Thai Airways fra Oslo fremover

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Thai Airways har kommet med informasjon om flyruter fremover. De regner ikke med å ha normal frekvens på 2019-nivå før sommeren 2021.


THAI AIRWAYS VIL TILBAKE TIL NORMALEN I 2021 – BYTTER OGSÅ FLYTYPE TIL OSLO
Thai Airways er som så mange andre flyselskaper i kne i disse tider, men det hindrer heldigvis ikke flyselskapet å se fremover. Nå har de offentliggjort hvilke frekvenser de planlegger for sommersesongen 2021. I tillegg setter de inn en nyere flytype på ruten mellom Bangkok og Oslo.

Tilbake til 2019 nivå på rutene til de skandinaviske hovedsteder i 2021


Thai Airways melder at de i sommerperioden 2021 vil ha daglige flyvninger mellom Bangkok og henholdsvis København og Stockholm. Her vil de fortsette å fly med Boeing 777-300ER som de har gjort hittil. Sommerperioden starter 28. mars 2021 og varer til slutten av oktober.

Til Oslo vil de fly 5 ganger i uken, men nå med en Airbus A350-900 i stedet for Boeing 777-300ER som hittil.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#2

tdr skrev: 05 mai 2020, 15:01 Thai Airways har kommet med informasjon om flyruter fremover. De regner ikke med å ha normal frekvens på 2019-nivå før sommeren 2021.


THAI AIRWAYS VIL TILBAKE TIL NORMALEN I 2021 – BYTTER OGSÅ FLYTYPE TIL OSLO
takker!
blir lenge til og kunne fly direkte😳
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#3

riflefish skrev: 05 mai 2020, 16:10 takker!
blir lenge til og kunne fly direkte😳
Får jo håpe de klarer de økonomiske utfordringene som står foran seg også

https://www.reuters.com/article/us-thai ... ZG?rpc=401&
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#4

Den nye flytypen på Osloruta blir forøvrig Boeing 787-9 Dreamliner.
torbus

#5

Lurer på hva Thai Airways legger til grunn når de tror de er tilbake til normalen sommeren 2021. Det er vel ingenting som tyder på at noe innen reise/turisme/luftfart vil være normalt så tidlig som i 2021.

Men jeg håper de får rett.
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#6

Tore Bustad skrev: 06 mai 2020, 14:18 Lurer på hva Thai Airways legger til grunn når de tror de er tilbake til normalen sommeren 2021. Det er vel ingenting som tyder på at noe innen reise/turisme/luftfart vil være normalt så tidlig som i 2021.

Men jeg håper de får rett.
Nedstengningene i luftfarten er vel ikke for så lenge om gangen (ut mai for manges del)med friskemeldingstallene i Spania og Italia så er det vel ikke mange syke igjen der heller om en mnd.
Det er vel også ankomster det er stengt for, Denne ligger ellers ute på US sin ambasadeside frem til 30/4 , selv om det nå vistnok butter i Tokyo. Kanskje ikke så lenge til andre steder i 'Asia åpner med forbindelse til TH og de vil vel være med å få de inntektene de kan.
Airlines/Airport Operations and Alternate Routes
The following airlines are currently offering outbound flights from Bangkok with connections to the United States: Korean Air, Qatar Airways, Ethiopian Airlines, Japan Airlines, Air Asiana and Lufthansa. Japan Airlines announced further reductions in service from Bangkok to Tokyo effective immediately. All Nippon Airways (ANA) offers flights from Bangkok to Tokyo, but connecting flights to the U.S. require you to change airports in Japan, which is not allowed under Japan’s current travel restrictions
'
https://th.usembassy.gov/health-alert-u ... l-30-2020/
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#7

Tore Bustad skrev: 06 mai 2020, 14:18 Lurer på hva Thai Airways legger til grunn når de tror de er tilbake til normalen sommeren 2021. Det er vel ingenting som tyder på at noe innen reise/turisme/luftfart vil være normalt så tidlig som i 2021.

Men jeg håper de får rett.
Nå er vel også det med gjenopptakelse av ruter noe som er langsiktig planlegging. Mye som må på plass av både logistikk, bemanninger og bestillinger. Er lettere og raskere med kansellering av planlagte tilbud enn gjenopptakelse.

Hvis Thai Airways, og andre selskap for såvidt, skal vente til hele situasjonen er over vil det da ta relativt lang tid før de vil være i stand til normal operasjon på strekningene.

Synes det er en fornuftig tilnærming Thai viser her.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
torbus

#8

tdr og Wood:

Får krysse fingra og håpe selskapets optimistiske antakelser viser seg korrekte, men jeg er redd det er mer sannsynlig at de ikke lenger eksisterer neste sommer enn at de flyr noenlunde som normalt til Norge om et år. Noe tilnærmet normal turisme mot Europa vil de nok ikke ha før vaksinen kommer, og selv om de mest optimistiske anslagene for den skulle vise seg å være korrekte, vil neste sommer være veldig tidlig, da produksjon og distribusjon av vaksinen såvidt jeg forstår også vil ta lang tid. Jeg vet ikke hvor lenge redningspakken de får nå holder dem i live, men hvis det stemmer at dette var siste gang, er jeg redd det snart er slutt. Det gjelder mange flyselskap, men Thai har slitt lenge.

Men det er sikkert viktig å planlegge, selv om det ikke er sannsynlig at de flyr særlig ofte til Norge neste sommer.

