Store kjeder stopper bruken av plastposer

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#11

Reduksjonen til 7-11 i antallet plastposer de ikke deler ut blir bare bedre og bedre.

169 million plastic bags unused at 7-eleven stores in two months
More than 169 million plastic bags have been left unused at Thailand’s 7-eleven stores in the past two months – more than 33 million baht value alone but also a huge amount of single-use plastic not making its way into the environment.

CP All Public Company (Central Pattana), the sole operator of 7-Eleven convenience stores in Thailand, announced its intention to reduce and, eventually, to eliminate the use of single-use plastic bags at all their stores throughout the country last year.

Se denne for å lære si nei takk til plast på thai:

https://www.youtube.com/watch?v=5rZmgKrneSQ
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#12

Store bedrifter i Thailand er enige om å slutte dele ut plastposer fra tidlig neste år.







Retailers to stop handing out plastics

Giant retailers, plastic manufacturing titans, and department stores reached an agreement on Friday to stop handing out single-use plastic bags to customers starting early next year.

"This cooperation will help Thailand leave the list of major generators of waste and sea garbage," Varawut Silpa-archa, the environment minister told a press conference on Friday.

The Ministry of Natural Resources and Environment had invited scores of partners yesterday to join the ministry's campaign to reduce the use of single-use plastic bags.

Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#13

jeg ser burgerking oppfordrer til å ikke bruke lokk og sugerør....

..som sikkert de fleste vet så er det å drikke fra store pappbeger ikke noe jeg vil anbefalle da det lettere smaker papp enn utvannet cola..

..jeg vet ikke hvordan burgerking bidrar til dette i det store og hele...man følger narrativet..det kan neppe være noe annet enn kostnadsbesparelse av at færre bruker lokk og sugerør, akkurat som færre bruker plastikkposer hos tops og andre..

..men enda ingen ord om hvordan 80% av alle andre som bruker små plastikkposer på flere titusenvis av markeder i landet..thaier snakker om det..men enda er det ingen ide hvordan de skal løse det..

..de som forsøpler minst er de som forbyr først og fremst..lol..gå en tur på stranda i hua hin eller jomtien..du finner alt mulig rart..alt..og det er alt som kan flyte btw..man kan lure på hva som ligger på bunnen rundt omkring kystlinjen..

..kanskje man skal begynne å organisere landet litt mer og stoppe folk fra å selge mat og drikke uansett hvor de måtte føle for det..henvise de til steder..alle disse matstedene forsøpler rundt der de holder til og de rydder aldri opp..så søpplet flyter rundt restaurantene og blir tatt av vinden...

just saying..enda ett godt tiltak..men i feil ende..
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#14

Slutt på plastposer hos 7/11.

Fra 1. januar 2020 skal det kun benyttes poser som kan gjenbrukes i stedet for plastposer som et ledd i å løse de store miljømessige problemene plastposer medfører.

No more plastic bags at 7-11
7-11 is joining the movement of supporting the use of reusable shopping bags instead of plastic bags in efforts to help solve the current environmental problem.

Being one of the most popular convenience stores in Thailand, it plays a huge part in our everyday lives. We often don’t think twice about the amount of plastic bags used in a single trip to the store too.


Endret overskriften fra "Tesco stopper bruken av plastposer" til "Store kjeder stopper bruken av plastposer" da tråden inneholder informasjon om flere kjeder.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#15

har vert på home pro !!!
merklig hadde kjøpt ei handle vogn m
diverse,
vel ja dem hadde slutte m plastposer
det er jo bra
ikke nok med det,,,
det var ingen innpakning i det heletatt
ikke solgte de stoff eller papirposer🇸🇪😳
ingen innpakning mao,
vel, sta som jeg er,
jeg kansellerte hele handlen
sku jeg dra rundt på mega bangna
med en handlekurv m tjavs,
vel harnå anskaffet diverse stoff poser
tydelig at noe mangler i admin,
ps central har brukt papir i årevis,
tesco sku begyntvi fjor,
synd norge har lagt ned 90% av cellulose
og papir produksjon
det vil få en nybrenesase ska tru🙄😳
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#16

