utleie tror jeg på. Ser ut som at det er stigning der. Hadde jeg hatt mulighet å låne penger ville jeg gjort det. 1% i forskjell på renter etter hva jeg kan se (bluestep vs sbanken), men fordrer mye mer penger enn jeg har.
Jeg har allerede en bra buffer fremover, og den skal jeg fortsatt prøve å beholde så godt jeg kan, men med negativ rente, så må man jo gjøre noe, og prøve å spre det så godt man kan. Gull er nå for sent, men kjøpte litt på 23k (baht)eller for sent i den forstand at man ikke kan forvente at den skal stige noe mer, om ikke noe mer uforutsett skjer.

Men aksjemarkedet må jo opp igjen, og det er store krefter for å at det skal komme igang igjen, så jeg har trua nå, men kun for å dekke opp tapet med å ha penger stående i bank. Jeg har nok, og det er ikke mye så er ikke rik i den forstand, så det er ikke det jeg prøver å Lefle med her for å prøve å fremstå som noe annet enn det jeg er, men har litt trygghet i bakhånd + leiligheten. Det er nok, men liker jo ikke å tape penger hvert år, så får heller spre risikoen litt.

En ting er sikker, baht skal ned, og det er det mye som tilsier nå at myndighetene også er interessert i skal skje.

Alt i alt så har jeg nå investert i Thailand med hus, familie, bil, ATV og sykler. 1,2 millioner og da har jeg det jeg trenger for 5 - 10 år fremover uten de store investeringene fremover. 30 000 er nå de faktiske kostnadene jeg har med å betale lønninger til foreldrene, og til vært forbruk, så da blir det litt penger å spare fremover som kan settes i diverse prosjekter og investeringer.

Eiendom i Norge for holde med en.
🌞
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#24

Phay skrev: 23 mai 2020, 02:02 Jeg har allerede en bra buffer fremover, og den skal jeg fortsatt prøve å beholde så godt jeg kan, men med negativ rente, så må man jo gjøre noe, og prøve å spre det så godt man kan. Gull er nå for sent, men kjøpte litt på 23k (baht)eller for sent i den forstand at man ikke kan forvente at den skal stige noe mer, om ikke noe mer uforutsett skjer.

Men aksjemarkedet må jo opp igjen, og det er store krefter for å at det skal komme igang igjen, så jeg har trua nå, men kun for å dekke opp tapet med å ha penger stående i bank. Jeg har nok, og det er ikke mye så er ikke rik i den forstand, så det er ikke det jeg prøver å Lefle med her for å prøve å fremstå som noe annet enn det jeg er, men har litt trygghet i bakhånd + leiligheten. Det er nok, men liker jo ikke å tape penger hvert år, så får heller spre risikoen litt.

En ting er sikker, baht skal ned, og det er det mye som tilsier nå at myndighetene også er interessert i skal skje.

Alt i alt så har jeg nå investert i Thailand med hus, familie, bil, ATV og sykler. 1,2 millioner og da har jeg det jeg trenger for 5 - 10 år fremover uten de store investeringene fremover. 30 000 er nå de faktiske kostnadene jeg har med å betale lønninger til foreldrene, og til vært forbruk, så da blir det litt penger å spare fremover som kan settes i diverse prosjekter og investeringer.

Eiendom i Norge for holde med en.
Kommer muligens gullselskap på oslobørs snart.

https://finansavisen.no/nyheter/industr ... rg-er-med.
Sist redigert av tdr den 23 mai 2020, 15:20, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Fikset link
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#25

Phay skrev: 23 mai 2020, 02:02 Jeg har allerede en bra buffer fremover, og den skal jeg fortsatt prøve å beholde så godt jeg kan, men med negativ rente, så må man jo gjøre noe, og prøve å spre det så godt man kan.

Eiendom i Norge for holde med en.
Du kan jo investere i en hytte til madammen i Norge, så får hun kanskje innreise ?
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#26

Så mye penger har jeg ikke at jeg kan kjøpe noe som er attraktivt nok, til å bli kvitt igjen uten å bruke mye tid og energi på det 🙏🤗
🌞
gunners
Innlegg: 513
Registrert: 26 des 2017, 21:14

#27

Det norske aksjemarkedet ligger vel ca 20 prosent under det som ville vært normalt uten coronaviruset. Investorer, spesielt i USA , har vel neppe tatt innover seg de alvorlige økonomiske konsekvenser av viruset og tror muligens på en snarlig vaksine. Denne pandemien kan vare i flere år. Pluss handelskonflikten mellom USA og Kina. Hver gang Trump åpner kjeften i den forbindelse faller markedene, Det er mye lettere å tape enn å tjene penger slik markedet er nå. Dessuten, et nytt børskrakk er også mulig.
Var innom Norwegian et par ganger før avtalen med leasing selskpene var i boks. Aksjen spratt opp og ned som Jo-Jo for hver gang en melding kom. Tjente 3000-4000 kroner. I dag vil en nok med stor sannsynlighet tape penger på den.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#28

Kolami skrev: 23 mai 2020, 04:49 Kommer muligens gullselskap på oslobørs snart..https://finansavisen.no/nyheter/indust ... rg-er-med.
ingen link detta som virker for meg🙄😂🇳🇴
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#29

riflefish skrev: 23 mai 2020, 12:33 ingen link detta som virker for meg🙄😂🇳🇴

Det hadde sneket seg inn et punktum i [mention]Kolami[/mention] sin link. Oppdatert nå.
Enkelt å bare kopiere link, lime den inn i nettleser og slette punktum hvis man ønsker se innholdet.

Link: Gull gjør comeback på Oslo Børs
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
gunners
Innlegg: 513
Registrert: 26 des 2017, 21:14

#30

Blir ikke helt klok på denne Norwegian aksjen. I dag, mandag, har aksjen steget 8,8 prosent og kurs 3,20 kroner med en omsetning på128 millioner kl 10.30. Selskapet taper jo penger hver eneste dag. Må vel være enkelte leasingselskap som selger seg ut, men hvem er kjøperne ??? Noe kjøpes nok av såkalte "shortere", men det kan også tyde på at noen hamstrer aksjer med tanke på fremtidig oppkjøp. Jeg tjente riktignok 3000-4000 kroner på aksjen, men tør ikke gå inn igjen. Dessuten har jeg tapt dobbelt så mye på andre aksjer. Børsmarkedet er skummelt. Regner med at det før eller siden kommer et nytt krakk.
Svar

Gå tilbake til «I lufta»