Norwegian

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Mye er sagt, og mye kan sies om Norwegian, men så langt er jeg veldig fornøyd. Denne tråden er ris og ros, samt nyheter om Norwegian, som kan være av interesse å diskutere.

Vant budet på Premium, så nå har jeg betalt 5 014,- nok for hjemreisen. https://www.norwegian.com/uk/about/our- ... ognitions/ som blir 4 000,- når jeg får 20% i cashpoints.


Norwegian heder og ære
https://www.norwegian.com/uk/about/our- ... ognitions/
🌞
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#2

Jeg har flydd en del med Norwegian på korte strekninger. Alt har vært perfekt. Spesielt prisene. Problemet med thai-ruta er at Norwegian aldri er i nærheten av å ha gode priser når jeg skal fly. Så hvor finner dere disse gode prisene? Eller tilpasser dere når dere reiser etter prisene?

Med «gode priser» mener jeg forresten priser som ikke går særlig over 5000. Tror det dyreste jeg har betalt de siste årene er 4800. Det laveste var under 4000. Da har jeg flydd Thai eller Qatar.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

Jeg flyr kun direkte til Thailand, og kan ikke huske sist jeg mellomlandet i København med Sas. Jeg bruker lavpriskalenderen aktivt, og bestiller ofte så fort billettene er lagt ut, når jeg vet at jeg skal på tur. Nå i det siste har jeg sjonglert litt med premium pga fleksibilliteten det gir. Vet du når du har ferie, bestill 250 dager før i lavsesong, eller på dagen når billettene er lagt ut på røde dager.
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4

Siste turen min reiste jeg til Thailand med Norwegian, reiserute EVE-OSL-BKK. Bestilte ca 2 mnd før og betalte 2600,- inkl setevalg og mat. Svært akseptabel pris som ingen andre var i nærheten av. Om jeg hadde tatt retur med Norwegian lå pris i samme prisleiet. Reiseperiode var før/etter påske, men nok dager på begge ender til at det største trykket på billetter ikke var til stede. Kampanje ble kjørt da jeg bestilte.
Første tur med Norwegian på ruten og det fungerte utmerket. Eneste negative var at jeg aldri før har ventet så lenge på bagasje i BKK. Kan dog ikke skylde på Norwegian for det.

Retur gikk med bonuspoeng på Qatar Airways. Usikker på om jeg hadde valgt retur med Norwegian uansett da jeg ikke liker dagflight.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

Jeg likte ikke dagflighten med Norwegian heller til å begynne med, og sover svært lite både ned og opp. Men noe må det være med luftsystemet til Norwegian, for det å snu døgnet går fortere, og en er mer opplagt på tross av mindre søvn. Mindre søvn kan også være ett resultat av renere luft?
🌞
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#6

Tidligere bestilte jeg alltid like etter at billettene var lagt ut, men jeg kan ikke planlegge så langt fram lenger. De siste gangene har jeg derfor bestilt senest et par måneder før avreise. Kaster meg ofte på kampanjer Qatar legger ut. De har hatt hyggelige priser de siste årene, men det er jo med mellomlanding. Synes den er grei, dog. Foretrekker å lande 12.00 i Bangkok med en mellomlanding, enn 06.00 og måtte styre med tidlig innsjekk eller vente til rommet blir ledig. Finnair har forresten også veldig gode priser, og nesten like god reisetid som Thai og Norwegian tross mellomlanding, men jeg synes de er litt trange + at de flyr tidlig om morgenen fra Bangkok, noe jeg ikke liker i forhold til å snu døgnet når jeg kommer hjem. Det ødelegger også siste kvelden. Dessuten har ikke Finnair gratis alkohol lenger, noe jeg helst vil ha når noen enheter av når jeg sitter i et fly i så mange timer. :)

Neste gang jeg flyr skal jeg lage en trip report der jeg viser at det går an å gjøre reisen til en del av ferien. Det går faktisk an å kose seg under hele reisen. Har jeg funnet ut. :)
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#7

Min første Thailands tur gikk med SAS/Thai Airways og var et sant helvete med min elendige rygg. Turen til Thailand gikk tålelig greit selv om de siste 2 timene var et mareritt.

Det som var ille for meg var turen hjem igjen. Flyet går rett over midnatt fra Bangkok. Dvs at jeg da hadde en hel dag med sitting/ståing/gåing før jeg satte meg på flyet. Så ryggen var dårlig alt fra første stund og hele turen var et langt mareritt. Å kunne sette seg på flyet tidlig på dag var greiere med Norwegian. Men selv med Premium setene var de siste 2-3 timene vanskelige.

Selv om det koster mer å reise med Premium så synes jeg det er verdt det. For meg blir det Norwegian Premium Flex framover så jeg får 20% cashpoints i tillegg som kan overføres til å redusere prisen på neste tur.

Dreamlinerne var foresten veldig behagelige å fly med med tanke på støy og slikt.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Bill
Innlegg: 90
Registrert: 21 okt 2017, 10:12

#8

RobertX skrev: 31 okt 2017, 09:59 Min første Thailands tur gikk med SAS/Thai Airways og var et sant helvete med min elendige rygg. Turen til Thailand gikk tålelig greit selv om de siste 2 timene var et mareritt.

Det som var ille for meg var turen hjem igjen. Flyet går rett over midnatt fra Bangkok. Dvs at jeg da hadde en hel dag med sitting/ståing/gåing før jeg satte meg på flyet. Så ryggen var dårlig alt fra første stund og hele turen var et langt mareritt. Å kunne sette seg på flyet tidlig på dag var greiere med Norwegian. Men selv med Premium setene var de siste 2-3 timene vanskelige.

Selv om det koster mer å reise med Premium så synes jeg det er verdt det. For meg blir det Norwegian Premium Flex framover så jeg får 20% cashpoints i tillegg som kan overføres til å redusere prisen på neste tur.

Dreamlinerne var foresten veldig behagelige å fly med med tanke på støy og slikt.
Du må jo ligge ved ett basseng hele dagen, for så å reise til flyplassen ved 21 tiden
Da sover du godt :)
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#9

Bill skrev: 31 okt 2017, 11:29 Du må jo ligge ved ett basseng hele dagen, for så å reise til flyplassen ved 21 tiden
Da sover du godt :)
Jeg kom rett fra handlemarathon med kjærringa da vi var med besteveninnen hennes for å se på møbler. Hun og engelskmannen hun er sammen med drev og møblerte et digert hus i Chiang Mai, så det var mange timer med butikk-turer og shait :roll: Never again! Var i det hele tatt så dårlig forberedelse som det kunne blitt for en lang flytur. Jeg får jo heller aldri sove på fly.

Tenkte kanskje jeg skulle være litt *wuss* og spørre legen om et par valium for neste tur. Det er jo noe dritt med så lange turer å ikke få sove. Forplanter seg så jæveli i ryggen.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#10

Lite rutinert, Robert. Du må aldri bli med kvinner, ikke engang norske, men i hvert fall ikke thaier, på handlemaraton. Neste gang legger du deg ved poolen. Skyld på ryggen, skryt på deg rennaræv, hva som helst, men unngå for alt i verden shoppeturer med kvinner. Det gjelder også når du skal handle til deg selv. Alene bruker du sikkert 10 minutter på å finne klærne du trenger. Med en hjelpsom kvinne ved sin side tar det fort et par timer å kjøpe et par med jeans. :)
Svar

Gå tilbake til «I lufta»