En stygg trafikkulykke.

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#11

Ofte er det folk som leier en mc

Som kansje ikke har kjørt på mange

År!

Og noen tror også de kan lære og kjøre

MC i thailand ! Vel det

Går på sett og vis,

Noen har kansje drukket

Og de farligste er busser og lastebiler

De er ofte på rus!

Det er da faranger

Men blandt inføtte

Det er jævla trist med alle mc ulykkene


Ser nesten daglig ambulanser kommer

M sirener!

Litt etter på kommer ambulansene tilbake

Uten sirener !

Det er nok desverre slik at det er de aller

Yngste som blir utsatt for ulykker,

Uten noen form for opplæring!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#12

Skulle kastet de på dynga....de tar ressurser fra andre som trenger det..thailand gjør seg fattig ved å bruke store ressurser på disse dag ut og dag inn...og for å ikke snakke om menneskelige slitasje som ser den dritten dag ut og dag inn og ingenting skjer..man blir vasket for empati i ett land som thailand..man må overleve..

..ironien er såklart kunnskap...

..men du ser i Norge at jo lenger sommeren varer jo mer øker ulykkene for alle typer sykler..det er en riski uansett hvor dyktig man måtte være...jo lenger sommeren varer jo flere ulykker inntreffer..

så med tanke på godværet i Thailand så er vel kanskje at jo sterkere sola er ser man økning i ulykker....

her om dagen så jeg 2 sykler som kolliderte i hverandre..de kom på begge siden av bilen og de krysset likt slik at de traff hverandre..men det ble averget i siste liten uten alvorlig ulykke.....men det var nok til at syklene fikk seg en støkk..og de var midlt sagt fortumlet..slikt er jo dagligdags..mange som er fortumlet i Thailand :lol:
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#13

Taxi/buss van ulykke i dag morges av det jævlige slaget.De fleste ble offer for flammene.

https://m.bangkokpost.com/news/general/ ... an-inferno
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#14

9 stykker i en "singel" ulykke. Fy faen. Men det får vel knapt noen overskrifter siden de var burmesere. Ser ingenting på ThaiVisa om det.

Kommer aldri til å ta en slik taxi for å spare noen baht. Da går jeg faen meg heller.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#15

https://m.bangkokpost.com/news/general/ ... -ayutthaya

Var enda en stygg en samme dag. Tragisk.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#16

RobertX skrev: 22 okt 2018, 13:38 https://m.bangkokpost.com/news/general/ ... -ayutthaya

Var enda en stygg en samme dag. Tragisk.
Det var en link til denne ulykka i samme link i innlegget som jeg postet over.
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#17

Ja jeg så linken der og tenkte det var greit å nevne den andre ulykken også. Sjukt hvor mye store ulykker det er her i Thailand. Men ikke rart når man ser pickup'er med en skokk mennesker på lasteplanet og minivaner fulle med folk. Og grisekjøring av en annen verden.

Skal ut på veien i morgen og kjøre til Phuket over 2 dager. Men vi tar våre forholdsregler med kun å kjøre i dagslys og relativt rolig. Har leid en Mitsubishi Pajero Sport SUV panservogn også så man har litt beskyttelse.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#18

En bør nok lese

The culture sjock thailand

Mao dette med overtro og reinkinasjon

Selv meget skolerte folk tror på

Gjenfødelse og da gir de blanke nå!

Hiv driten på bakken
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#19

Hadde nok en sær opplevelse i går når jeg var ute på "date" med thai-lærerinnen og søsteren hennes. Søsteren kom og henta meg, og kjørte meg hjem etterpå. Men i det jeg begynte å ta på bilbeltet haglet det med "no-no-no! I good driver!" For en nordmann er det jo ren refleks. Hun insisterte virkelig på at jeg ikke måtte ta på bilbeltet. :oops: :oops: :oops: SÆRT!

Men søt var hun jo :lol: Har egen business, driver med akupunktur og kinesisk medisin. Kjørte sin egen Chevrolet SUV så hun virket å ha det ganske greit utenom å være singel :lol:
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#20

RobertX skrev: 23 okt 2018, 03:33 Ja jeg så linken der og tenkte det var greit å nevne den andre ulykken også. Sjukt hvor mye store ulykker det er her i Thailand. Men ikke rart når man ser pickup'er med en skokk mennesker på lasteplanet og minivaner fulle med folk. Og grisekjøring av en annen verden.

Skal ut på veien i morgen og kjøre til Phuket over 2 dager. Men vi tar våre forholdsregler med kun å kjøre i dagslys og relativt rolig. Har leid en Mitsubishi Pajero Sport SUV panservogn også så man har litt beskyttelse.
Har i overkant av 420000 kjørte Km. i Thailand , liker å se meg rundt omkring. Siste fartsboten fikk jeg for ca.3.uker siden , jeg så lazeren akkurat når jeg passerte 500 i bot , 128 km. i timen. :) Var mellom Bangkok og Ang Tong.
Kjører så å si aldri etter mørkes frembrudd. Når jeg kjører mellom vårt hjem i Pattaya/Jomtien og Phaya Mengrai oppe i nord som er 1050 Km. tar vi alltid en overnatting i Phitsanulok som er halve strekke.
Tilbaketuren strekker jeg det noe lenger ca.630 Km. og overnatting i Nakon Sawan.
Men panservogn , ja det tviler jeg på. :D
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»