Ad Blocker oppdaget: For å betale driften av nettstedet har vi lagt til annonser. Vi ber om at du viser din støtte ved å slå av Ad Blocker på våre sider..
Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Jeg har en knallgod aksje i min portefølge.For 4,5 år siden da jeg pensjonerte meg kjøpte jeg for 100000 Nok. i NEL i dag har de en verdi på 563000 NOK.
Kjøpte også i DNO for 100000 NOK. disse var en tid vert 254000 , men så kom koronaen og lav oljepris aksjene falt til 47000.Da kjøpte jeg for 100000 til og i dag har de en verdi på 247000 , så det går vegen.
Norwegian kommer jeg til å satse litt på , men vente litt.
sikry skrev: ↑05 jun 2020, 14:43
Jeg har en knallgod aksje i min portefølge.For 4,5 år siden da jeg pensjonerte meg kjøpte jeg for 100000 Nok. i NEL i dag har de en verdi på 563000 NOK.
Kjøpte også i DNO for 100000 NOK. disse var en tid vert 254000 , men så kom koronaen og lav oljepris aksjene falt til 47000.Da kjøpte jeg for 100000 til og i dag har de en verdi på 247000 , så det går vegen.
Norwegian kommer jeg til å satse litt på , men vente litt.
Må nok ned på 0,2 , euro igjen om jeg skal kjøpe meg inn igjen. Den prisen vi ser nå er jo ifølge alle eksperter hinsides hva den reelle verdien er.
Det er knapt et flyselskap i hele verden som ikke trenger hjelp fra myndigheter eller søkkrike eiere. Vet ikke om Norwegian er så mye verre stilt enn mange av andre. Det har iallfall vist seg i praksis at det er torn i øyet på både svenske og danske myndigheter som nektet å gi det støtte.
Der er det gullklompen og konkurrenten SAS som blir prioritert. Også dette selskapet er i dyp krise og har varslet tvungne oppsigelser, førtidspensjoneringer og nedleggelser av ruter. Og oppi alt dette. Landene er helt avhengige av flytrafikken.
gunners skrev: ↑10 jun 2020, 20:19
Det er knapt et flyselskap i hele verden som ikke trenger hjelp fra myndigheter eller søkkrike eiere. Vet ikke om Norwegian er så mye verre stilt enn mange av andre. Det har iallfall vist seg i praksis at det er torn i øyet på både svenske og danske myndigheter som nektet å gi det støtte.
Der er det gullklompen og konkurrenten SAS som blir prioritert. Også dette selskapet er i dyp krise og har varslet tvungne oppsigelser, førtidspensjoneringer og nedleggelser av ruter. Og oppi alt dette. Landene er helt avhengige av flytrafikken.
Nei alene om å slite er de nok ikke, og kanskje med våre reiserestriksjoner og få inbyggere (reisende)kan de komme til å slite mere enn konkurentene også.
Det er enighet mellom Sverige og Danmark om at SAS skal styrkes. SAS har iden forbindelse bedt om 12,5 milliarder SEK for å komme ovenpå. Selskapet presser nå på Norge for at også dette landet skal være med på finansieringen. Synes ærlig talt at hvis Norge skal gi økte bevilgninger innen luftfarten så bør Norwegian og Widerøe får pengene, først og fremst Norwegian. Vet egentlig ikke hvor "norsk" Norwegian er lenger. Hvorfor skal Norge støtte SAS mer enn det som allerede er gjort ? Er jo en konkurrent til det "norske" selskapet hvor antall aksjer har økt enormt.
gunners skrev: ↑15 jun 2020, 10:36
Det er enighet mellom Sverige og Danmark om at SAS skal styrkes. SAS har iden forbindelse bedt om 12,5 milliarder SEK for å komme ovenpå. Selskapet presser nå på Norge for at også dette landet skal være med på finansieringen. Synes ærlig talt at hvis Norge skal gi økte bevilgninger innen luftfarten så bør Norwegian og Widerøe får pengene, først og fremst Norwegian. Vet egentlig ikke hvor "norsk" Norwegian er lenger. Hvorfor skal Norge støtte SAS mer enn det som allerede er gjort ? Er jo en konkurrent til det "norske" selskapet hvor antall aksjer har økt enormt.
Er ikke norwegian blitt Kinesisk?
Spørsmålet er vel om norwegian vil overleve uansett, og dytte penger inn der nå, blir vel som å kaste de ut av vinduet.
Vet ikke om myndighetene ar så gira på å redde norwegian i utgangspunktet heller.
Jævla synd hvis det industrieventyret går dukken. Ikke mange merkenavn fra Noreg.
Vel. SAS er eid av Sverige og Danmark. Finnair er finsk. Tror neppe SAS vil kunne erstatte Norwegian, hverken prismessig eller når det gjelder ruter innenlands i Norge. Det virker også som om både Sverige og Danmark ønsker at Norwegian går konkurs. Da har SAS blitt kvitt en brysom konkurrent. Litt usikker på eierforholdet i Norwegian, men mener det er sterke irske interesser der nå. Hvis SAS får for stor dominans er jeg redd for at det blir dyrere flybilletter. En får bare håpe at Norwegian fortsetter å ivareta norske behov. Flytrafikken vil på sikt ta seg opp. Norsk tildeling av tre milliarder til selskapet er nærmest for "småpenger" å regne i forhold til det SAS sannsynligvis vil få tildelt. Å kapre aksjemajoriteten i Norwegian, 51 %, lar seg absolutt gjøre. Verre er det med den gjelden som skal betjenes.
Sist jeg måtte bite i det sure eplet kostet en tur/retur Ålesund Oslo 3300,- med SAS.
Norwegian koster 1/3-del For min del kan SAS styrte til bakken og bli der som en dau Fønix.
CAT skrev: ↑15 jun 2020, 11:49
Er ikke norwegian blitt Kinesisk?
Nå er vel de kinesiske investeringene i Norwegian av en størrelsesorden rundt 14% så at selskapet er blitt kinesisk er vel kanskje å dra det litt langt
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.