Rettssikkerheten i Thailand

Svar
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#61

"Norge er en bananrepublikk"...

Helt enig! - Og jeg vil at Thailand skal bli like god som oss. :D
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#62

Montro hva de finner ut av her, og om det eventuelt skal bli flere som rydder skrivepulten.

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... cates-boss
2020-08-05 17.16.54.png
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#63

Wood1958 skrev: 05 aug 2020, 17:39 Montro hva de finner ut av her, og om det eventuelt skal bli flere som rydder skrivepulten.

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... cates-boss

2020-08-05 17.16.54.png
Finner de noen uregelmessigheter så får det ingen andre konsekvenser enn at de berørte blir for en kortere periode omplassert.
Det er et grunnleggende problem i Thailand at offentlig ansatte ikke kan sies opp uansett handling. Vi ser at lærere som forgriper seg på elever bare blir flyttet til andre skoler. Politi som blir tatt i korrupsjon blir plassert bak en kontorpult for en kortere periode.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#64

nå ser det ut til det går « gale veien» for
redbull sønnesønn,
saken har nok blitt for hard og svelge
også for de andre høye herrer,
så da er gubben fortsatt på den røde lista til interpool !

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... l-in-place
Vedlegg
091AD043-E970-4A29-B9AD-996B9DE25BAE.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#65

Geir Rasch skrev: 06 aug 2020, 07:38 Finner de noen uregelmessigheter så får det ingen andre konsekvenser enn at de berørte blir for en kortere periode omplassert.
Det er et grunnleggende problem i Thailand at offentlig ansatte ikke kan sies opp uansett handling. Vi ser at lærere som forgriper seg på elever bare blir flyttet til andre skoler. Politi som blir tatt i korrupsjon blir plassert bak en kontorpult for en kortere periode.
Vet ikke helt jeg. Jeg har sett en liste over hvor mange politisjefer som pr idag har forbindelse til en i regjering vs for noen år siden.
Så det virker for meg som det er litt systematisk utskiftning med eller mot egen vilje for endel av de.På lik linje med andre offentlige administrasjoner.
Men for all del kan det samtidig ende med at en skyldig blir dømt så greit nok.
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#66

Wood1958 skrev: 06 aug 2020, 08:20 Vet ikke helt jeg. Jeg har sett en liste over hvor mange politisjefer som pr idag har forbindelse til en i regjering vs for noen år siden.
Så det virker for meg som det er litt systematisk utskiftning med eller mot egen vilje for endel av de.På lik linje med andre offentlige administrasjoner.
Men for all del kan det samtidig ende med at en skyldig blir dømt så greit nok.
Det er forsåvidt en annen sak: Plassere egne folk i sentrale posisjoner. Dette er også en trussel for rettssikkerheten i landet. Når både politi og rettsvesen er befolket av personer med nær tilknytning til regjeringen og samtidig parlamentet med senatet er kontrollert av regjeringen, så forsvinner maktfordelingsprinsippet. Den lovgivende, utøvende og dømmende makt blir på den måten samlet på ett sted. Det er bare i rene diktaturer at dette kan skje!
Vi har også sett at ikke i noe tilfelle har den dømmende makt rammet noen personer i regjeringen. Prawit og klokkene er ett eksempel. Ingen har heller undersøkt hvordan Prayut, som har hatt hele sin karriere som offentlig tjenestemann, kan ha en formue som i følge Wikipedia er på over 2 milliarder bath? osv, osv
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#67

► Vis Spoiler
Geir Rasch skrev: 06 aug 2020, 09:04 Det er forsåvidt en annen sak: Plassere egne folk i sentrale posisjoner. Dette er også en trussel for rettssikkerheten i landet. Når både politi og rettsvesen er befolket av personer med nær tilknytning til regjeringen og samtidig parlamentet med senatet er kontrollert av regjeringen, så forsvinner maktfordelingsprinsippet. Den lovgivende, utøvende og dømmende makt blir på den måten samlet på ett sted. Det er bare i rene diktaturer at dette kan skje!
Vi har også sett at ikke i noe tilfelle har den dømmende makt rammet noen personer i regjeringen. Prawit og klokkene er ett eksempel. Ingen har heller undersøkt hvordan Prayut, som har hatt hele sin karriere som offentlig tjenestemann, kan ha en formue som i følge Wikipedia er på over 2 milliarder bath? osv, osv
Ja det er hva jeg noen gang undres over kan være en underliggende årsak.
Om eventuelt Boss blir brukt for å rettferdigjøre litt omplasering.?
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#68

Jeg syns det er slemt å dra Prayut inn i en slik diskusjon. At han er god for milliarder av bath er på grunn av hans gjerrighet og sparsommelighet. Hver dag gjør han som politimannen Jensen. Han går i banken og deponerer sin mors pensjon. :P
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#69

MrDemongas skrev: 06 aug 2020, 11:06 Jeg syns det er slemt å dra Prayut inn i en slik diskusjon. At han er god for milliarder av bath er på grunn av hans gjerrighet og sparsommelighet. Hver dag gjør han som politimannen Jensen. Han går i banken og deponerer sin mors pensjon. :P
jeg har fått tilgang på ankeutkastet fra elden
i jensen saken!
legger ut kpi i bullsesion
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4142
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#70

Nå er dette ikke noe forsvar av handlingen til"Boss"
Men jeg gjør meg noen tanker, Tenk å vært ungutt å i tillegg kunne race rundt på veier som i Th med en Ferrari. ,,Wow ,,i segselv
Nærmeste jeg kom i mine yngre dager var å leie en Pinto rundt i FLA av og til på,site halvdel av,syttitallet en gang samt en 65 Olds vi dekksgjengen spleisa på ombord på en annen båt.
Endte som et rimelig vrak etter tur i grøfta etter kokken o undertegnede hadde 2 uker fri på østkysten å,dro på Mardi grass .
Aldri prøvd noe kokain men regner allikevel han frem til ulykken hadde det greit.
Tenk bare Roberts beskrivelse av følelse med medisin samt være ungdom med foten på gassen i Ferrari om natten på Thai motorvei
Så tenker jeg litt på i TH hvor det er en rimelig anselig mengde som omkommer i trafikken hvert år .
Kan vel kanskje være mange penger blir betalt uten at det er så oppsiktsvekkende, ei heller for farranger som slik jeg forstår ofte får skylden.
Og tenker i den forbindelse på en annen tråd på et annet forum hvor det ble diskutert pris og fremgangsmåte da et av det norake forumsmedlemmende var i et trafikkuhell og diskusjonen gikk på hvor mye og hvodan osv han skulle by.
Så tanken er vel ikke helt fremmed,for å,delta i slikt virket det som om vi selv ble innblandet.
Så vi skal kanskje være,forsiktig med å sette oss til doms over en evt rusa ungutt bak rattet i en Ferrari?
Tenker også på studentmassakrer som AH la ut linker til, Tak Bai som Riffle la ut om,
For ikke snakke om disse demomstrantene som er meid ned i noen aksjoner.
Sutep og tiden før kuppet, valgkomiteen, klokker, Thailands historie.uten så mye pressedekning om ansvarlig kontra handlinger.
Med disse tanker i hodet leser jeg om ord som å gjenopprette den "alminnelige tiltro til rettsvesen" med å dømme ungutten.
Blir surrealistisk noen ganger for meg. Er jeg alene om den tanken montro.? Kan det være noe jeg har spist? :D :D
Det blir litt vanskelig å, finne dekkende ord
Nøyes derfor med
????????????????????????????????????????????
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»