Ganja legalisert i Thailand?

pimpen
Innlegg: 43
Registrert: 02 nov 2017, 19:59

#2

Kanskje ikke så enkelt.

Prayut puts medical marijuana farm on hold

http://www.nationmultimedia.com/detail/ ... l/30336455
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#3

Bare et lite apropos - uten at noen må tro at jeg er involvert i slike ting, også fordi jeg har tøtsjet innpå det i en annen tråd.
Det er jeg ikke, men liker meg i litt rustikke lokale miljøer der thaiene er i overvekt.
Poenget er at politiet, og som jeg vet; også militæret, allerede er involvert i salg og forbruk av ganja (og andre stoffer, for den slags skyld) - men ganja blir sett på som ikke så kontroversielt. Og regjeringen har allerede i flere år vært i tankeboksen om bruken av denne mer uskyldige drogen, og annen type narkotika, ikke skal kriminaliseres og straffeforfølges - altså et personlig forbruk, men er nok et lite stykke igjen frem til lovmakerne.
Det finnes en rekke rasta-puber og barer som er kontrollert og korrumpert, der salg og forbruk skjer uten risiko for arrestasjon og straffeforfølgelse. Litt skjult, men åpent forbruk.
Ikke alltid det er snakk om penger, men heller at politiet kan komme og forsyne seg av den alkoholen de vil ha - eller de (eller personer innen militæret) kan være eiere eller deleiere av disse barene og pubene. Og er forsåvidt de sikreste stedene en kan bruke slike droger uten å bli hekta og havne i monkey house. Bare for å nevne det.

Fant en gang et sånt sted (et av flere, forskje. turiststeder) som lå ved siden av et billig hotell jeg bodde på. Gikk dit fordi det var en lun stemning, kom lett i kontakt med folk, og var mye bra live-musikk. Jeg lar være å fortelle hvor dette var - men et av turiststedene, dog ikke av de aller største.
Kan legge ved bildet jeg fikk ta - men blir det for drøyt for forumet kan det bare slettes.
20170730_204757.jpg
pimpen
Innlegg: 43
Registrert: 02 nov 2017, 19:59

#4

Men det der var jo ikke akkurat til medisinsk bruk, som er myndighetenes intensjoner, ikke at folk generelt skal få ruse seg på det. På det punktet er det så stor uenighet innad i politikken og fagmiljøene at det hele er satt litt på vent.
Moo Ping
Innlegg: 33
Registrert: 22 okt 2017, 07:17

#5

Å bruke ganja i Thailand må vel være på listen av noe det dummenste man kan gjøre. Jeg tror ingenting er sikkert og at man den ene dagen er beskyttet av politi betyr ikke at man er det i morgen. En dag blir man bitt i rævva...Var selv på en slik pub, Phi Phi 2000, og der var andre etasje i denne puben dedikert til de som likte å ta seg en blås.

Loven er klar og det er den man må forholde seg til og landet har veldig strenge lover omkring dette.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#6

Thailand har godkjent 36 distrikter som har lov og dyrke hamp
Ifølge « highland» denne hampen er uten
THC,
Hampen brukes til produksjon av matrialdr
For diverse artikler!
« higland» hevder også at thc holdig hamp
Er på trappene for bruk til medisinsk bruk»
« higland» har eget månedsavis filmer på netflix fb side mm’,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#7

Ja, en skal være klar over at det finnes hamp som inneholder så lite THC at den er umulig å ruse seg på, og at denne kan være nyttig å dyrke til produksjon av forskjellige varer.
Hamp har jo vært brukt fra gammelt av til trosser, tau, klesproduksjon. Kan virke som det blir glemt i diskusjonen om hamp som nyttig materiale til forskjellig bruk, og blir avsporet med fokus på planten som et rusmiddel en ikke ønsker.
Disse cannbisplantene uten THC brukes også av noen gartnere som "pyntehamp", og har sett dem brukt til og med i NOrge. Men blir kanskje unngått da de ligner på vanlige marihuanaplanter, og kan bli rasert av misbrukere om de står i bed, som ikke vet om forskjellen.
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#8

Moo Ping skrev: 18 jan 2018, 21:19 Å bruke ganja i Thailand må vel være på listen av noe det dummenste man kan gjøre. Jeg tror ingenting er sikkert og at man den ene dagen er beskyttet av politi betyr ikke at man er det i morgen. En dag blir man bitt i rævva...Var selv på en slik pub, Phi Phi 2000, og der var andre etasje i denne puben dedikert til de som likte å ta seg en blås.

Loven er klar og det er den man må forholde seg til og landet har veldig strenge lover omkring dette.
Selv om jeg skriver det jeg gjør er det lurt å advare mot å bruke ganja i Thailand. Og selv om det kan være trygt å sitte og røyke det i disse spesielle barene er det tross alt ulovelig, og en må selv ta konsekvensene om man får problemer med politiet. Om en f.eks kjøper med seg jointer eller stoff fra disse stedene kan en bli stoppet i kontroller av politiet andre steder, og da vil en ganske sikkert få store problemer. Så en må alltid ta med i vurderingen sitt eget ansvar når en bryter loven, som jo også disse barene i prinsippet gjør, og heller holde seg unna den risikable delen av dette.

Straffen i seg selv for å bli tatt med noen få gram med ganja er ikke avskrekkende streng, med et par måneders fengsel - som er ille nok i Thailand. Men selve den ubehagelige prosessen med fengsling, rettssak og utvisning er absolutt ikke noe en ønsker å gå igjennom.
I beste fall kan en klare å betale seg ut av problemene, om papirene i saken ikke har gått til retten - men må alltid kalkulere med at korrupte politifolk kun tar pengene mens en havner i samme uføret allikevel.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#9

PiTa skrev: 19 jan 2018, 04:47 Selv om jeg skriver det jeg gjør er det lurt å advare mot å bruke ganja i Thailand. Og selv om det kan være trygt å sitte og røyke det i disse spesielle barene er det tross alt ulovelig, og en må selv ta konsekvensene om man får problemer med politiet. Om en f.eks kjøper med seg jointer eller stoff fra disse stedene kan en bli stoppet i kontroller av politiet andre steder, og da vil en ganske sikkert få store problemer. Så en må alltid ta med i vurderingen sitt eget ansvar når en bryter loven, som jo også disse barene i prinsippet gjør, og heller holde seg unna den risikable delen av dette.

Straffen i seg selv for å bli tatt med noen få gram med ganja er ikke avskrekkende streng, med et par måneders fengsel - som er ille nok i Thailand. Men selve den ubehagelige prosessen med fengsling, rettssak og utvisning er absolutt ikke noe en ønsker å gå igjennom.
I beste fall kan en klare å betale seg ut av problemene, om papirene i saken ikke har gått til retten - men må alltid kalkulere med at korrupte politifolk kun tar pengene mens en havner i samme uføret allikevel.
i tilegg bot og straff!
Blir man utvist!
Spor av thc ligger i blodet i flere måneder
Det er nok at en har oppholt seg i et rom
Der det har blitt brukt..
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#10

Vedlegg
D4FDC760-AFAD-4BEA-8E35-7AC2A44125F0.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»