Guttelag fanget i grotten Tham Luang Nang Non

Svar
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#71

janet skrev: 08 jul 2018, 16:13 hvorfor skal redningsarbeidet ta pause i 15 timer eller så nå (NRK sa nettopp det)?
er det ikke bare å peise på? er jo mørkt som i natten inne i grotten
De må etterfylle utplasseringer av flasker, Og line opp for en ny økt. De innvolverte i selve uthentingen av guttene debriefer (personelig antagelse) dagens aksjon, planlegger morgendagen og får seg litt hvile.
Sist redigert av Phay den 08 jul 2018, 16:35, redigert 2 ganger totalt.
🌞
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#72

janet skrev: 08 jul 2018, 16:13 hvorfor skal redningsarbeidet ta pause i 15 timer eller så nå (NRK sa nettopp det)?
er det ikke bare å peise på? er jo mørkt som i natten inne i grotten
Tenkte slik jeg også. Men jeg antar at det er de samme personene som må gjøre dette igjen, og det ble nevnt surstoffpåfyll, og jeg antar at mannskapet også er helt utslitt. Det skal vel også legges en plan for de resterende.

Og nyhetene sier at det var de sterkeste som ble tatt ut først, så de svakeste gjenstår. Mulig det er en mer krevende jobb.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#73

sikry skrev: 08 jul 2018, 16:11 Kan se ut som de svakeste er blitt tatt ut først. Nå sies det at det vil bli en pause på 10 - 20 timer.

http://www.nationmultimedia.com/detail/ ... l/30349609
Her sies det motsatt, at de sterkeste er tatt ut først, og de som gjenstår er antatt å være de svakeste. Rart det der. Mulig NRK her tar feil, men det er en tolk i studio også.
Kanskje et par som er ansatt for å være kritiske ble tatt ut først, og deretter tar ut de sterkeste først, for å få mer tid med resten?
Sist redigert av Thaibreak den 08 jul 2018, 16:28, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#74

Motstridende meldinger fra fler kilder vedrørende det, og så diskusjonen på TV (Thaivisa) at den australske legen bestemte i siste liten at de svakeste skulle ut først. Leste ett annet sted at vannstanden var gunstig for de svakeste og derfor tok ikke sjansen på at vannstanden ikke økte iløpet av natten og morgendagen.
Sist redigert av Phay den 08 jul 2018, 16:29, redigert 1 gang totalt.
🌞
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#75

Phay skrev: 08 jul 2018, 16:27 Motstridende meldinger fra fler kilder vedrørende det, og så diskusjonen på TV (Thaivisa) at den australske legen bestemte i siste liten at de svakeste skulle ut først. Leste ett annet sted at vannstanden var gunstig for de svakeste og derfor ikke tok sjansen på at det ble forandringer iløpet av natten.
Virker mer logisk det ja. Få dem ut mens de kan.
Vannstanden er på sitt laveste i hele perioden. Utpumpingen har gått non stop. De ble bekreftet i intervjuet på NRK med en thai som var ansvarlig for dreneringen. Den norske reporteren hadde fått tak i han, og han meldte at det var på sitt aller beste å utføre operasjonen nå.
Sist redigert av Thaibreak den 08 jul 2018, 16:32, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#76

Sjeldent jeg har blitt så positivt engasjert i ett slikt drama, men føler sterkt for disse guttene nå kommer seg helskinnet ut. Spennende samtidsdrama å følge med på. Håper alt går bra for alle innvolverte! God natt!
🌞
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#77

De sa på NRK at de måtte bytte ut oksygentankene som er plassert inni grotta. Derfor blir aksjonen utsatt 10-20 timer.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#78

Phay skrev: 08 jul 2018, 16:32 Sjeldent jeg har blitt så positivt engasjert i ett slikt drama, men føler sterkt for disse guttene nå kommer seg helskinnet ut. Spennende samtidsdrama å følge med på. Håper alt går bra for alle innvolverte! God natt!

Vanskelig å ikke la seg engasjere av dette. Mange av oss som har et forhold til Thailand føler jo også på en måte at dette er litt nærmere oss.
For et par dager siden la mine kanskje beste venner i Thailand, et ektepar i Chiang Rai, ut en live video på Facebook hvor de deltok som frivillige; kokte og serverte mat til andre som deltok i redningen. Må innrømme at det føltes enda nærmere da.

Selv for reportere er dette sterkt:

Her blir det for mye for TV 2s reporter i Thailand
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#79

tdr skrev: 08 jul 2018, 16:46 Vanskelig å ikke la seg engasjere av dette. Mange av oss som har et forhold til Thailand føler jo også på en måte at dette er litt nærmere oss.
For et par dager siden la mine kanskje beste venner i Thailand, et ektepar i Chiang Rai, ut en live video på Facebook hvor de deltok som frivillige; kokte og serverte mat til andre som deltok i redningen. Må innrømme at det føltes enda nærmere da.

Selv for reportere er dette sterkt:

Her blir det for mye for TV 2s reporter i Thailand
Dette var et sterkt klipp fra TV2. Denne saken engasjerer virkelig verden over.
janet
Innlegg: 163
Registrert: 24 okt 2017, 12:16

#80

Thaibreak skrev: 08 jul 2018, 17:12 Dette var et sterkt klipp fra TV2. Denne saken engasjerer virkelig verden over.
ja, den gjør det,
litt pussig med slike "tragedier"/"ulykker"

det bombes/skytes 1 person per 2 dager eller så syd i Thailand, ingen henger seg opp i det, hverken i LoS eller andre steder
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»