Når er det best å bestille flybilletter?

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Noen tips fra Dagbladet om hva som er den beste dagen å bestille flybilletter.


Den beste dagen for billige flybilletter er en annen enn du tror
Og se opp for fellene som kan ødelegge hele ferien.

Flere flyselskap, flere flyavganger og flere flystrekninger. Dette gjør at flybilletter blir billigere. Men hvor billig er det mulig å få dem? Og hvilken dag bør du bestille? Her er tipsene som kan gjøre flyreisene og ferien din billigere.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Bestilte jula for en uke siden, 31 600 baht (8600 nok) tur retur to personer lowfare+, mot Thai 64 500,- økonomi eller Saver.

Så sant jeg vet når jeg skal reise, så bestiller jeg så fort jeg kan, eller helst når billettene blir lagt ut.
🌞
fotomannen
Innlegg: 340
Registrert: 25 apr 2018, 13:07

#3

Synes ikke den vanlige logikken funker på reiser til Thailand, og at det beste er å jevnlig sjekke innom Kajakk eller Momondo i noen uker på valgte datoer. I løpet av de ukene dukker det opp gode priser. Synes den eneste logikken ser ut til å være at det svinger fra dag til dag, men at det stort sett alltid er mye å spare på å kjøpe via byråer som Ticket, Supersaver, osv. De siste årene har jeg flydd med Qatar, Emirates, Thai og FinnAir, og jeg har ennå ikke hatt problemer med å finne billetter til under 4500 kroner. Går man for Aeroflot og en kort mellomlanding i Moskva, er det ofte mulig å få enda lavere priser.

Tips med FinnAir: Langbeina folk kan kjøpe seg veldig god plass etter at billetten er bestilt via deres hjemmesider. Koster rundt 800 kroner en vei. Da får man man også skikkelig hodetelefoner, tidlig boarding og en liten toalettmappe med ymse greier.

(Usikker på om det egentlig var verdt det, men jeg hadde i hvert fall meget bra beinplass).

Det er godt flyprisene holder seg lave, for med dagens kurs er det snart ikke moro lenger.
Svar

Gå tilbake til «I lufta»