Bussulykke , Tak province.

Svar
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#1

En buss med arbeidere fra Myanmar tok fyr og 21 omkomne.

https://www.bangkokpost.com/news/genera ... st_recent_
มังคุด
Innlegg: 253
Registrert: 25 nov 2017, 05:21
Sted: Planet Earth

#2

sikry skrev: 30 mar 2018, 06:00 En buss med arbeidere fra Myanmar tok fyr og 21 omkomne.

https://www.bangkokpost.com/news/genera ... st_recent_
Huff huff, forferdelig stygg sak det der....
No one here gets out alive...
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#3

Det er den andre bussulykken med mer enn 20 omkomne på få dager.

Hvordan er det egentlig mulig at en buss brenner så raskt?
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#4

Noodle skrev: 30 mar 2018, 09:04 Det er den andre bussulykken med mer enn 20 omkomne på få dager.

Hvordan er det egentlig mulig at en buss brenner så raskt?
Rent generelt.

Antar at det ligger mye i at flammene setter fart når det blir tilført oksygen..feks når rutene blir knust og/eller at bagasjelukene blir sprettet opp pga velt eller krasj..
Så da får man denne tunneleffekten både i lasterommet og/eller i passasjerrommet..kan tenkes..også er det vel mye skrot og lettantennlige stoffer i bagasje og interiør samt klesplagg på personer...Også er det nok mye olje og smøring som tar fyr i understellet, motor..så man får en god effekt kan man si ;) Mange av disse dobbeltdekkerne er vel rene brannbomber :?:

Sikkert noen andre som kan mer om brann..men det var ihvertfall det som slo meg med disse dobbeltdekkerne som er vel rene dødsfeller i ett land som Thailand..'

Du kan spørre hvorfor det fortsatt er dobbeltdekkere på veiene..det skulle jo bli forbud mot dobbeltdekkere..uten at jeg vet når forbudet starter--
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#5

Men hvorfor er de verre dødsfeller i Thailand enn i andre land?
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#6

Noodle skrev: 30 mar 2018, 10:49 Men hvorfor er de verre dødsfeller i Thailand enn i andre land?
Utenom at sjaførerer i Thailand er dumme som brød og alt det med buddha osv. Samt at de tar lite hensyn til passasjerer---så er det en annen ting som kan tenkes, og det går på sikkerhetsbestemmelser og vedlikehold..enkelt og greit.....altfor ofte ser jeg dobbeltdekkere spyr ut svart røyk...og hvem kontrollerer det? Eller er så nedsotet og møkkete, og ser ut som de kommer rett fra en mad max film..

Der har vi det..Nå skal jeg kalle alle sjafører i Thailand for Mad Max :lol:
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»