Norwegian Longhaul siste fly?

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#1

Fløy med Norwegian fra Krabi til Oslo i dag.

Når vi hadde landet så kom det melding om at dette var den siste flygingen til Norwegian Longhaul på en stund. Jeg frykter at jeg faktisk har flydd på den siste flygingen for dette selskapet, jeg får håpe at jeg tar grundig feil for ruten Oslo Krabi er for meg en genial rute.
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#2

Triste greier... vi får se om noen månder. Vaksine eller isolasjon. Noe må ta knekken på dette viruset, men jeg er stygt redd for at Norwegians kreditorer sender selskapet til SR. :(
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#3

MrDemongas skrev: 29 mar 2020, 22:06 Triste greier... vi får se om noen månder. Vaksine eller isolasjon. Noe må ta knekken på dette viruset, men jeg er stygt redd for at Norwegians kreditorer sender selskapet til SR. :(
Norwegian var på vei ned uansett pga enorm oppsamling av gjeld samt nedgang i verdensøkonomien....covid19 bare forskyndet problemet som tok investorer og spekulanter på senga..de kom seg ikke ut i tide..det værste er at de får en bail out av myndighetene i Norge ser det ut som..men enda mer gjeld som kreditorene ikke kan godta :D

Om viruset brenner ut? .det sies jo at det er sars og mers variant... selv om det forsvinner kommer det noe annet kinavirus om 10 år av denne varianten kan det tenkes..

...kanskje det blir borte hvis man slipper å ha minutt for minutt oppdateringer om covid19.. ;)
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#4

Kolami skrev: 31 mar 2020, 06:33 Om viruset brenner ut? .det sies jo at det er sars og mers variant... selv om det forsvinner kommer det noe annet kinavirus om 10 år av denne varianten kan det tenkes..
Eller kanskje kommer det et nytt virus fra Kansas(spanskesyken)
Lamong
Innlegg: 15
Registrert: 21 okt 2017, 23:12

#5

Spørs hvordan det går med Norwegian, i dag dumpet Kjos og Kise flere aksjer. De har nå under 5% og trenger ikke flagge ved videre salg lenger.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#6

Lamong skrev: 31 mar 2020, 11:35 Spørs hvordan det går med Norwegian, i dag dumpet Kjos og Kise flere aksjer. De har nå under 5% og trenger ikke flagge ved videre salg lenger.
Det som mangler er vel at både norwegian og stordalen får en skikkelig bailout..jeg ser for meg heller at oljefondet tar over hele opplegget og kreditorene må ta tapene alene...med en ny sjef for oljefondet kan jeg bare håpe på slike fiendtlige overtakelser :lol:
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#7

Er dette begynnelsen på slutten for Norwegian?

https://e24.no/boers-og-finans/i/70Oa8B ... eg-konkurs
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#8

Som jeg ser dette er det nok tvunget frem av andre regler for permittering i Danmark og Sverige. Det ville ikke være økonomisk mulig å fortsette driften uten inntekter med samtidige lønnsutbetalinger til så mange ansatte. Overfor eiere og kreditorer finnes det ikke annet alternativ for de berørte selskapene.
Andre permitteringsregler

Sverige og Danmark har ikke de samme permitteringsreglene som Norge, noe som gjør det mer krevende for bedrifter som sliter å kutte lønnsutgifter i en krise. Det har vært gjort endringer i regelverket i Sverige og Danmark som følge av krisen, men dette har tydeligvis ikke vært nok for å unngå at man må gå til dette skrittet som Norwegian nå gjør.

«Dessverre er det ikke en tilsvarende dekning under danske og svenske regler» som de norske permitteringsreglene, poengterer Norwegian i børsmeldingen.
Får håpe for norsk luftfart og resten av arbeidsplassene sin del at det ikke er begynnelsen på slutten for Norwegian. Vi trenger absolutt konkurranse i luften og jeg frykter at utenlandske aktører som eventuelt kommer inn kun vil konkurrere på de mest lukrative rutene. Norge vil bli satt flere tiår tilbake.

Jeg vil tro og håpe på at Norwegian kommer i gang igjen også i Danmark og Sverige etter dette er over. Også i Sverige har Norwegian betydd mye for konkurranse innenlands.

Det er ingen tvil om at luftfarten verden over står ovenfor enorme utfordringer grunnet den nåværende krisen og vi nok får se store endringer. Kan ta lang tid før trafikken i lufta er i nærheten av det nivået vi var tidligere.

Selv om ulike land etterhvert vil lette på restriksjoner er det mange andre faktorer som også vil spille inn fremover. Og ulike restriksjoner vil vi nok se i ulike land. Eks Tsjekkia har foreslått å stenge grensene et år!

Tsjekkia stenger grensene i ett år

Ser også at folks personlige økonomi ikke vil tillate samme reiser noen år fremover, i tillegg til at i verste fall både flyreiser og reiseforsikringer nok kan bli dyrere.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#9

tdr skrev: 20 apr 2020, 14:32 Som jeg ser dette er det nok tvunget frem av andre regler for permittering i Danmark og Sverige. Det ville ikke være økonomisk mulig å fortsette driften uten inntekter med samtidige lønnsutbetalinger til så mange ansatte. Overfor eiere og kreditorer finnes det ikke annet alternativ for de berørte selskapene.



Får håpe for norsk luftfart og resten av arbeidsplassene sin del at det ikke er begynnelsen på slutten for Norwegian. Vi trenger absolutt konkurranse i luften og jeg frykter at utenlandske aktører som eventuelt kommer inn kun vil konkurrere på de mest lukrative rutene. Norge vil bli satt flere tiår tilbake.

Jeg vil tro og håpe på at Norwegian kommer i gang igjen også i Danmark og Sverige etter dette er over. Også i Sverige har Norwegian betydd mye for konkurranse innenlands.

Det er ingen tvil om at luftfarten verden over står ovenfor enorme utfordringer grunnet den nåværende krisen og vi nok får se store endringer. Kan ta lang tid før trafikken i lufta er i nærheten av det nivået vi var tidligere.

Selv om ulike land etterhvert vil lette på restriksjoner er det mange andre faktorer som også vil spille inn fremover. Og ulike restriksjoner vil vi nok se i ulike land. Eks Tsjekkia har foreslått å stenge grensene et år!

Tsjekkia stenger grensene i ett år

Ser også at folks personlige økonomi ikke vil tillate samme reiser noen år fremover, i tillegg til at i verste fall både flyreiser og reiseforsikringer nok kan bli dyrere.
ja ringvirkningene av viruset er kolossalt ,
ja «
uvirkelig liksom» men det er virklig,
nå har nok flyprodusentene også enorme
likviditets problemer ,
lurer på hvor det hele vil ende,🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
MrDemongas
Innlegg: 1014
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#10

Vi går sammen og kjøper Boeing fabrikkene og Norwegian for småpenger. Da kan alle vi på asianet ha eget privatfly samtidig som vi blir steinrike etter koronanen har brent ut :mrgreen:

Jeg gir dere kontonummer senere!
Svar

Gå tilbake til «I lufta»