Norse Atlantic Airways

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Som mange kanskje har fått med seg er Bjørn Kjos med samarbeidspartnere i gang med å etablere et nytt lavpriskonsept på langdistanse. Modellen for selskapet Norse Atlantic Airways blir i veldig stor grad "gamle" Norwegian og de vil også overta leasing på Boeing 787 Dreamliner for satsningen.

Dette kan bli interessant, timing og posisjonering i markedet etter verden åpner opp fra corona vil nok være viktig og på planlagte ruter er det ikke så mye alternativer hvis man ønsker lavpris.

Norse Atlantic Airways tenker også at Bangkok havner på ruteplanen etterhvert, noe som kan være gunstig med konkurranse for oss asiareisende.

Jeg ønsker Kjos og partnere all lykke med satsingen.



Slik blir det nye norske lavprisselskapet
Den enkleste konklusjonen er denne: Her blir det mye «gamle Norwegian.»

Ikke rart, for flyene Norse Atlantic skal fly med, skal alle være gamle Norwegian langdistansefly. Det er ifølge investorene gjort avtale om åtte av flyene allerede, men selskapet skal ha 12. Det er ifølge gründer og investor Bjørn Tore Larsen meningen å starte med fire fly.
Larsen har bl.a. i E24-podden – podkasten til nettavisen E24.no – innrømmet at de går etter den lavest hengende frukten. De aktuelle rutene er de som har størst utsikter til å kunne bli lønnsomme. Her er det store passasjer-volumer, under normale omstendigheter.

Siden også Asia, men her er ingen reisemål nevnt ennå, men trolig vil det vise seg å bli Thailand i første rekke – også et reisemål med store passasjervolumer.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#2

Og flyselskap i USA setter som vanlig i gang med å gjøre alt for å stanse konkurrenter fra å fly til og fra landet.

Få, om noen er vel så proteksjonistisk ovenfor markedet sitt som flyselskap i USA virker det nesten som. Og unnlater forholde seg til internasjonale avtaler som skal sikre konkurranse innen luftfarten.


AMERIKANSKE POLITIKERE VIL STOPPE NYTT NORSK FLYSELSKAP

Etter at Norwegian har meddelt at de ikke lenger vil fly langruter, så har den tidligere grundleggeren av flyselskabpt investert i et nytt flyselskap som skal ta over der hvor Norwegian ga opp. Men noe kan tyde på at de kan se frem til turbulens og motstand i oppstarten. Amerikanske politikere vil at USA skal nekte dem adgang til det amerikanske markedet.

Formannen for U.S. House of Transportation and Infrastructure Committee oppfordret onsdag President Bidens administrasjon om å nekte det nye selskapet tillatelse til å komme inn på det amerikanske markedet som ellers skulle være det primære markedet som Norse Atlantic Airways planlegger å operere på. Dette skriver nyhetsbyrået Reuters.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#3

tdr skrev: 25 mar 2021, 15:52 Og flyselskap i USA setter som vanlig i gang med å gjøre alt for å stanse konkurrenter fra å fly til og fra landet.

Få, om noen er vel så proteksjonistisk ovenfor markedet sitt som flyselskap i USA virker det nesten som. Og unnlater forholde seg til internasjonale avtaler som skal sikre konkurranse innen luftfarten.


AMERIKANSKE POLITIKERE VIL STOPPE NYTT NORSK FLYSELSKAP
Han får ta plan b da og starte flyginger til Bangkok og Krabi.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#4

Hva som skjer med Norwegian bryr jeg meg ikke om..siste tur var siste reis med ett sliten Norwegian...hvis dette nye flyselskapet kjører akkurat som Norwegian var i begynnelsen så slår jeg til tidlig..ikke på aksjefronten, men som passasjer :)
Svar

Gå tilbake til «I lufta»