Høyere bøter for kjøring uten førerkort

Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#11

Har ikke sett noen statistikk om antall ulykker kontra antall mennesker i Bangkok i forhold til distriktene.
Men slik jeg har oppfattet det så er det vel ikke i Bangkok de fleste ulykkene skjer i høysesongen for ulykker fks Songkran og jule/nyttårsfeiring heller?
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#12

Har ikke sett noen statistikk om antall ulykker kontra antall mennesker i Bangkok i forhold til distriktene.
Men slik jeg har oppfattet det så er det vel ikke i Bangkok de fleste ulykkene skjer i høysesongen for ulykker fks Songkran og jule/nyttårsfeiring heller?
Og Arild har vel også fortalt om hvor uttrygt det var å sende barna med skolebussen hvor de bor?
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#13

Nomade skrev: 23 aug 2018, 11:30 Hva? Dette kan du ikke seriøst mene? Dine påstander henger ikke på greip...
Ja..det er mye i Thailand som ikke henger på greip ;) Motorsykkler og pickup er noe av det farligste jeg opplever uansett hvor jeg er i Thailand..BKK har mange pickups, men de forsvinner når det er helligdager, fordi da er det hjem til bla. Isaan. Det er knapt en motorsykkel og pickup på lengre helligdager i BKK..det er slikt det burde være hele året etter min mening ;)

At de lærer seg å kjøre motorsykkel og pickup i Isaan, og så drar meg seg disse kjøreferdighetene til Bangkok så blir det kaotiskt. 98% av taxisjaførene er fra Isaan og de har vel ikke spesielt godt rykte i BKK? Det er stort sett de som kjører som svin etter min mening..

Jeg vetta faen. Men det er ihvertfall mange fra Isaan i BKK hva det kommer til serviceyrker..og da får man disse gærningene som jakter penger i hver sving...
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#14

Wood1958 skrev: 23 aug 2018, 13:32 Har ikke sett noen statistikk om antall ulykker kontra antall mennesker i Bangkok i forhold til distriktene.
Men slik jeg har oppfattet det så er det vel ikke i Bangkok de fleste ulykkene skjer i høysesongen for ulykker fks Songkran og jule/nyttårsfeiring heller?
Og Arild har vel også fortalt om hvor uttrygt det var å sende barna med skolebussen hvor de bor?
Problemet er at alt er så forbaske utrygt..og det går bra så lenge det går bra...jeg har blitt vant til nestenulykker ettersom det er normen for "normal" trafikksituasjon i Bangkok og Thailand. Ergo er det lite rom for før det skjer en ulykke.

Mange asiatere generelt har problemer med synet såvidt jeg forstår. Når de kjører med film i mørket så satser de på at det går bra, er det jeg hører. Jeg har selv sett det i Norge også hvor folk som ser dårlig kjører fortere enn de som har normalt syn.

Trafikk er spennende..men BKK skal jo begynne å kontrollere leser jeg..
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#15

Kolami skrev: 23 aug 2018, 13:54 Problemet er at alt er så forbaske utrygt..og det går bra så lenge det går bra...jeg har blitt vant til nestenulykker ettersom det er normen for "normal" trafikksituasjon i Bangkok og Thailand. Ergo er det lite rom for før det skjer en ulykke.

Mange asiatere generelt har problemer med synet såvidt jeg forstår. Når de kjører med film i mørket så satser de på at det går bra, er det jeg hører. Jeg har selv sett det i Norge også hvor folk som ser dårlig kjører fortere enn de som har normalt syn.

Trafikk er spennende..men BKK skal jo begynne å kontrollere leser jeg..
Som jeg leser og tolker ditt inlegg ,,,du har blitt vant til trafikkbildet og forholder deg til det slik det er,,,, og er som jeg ser det den beste måten å gjøre det på
Kudos til deg
Selv drar jeg hjem i morgen men er egentlig ikke så redd for trafikken ,mere kjørekunnskapene til min kjære som kjører he he.men som du sier det er normen. Jeg får være glad for at hun holder øye med trafikken og ikke har tid til å se på skilter ,så tar jeg den jobben som kartleser .og det funker for oss som regel.
Ha ellers en fin kveld
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#16

Det jeg mente var at bøter på 5000 baht er drøy kost for thai selv. Men en finfin bot å utlendinger. Så det kan fort gå mer sport i å jakte farang og bi bøter "uten kvittering".

5000 baht er jo ca 1/3 månedslønn for en gjenomsnitts thai.

Men men...de må få litt kontroll på ulykkene. Er jo helt villt nå. Så om dette hjelper og praktiseres hardt mot alle så er det finfint.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#17

RobertX skrev: 24 aug 2018, 04:41 Det jeg mente var at bøter på 5000 baht er drøy kost for thai selv. Men en finfin bot å utlendinger. Så det kan fort gå mer sport i å jakte farang og bi bøter "uten kvittering".

5000 baht er jo ca 1/3 månedslønn for en gjenomsnitts thai.

Men men...de må få litt kontroll på ulykkene. Er jo helt villt nå. Så om dette hjelper og praktiseres hardt mot alle så er det finfint.
Slik jeg forstår det så får thaier som glemmer sertifikatet 5000 bath i bot. Det gjelder også falanger mener jeg..Det gjelder bil btw..noen som vet det helt sikkert?
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»