Guttelag fanget i grotten Tham Luang Nang Non

Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#91

janet skrev: 09 jul 2018, 14:57 er det live news i dag også?

noen url/link ?
http://www.nationmultimedia.com/detail/ ... l/30349695
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#92

VG melder om at kun to er igjen i grotta, alle andre sier 5. Her har muligens vg overgått seg selv.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#93

Anurak skrev: 09 jul 2018, 15:35 VG melder om at kun to er igjen i grotta, alle andre sier 5. Her har muligens vg overgått seg selv.
Når man bruker uttalelser fra lokale redningledere i 7/11 uniform, så blir det mange forvirrende nyheter ja 🙏
🌞
thedancer
Innlegg: 2
Registrert: 11 mai 2018, 17:45

#94

Blir i grunnen skuffet over Norske media som dekker en tragedie i asia i større grad en de gjør i Norge/scandinavia, det blir mye agurknytt. Tror de aller fleste hadde satt pris på lokalnews i mye større grad en de vi får på sommerstid. Minner veldig mye om Desember og Januar 2004/05. norge må vel ha vært på topp i antall timer dekning. Min erfaring siden jeg var der (chiang mai, satt på dass i 11 eta og ble sjøsyk da jordskjelvet intraff) etter to dagers tid var normalen eller livet tilbake i det vante. Skulle ønske norske media kunne bruke sine ressurser på bedre vis.
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#95

Er vel ikke så mye som skjer i Norge når de fleste har ferie. Sabeltann hadde vist nok et uhell i Kjuttavika vel og merke.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#96

Anurak skrev: 09 jul 2018, 19:57 Er vel ikke så mye som skjer i Norge når de fleste har ferie. Sabeltann hadde vist nok et uhell i Kjuttavika vel og merke.
Det er jo tydeligvis slike dramaer folk vil ha, og det er ubevisst om det er media eller oss selv som skaper denne interessen, for tragedier er det nok av i verden! Barn lider i krig og sult over hele verden og vi overser det glatt, men dette fotballaget, er det noe annet ved. Forstå den som vi, men slik er det
🌞
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#97

thedancer skrev: 09 jul 2018, 19:49 Blir i grunnen skuffet over Norske media som dekker en tragedie i asia i større grad en de gjør i Norge/scandinavia, det blir mye agurknytt. Tror de aller fleste hadde satt pris på lokalnews i mye større grad en de vi får på sommerstid. Minner veldig mye om Desember og Januar 2004/05. norge må vel ha vært på topp i antall timer dekning. Min erfaring siden jeg var der (chiang mai, satt på dass i 11 eta og ble sjøsyk da jordskjelvet intraff) etter to dagers tid var normalen eller livet tilbake i det vante. Skulle ønske norske media kunne bruke sine ressurser på bedre vis.
Skjønner at det er tsunamien du tenker på, men det var jammen ingenting som var tilbake til det vante noen dager etterpå der. Vel og merke de stedene som var berørt. Chiang Mai var knapt berørt, det ligger jo ikke engang ved kysten, men langt nord. Jordskjelvet kunne sikkert kjennes litt, men det ga ingen skader. Det var det tsunamien som gjorde noen timer etterpå.

Jeg mistet min forlovede i tsunamien på Kamala Beach på Phuket. Overlevde såvidt selv. Ble slått bevisstløs i vannmassene, men kom unna med livet i behold. Mer enn 200 mennesker omkom bare på den relativt korte stranda. Det var ødelagte områder i måneder etter tragedien. Jeg brukte flere av de neste ukene på å være med på oppryddingsarbeidet flere steder. En mengde lette bygninger nær sjøen ble jevnet med jorden ved kysten der. For ikke å snakke om på Kao Lak som opplevde et mareritt, og mange, mange andre steder.

Norske spesialister innen politiet var hentet ned og kom til stedet rundt der jeg mistet min forlovede, og hjalp til med obduksjoner av nordmenn og andre. De hadde en umulig oppgave, siden likene råtnet fortere enn noen kunne tro. Det var unntakstilstand i store områder ved Andaman-sjøen i mange uker etterpå.

Dette var et merkelig og malplassert innlegg. At det ble god dekning i media verden over i tiden etter tsunamien, etter mer enn 200.000 omkomne totalt, er vel en selvfølge.

Denne redningsaksjonen i grotten er en annen sak, men den engasjerer mennesker verden over. Å kalle dette for agurknytt synes jeg er drøyt. Kanskje kan det bli vel mange timers dekning, men jeg ser ikke noe negativt i det. At folk bryr seg kan aldri bli negativt. Men jeg er enig i at vi mennesker er veldig selektive, og det er kanskje ikke like lett å forstå hvorfor man bryr seg så mye om akkurat denne saken.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#98

Redningsmannskapet er av ubekreftede kilder startet kl 10:08 idag, så nå venter vi i spenning, mens vi kjører over mot Mae Sot.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#99

Phay skrev: 10 jul 2018, 07:30 Redningsmannskapet er av ubekreftede kilder startet kl 10:08 idag, så nå venter vi i spenning, mens vi kjører over mot Mae Sot.
Mae sot!
Antikk marked!
Fra kolonitiden i burma..
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#100

Dette er offisielle nyheter



http://englishnews.thaipbs.or.th/
Vedlegg
5125F2B2-BB84-4670-8922-1714C7A7D72C.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»