Norwegian er seiglivet

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Svar
gunners
Innlegg: 513
Registrert: 26 des 2017, 21:14

#91

Tror ikke at Norwegian kan regne med noe mer hjelp fra disse leasingselskapene som eier rundt halvparten av selskapet.
De sitter nok å regner på hva som lønner seg lønner seg, gi mer penger eller en konkurs.
Alt avhenger jo av hvor lenge denne pandemien vil vare og når vaksiner er tilgjengelige som kan lette på reiserestriksjonene.
Både Norwegian, Widerøe og SAS har møter med den norske regjeringen.
Norwegian har hittil fått 3 milliarder i statlig lån.
SAS ligger atskillig bedre an. Har mottatt 3,3 millioner svenske kroner og har Sverige og Danmark i ryggen.
Dette selskapet vil også motta 12 milliarder svenske kroner i ny startkapital.
Uten en solid innsprøyting av ny kapital fra Norge til Norwegian virker det som om selskapets dager er talte.
Vil være synd.
Hvis SAS skulle få en slags monopol er jeg ganske overbevist om at flyreiser vil bli atskillig dyrere.
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#92

gunners skrev: 12 sep 2020, 12:00 Tror ikke at Norwegian kan regne med noe mer hjelp fra disse leasingselskapene som eier rundt halvparten av selskapet.
De sitter nok å regner på hva som lønner seg lønner seg, gi mer penger eller en konkurs.
Alt avhenger jo av hvor lenge denne pandemien vil vare og når vaksiner er tilgjengelige som kan lette på reiserestriksjonene.
Både Norwegian, Widerøe og SAS har møter med den norske regjeringen.
Norwegian har hittil fått 3 milliarder i statlig lån.
SAS ligger atskillig bedre an. Har mottatt 3,3 millioner svenske kroner og har Sverige og Danmark i ryggen.
Dette selskapet vil også motta 12 milliarder svenske kroner i ny startkapital.
Uten en solid innsprøyting av ny kapital fra Norge til Norwegian virker det som om selskapets dager er talte.
Vil være synd.
Hvis SAS skulle få en slags monopol er jeg ganske overbevist om at flyreiser vil bli atskillig dyrere.
Ja, og jeg er ikke så sikker på om thai air vil fly fra Gardermoen med første heller. En epoke med daglige flyvinger( nesten) og konkurranse er muligens over.
Så må nok belage oss på mellomlandinger. Kommer aldri til å fly med SAS...
Lucifer is back :evil: :twisted:
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#93

Synes SAS hva best når de hadde rute til BKK.

Kjøpte masse billetter når de hadde salg den gangen, da jeg var i fast rotasjon i Nordsjøen.
Livet mitt er en dans på nevroser :D
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#94

Jeg syntes ikke det var noe som helst å klage Norwegian når flyet var på vingene. Men de hadde dårlige avtaler med andre selskaper med å sette inn andre fly innen rimelig tid, når det var problemer som førte forsinkelser av ymse årsaker. Og det var det stadig vekk.
Ønsker på ingen måte at de skal gå dukken, selv om jeg til tider var fly forbanna på de. For de bidro jo til økt konkuranse og rimeligere billetter.
Men savnet den profesjonelle servicen, informasjonen og ombooking til annet flyselskap, innen kort tid, som jeg hadde fått f.eks. hos KLM, når de hadde problemer.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#95

Hadde stort sett veldig gode erfaringer med Norwegian på mine turer til og fra Thailand. Jeg reiste altid med Premium sete. Veldig behagelige turer fir en med dårlig rygg.

Blir vel et mareritt nå å reise 22 timer med KLM via Schipol på økonomi. Heldigvis kunne jeg betale ekstra for mer beinplass (ved dørene). Litt rart det. Før var det negativt å sitte ved dør pga anscar og ikke å få ha ting ved føttene. Nå betaler man ekstra :D er jeg heldig får jeg hele raden for meg selv og kan ligge og sove.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#96

CAT skrev: 12 sep 2020, 14:15 Ja, og jeg er ikke så sikker på om thai air vil fly fra Gardermoen med første heller. En epoke med daglige flyvinger( nesten) og konkurranse er muligens over.
Så må nok belage oss på mellomlandinger. Kommer aldri til å fly med SAS...
Er vel egentlig ikke usannsynlig at thai Airways også går over ende. Skjønner de sliter med gjeld. Vi får krysse fingrene for begge selskaper.
2 daglige avganger fra osl til bkk er perfekt.
Lucifer is back :evil: :twisted:
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#97

Er dette døds støtet for Norwegian?

https://e24.no/naeringsliv/i/LnA551/eri ... flyselskap
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#98

anmeno skrev: 06 okt 2020, 10:43 Er dette døds støtet for Norwegian?

https://e24.no/naeringsliv/i/LnA551/eri ... flyselskap
Om ikke Braathen alliansen er det, så er disse hverfall det.
https://e24.no/naeringsliv/i/gW76A0/den ... nriksruter

Nå slet norwegian før coviden, men man begynner å se konturen av endringer som covid har påført samfunnet. Noen går «dukken» og nye kommer til.
Covid kommer til å forandre mye i verden fremover. Covid og global miljøkrise kommer til å forandre alt i løpet av kort tid...
Lucifer is back :evil: :twisted:
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#99

[mention]anmeno[/mention]
[mention]CAT[/mention]
Selv med skrapet kasse skraper de litt mere og gir seg ikke uten kamp
https://flysmart24.no/2020/10/06/svarer ... til-bunns/
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#100

Merke eller operatør lojalitet sitter vel langt inne om dagen, og ikke som før. Når jeg reiste mye over dammen, så var det Sas som gjaldt, selv om de var noen tusen dyrere, og nå har jeg holdt meg trofast til Norwegian mer eller mindre siden 2013, men nå blir det vel å se seg om etter nye operatører.

Rent etisk så burde man holde seg unna Emiratene og Aeroflot, men så var det pris og komfort da.
🌞
Svar

Gå tilbake til «I lufta»