riflefish skrev: 12 nov 2019, 13:39 har vert på home pro !!!
merklig hadde kjøpt ei handle vogn m
diverse,
vel ja dem hadde slutte m plastposer
det er jo bra
ikke nok med det,,,
det var ingen innpakning i det heletatt
ikke solgte de stoff eller papirposer🇸🇪😳
ingen innpakning mao,
vel, sta som jeg er,
jeg kansellerte hele handlen
sku jeg dra rundt på mega bangna
med en handlekurv m tjavs,
vel harnå anskaffet diverse stoff poser
tydelig at noe mangler i admin,
ps central har brukt papir i årevis,
tesco sku begyntvi fjor,
synd norge har lagt ned 90% av cellulose
og papir produksjon
det vil få en nybrenesase ska tru🙄😳
Vi handler som oftest matvarer og husholdnings artikler på Foodland Pattaya Klang.De har enkelte dager plastfritt så jeg kjøpte 4.stk.handlenett i butikken som jeg har liggende fast bak i bilen.
Vedlegg
Friske farger
Friske farger
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#17

For min del har jeg forsøkt unngå få unødvendig plast ved handling i flere år. Ser jo allikevel at noen plastposer blir det og er jo lett å handle litt ekstra når man allikevel skal ha en pose.

Tror nok at med å ha poser med seg at det kan være lettere å planlegge handelen og dermed begrense mindre planlagte innkjøp. For min del hvertfall.

Må innrømme at jeg her hjemme er litt lite flink å huske ta ut handlenett jeg har liggende. I stedet for at de ligger i bilen ligger de ved utgangsdøren hjemme 😊
Er allikevel mye flinkere enn før og tar mye med varer i hånden hvis jeg egentlig ikke trenger pose. Har jo stor "pose på 4 hjul" rett utenfor butikken.

Tenker neste tur til Thailand blir mer planlagt med tanke på innkjøp. Skal jo ha samme leilighet i 4 måneder. Skal gjøre mitt for å minske bruken av plastpose og annen unødvendig plast.

Noen gang vil det uansett være behov for noen slags emballasje og er jo nesten overrasket over at [mention]riflefish[/mention] h ikke får tilbud om noen alternativ til plastposer. Slik bør det jo ikke være.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#18

tdr skrev: 12 nov 2019, 18:18 For min del har jeg forsøkt unngå få unødvendig plast ved handling i flere år. Ser jo allikevel at noen plastposer blir det og er jo lett å handle litt ekstra når man allikevel skal ha en pose.

Tror nok at med å ha poser med seg at det kan være lettere å planlegge handelen og dermed begrense mindre planlagte innkjøp. For min del hvertfall.

Må innrømme at jeg her hjemme er litt lite flink å huske ta ut handlenett jeg har liggende. I stedet for at de ligger i bilen ligger de ved utgangsdøren hjemme 😊
Er allikevel mye flinkere enn før og tar mye med varer i hånden hvis jeg egentlig ikke trenger pose. Har jo stor "pose på 4 hjul" rett utenfor butikken.

Tenker neste tur til Thailand blir mer planlagt med tanke på innkjøp. Skal jo ha samme leilighet i 4 måneder. Skal gjøre mitt for å minske bruken av plastpose og annen unødvendig plast.

Noen gang vil det uansett være behov for noen slags emballasje og er jo nesten overrasket over at @riflefish h ikke får tilbud om noen alternativ til plastposer. Slik bør det jo ikke være.
var på mega i dag på homoprot!
hadde « medbrakt» påsar vel
nå var det kommi « kjøpepåsar» som
på ikea !
ble ikke « kjøttbullar» men tyttebær
kavli kaviar og en bag m knekkebrød🇸🇪
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#19

riflefish skrev: 13 nov 2019, 16:25 var på mega i dag på homoprot!
hadde « medbrakt» påsar vel
nå var det kommi « kjøpepåsar» som
på ikea !
ble ikke « kjøttbullar» men tyttebær
kavli kaviar og en bag m knekkebrød🇸🇪
kyllingbullar er gødt :)
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#20

Allerede mandag starter 137 av 7 Eleven sine 10300 butikker i Thailand å stoppe gi ut plastposer. Dette som en prøve mot forbudet som innføres fra starten av 2020.


ENVIRONMENTNo more plastic bags at some 7 Eleven stores starting Monday
137 branches of 7 Eleven across Thailand will stop providing plastic bags from Monday as part of a trial before a nationwide ban comes into force in at the start of 2020. The Nation reports that the step is being taken in support of a government policy to reducing the use of single-use plastic.

137 branches out of 10,300 stores in Thailand isn’t many, but it’s a start.

It’s a big, brave but necessary step to start weaning Thais off their reliance on small, single-use plastic bags that often carry other smaller items already wrapped in plastic at the convenience stores.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»