videoupdate Saudi woman held at Bangkok airport pleads for asylum

Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#31

Så ble det vist Canada neste stop,fint det ble en positiv slutt.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WL ... l-i-canada
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#32

Kolami skrev: 11 jan 2019, 16:15 Ja, takk og lov så er det ikke Jehovas Vitner som styrer i Norge.--frafalne jehovas blir ikke steinet, de blir frøset ut, (hvis de hadde mer makt kan det tenkes at bålbrenning eller noe verre ville vært mer aktuelt)men slik er nok skadelig på ett helt annet plan..
Nå satte jeg ikke religion opp mot hverandre i svaret mitt, men ekstremisme på generelt basis. Det er mange som kan utføre grusomme handlinger, bare mange nok rettferdigjør det.
🌞
Brukeravatar
Sardo
Innlegg: 64
Registrert: 06 nov 2017, 10:49

#33

hemalainen skrev: 07 jan 2019, 16:29 http://www.khaosodenglish.com/featured/ ... D0Qkber-VY

Det siste døgnet har aktiviteten for å hjelpe jenta vært stor både lokalt i Bangkok og i resten av verden. Det ser ut til å ha reddet henne. Etter de første merkelige uttalelsene fra lokale immigrasjonsoffiserer i går, lyktes de med å komme godt ut av det. Med litt press sto de opp mot en mektig stat de har vært på kant med siden det beryktede ranet i Saudi Arabia i 1989. Jeg forstår det slik at far til jenta er mektig, og at dette derfor kan koste.

Jeg er blant dem som sjelden har noe pent å si om Thailand og menneskerettigheter, men i dag fortjener de ros, noe jeg håper de får, for det er ikke ofte myndighetene i Thailand gjør det rette i situasjoner som dette.

Kanskje kan hyggelig publisitet fra verdenssamfunnet få dem til å innse at de har mye positiv omtale å hente dersom de fortsetter sånn.
Håper det - for Thailand har opparbeidet seg et dårlig rykte for å motsette seg å ville ta imot flyktninger og asylanter. En kan spekulere i om myndighetene vil unngå ting som koster landet ekstra penger. Eller av ren ideologi og nasjonalisme ikke vil ta imot mennesker en ikke ønsker flere av. Mange muslimer er flyktninger - dem er det nok problemer med i de sydligste provinsene. Istedet har personer både fra militæret og politiet bedrevet menneskehandel og -smugling, av rohingya-muslimer på flukt til Malaysia. Mange endte opp som slavearbeidere i sør, eller også - til slutt - i massegraver, der en fant flere titalls flyktninger. At thai myndigheter gir etter for press fra verdenssamfunnet, imponerer meg ikke nevneverdig. Når saken er ute av nyhetsbildet, blir det meste som det pleier.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»