Dette er kanskje en mulighet for å redde noe av turismen verden rundt fram til dette er over.

https://www.dagsavisen.no/nyheter/verde ... -1.1709934

Angående optimistiske flyselskaper: Kontaktet selskapet jeg kjøpte billett av til det som skulle vært 6 uker i Asia med start i juni, og fikk som svar at billetten ikke refunderes, da Qatar flyr som normalt. Sjekket nettsiden deres, og de står oppført med 4 avganger fra Norge og videre til Bangkok da jeg skulle flydd 8. juni. Hvis de ikke kansellerer tar reiseforsikringa den, men Qatar er vel et av få selskap som har råd til å fly med tomme fly.
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#9

[mention]Tore Bustad[/mention]
Angående optimistiske flyselskaper: Kontaktet selskapet jeg kjøpte billett av til det som skulle vært 6 uker i Asia med start i juni, og fikk som svar at billetten ikke refunderes, da Qatar flyr som normalt. Sjekket nettsiden deres, og de står oppført med 4 avganger fra Norge og videre til Bangkok da jeg skulle flydd 8. juni. Hvis de ikke kansellerer tar reiseforsikringa den, men Qatar er vel et av få selskap som har råd til å fly med tomme fly.
Om det går mot åpning så kan de jo være at det åpnes hurtigere der enn her. Både ut fra hvor lite spredning det er og øknomiske behov for folket og landet.
Så vel værdt å følge utvikling begge steder, Går det mot åpning for utlandet og det går fly så er det vel kun snakk om karantene når du returnerer?og medisinske krav fks test for å komme inn i TH
Vil UD nå forby utenlandsreiser?

Nei, reiseråd er ikke et pålegg eller en restriksjon. Reiseråd er kun råd. Norske myndigheter kan aldri garantere for at reiser eller opphold er trygge å gjennomføre. Med friheten til å reise følger også at den enkelte selv må ta ansvar for å vurdere hvorvidt et reisemål er forsvarlig og for de valg som gjøres ved opphold i utlandet.
Det er vel bare stengt ut mai for inngående til Thailand
CAAT Extends Ban on Incoming International Flights Until May 31
The CAAT announced the extension until 31 May 2020 of the ban on incoming international flights.
Kilder
https://www.regjeringen.no/no/tema/uten ... id2691821/

https://th.usembassy.gov/health-alert-u ... l-30-2020/
torbus

#10

Wood1958:

«Bare» 14 dager i karantene etter hjemkomst, ja, men de færreste kan ta 14 dager i karantene etter noen uker på ferie. Langt viktigere tror jeg interessen for å forlate tryggheten hjemme til å reise til andre siden av kloden det neste året blir. Trygghetsfølelsen er vel ikke helt på stell for tiden, risiko forbundet med nye utbrudd (de fleste er klare på at dette kun er starten), faren for å ende i karantene i andre land, osv. I tillegg kommer økonomiske prioriteringer når mange får mindre å rutte med. Ferie langt unna står trolig ikke høyt på lista for tiden. Har man muligheten til lange opphold i Thailand, f.eks. som pensjonist, i eget hus eller leilighet, ser jeg ingen grunn til å være i Norge i stedet for der (sånn som ståa er nå), men for de av oss som med jevne mellomrom er der på vanlige reiser, og det er det store flertallet, stiller det seg nok litt annerledes.

For egen del tenker jeg at neste reise til Asia forhåpentligvis kan bli i 2022, men da føler jeg at jeg kanskje er i overkant optimistisk. Det avhenger ikke bare av sykdommen, men ganske mange faktorer som kan endres radikalt både i Norge, i verden for øvrig, i Thailand, og ikke minst økonomisk for hver enkelt av oss, de neste årene.

Akkurat nå tror jeg ikke det hjelper om Thailand åpner, da få vil komme, og risikoen vil hele tiden være der for at noen utenfra skal ta meg seg smitte inn, for at det så eksploderer. De har snakket om et helsekort for mennesker som reiser inn i landet, men ingen land har kapasitet til å gi oss noen sånt. Det vil også være tilnærmet ubrukelig, da det ikke hjelper om jeg tester negativt nå, da jeg kan smittes på vei til flyet, på flyplassen eller på flyet. Ennå vet de ikke engang om syke blir immune, og hvor lenge immuniteten eventuelt virker. Temperaturmålingene de driver med enkelte steder, gir også falsk trygghetsfølelse, da mange går med viruset i opp til 14 dager uten å vise symptomer, mens andre er symptomfrie hele tiden.

Vanskelig, for ja, de trenger turisme, men det virker som om myndighetene i Thailand forstår risikoen. Tiltakene deres er til og med mye strengere enn her, selv om vi (i Norge) var hardere rammet.

Håpet ligger i at hele verden arbeider mot det samme målet, og med så mye ressurser i gang, er det kanskje håp om at noe snart skjer. Vaksina lar nok vente på seg, men får man fungerende medisiner, kan viruset slippes løs, og så behandler vi bare dem som blir syke.

Da er vi kanskje tilbake til normalen før vi vet ordet av det.

Er vi heldige skjer det før det ene flyselskapet etter det andre går dukken, og verden forandres for mye.

Jeg vil reise igjen, det er jeg avhengig av, men de neste par årene ser jeg for meg Norge, samt land vi eventuelt kan ordne avtaler med etter modeller av typen som ligger i linken fra Dagsavisen i min forrige post.
Svar

Gå tilbake til «I lufta»