Thailand på topp i antall trafikkdrepte

Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#21

Daglig statistikk over dødsfallene rundt nyttår. Det går hardt for seg. Det meste skyldes for øvrig fyllekjøring og fart.

Oppdateringer fra Richard Barrows.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#22

Jeg er en tur ute i villmarken. Det betyr at jeg ikke er i Bangkok denne nyttårshelgen men ute i provinsen.

Og det som jeg ser her, er utrolig mange cartrucks som liker høy hastighet uansett om det er mye folk eller ei(hAR JEG NEVNT HVOR MYE JEG HATER CARTRUCKS? det ser ut som de hjerneskadet alle sammen),og unge som gammle som kjører sykkel uten hjelm. Dette foregår mens politiet sitter på ræva og ser på trafikken gå rett forbi btw...

Ja, det har vært noen ulykker allerede når det er sagt...kanskje på tide å blombere cartrucks ned til 70 hestekrefter? å la tusenvis på tusenvis av idioter med 140 hester kjøre fritt vilt rundt i thailand er vel ikke noen god løsning....å oppmuntre en jevne thai til å tenke selv er like sannsynlig idag som at jesus kristus kommer tilbake til jorden og frelser menneskeheten for øyeblikket..på tide å tenke litt fornuftig i andre kretser enn å overlate trafikksikkerheten til den jevne thai..

Det hele ser ut som mesterskap bil -og sykkelløp..det er ikke noe som heter normal trafikk flyt eller noe..bare fart og traffic jam..raskt eller sakte..når var det thaier begynte å ha dårlig tid? de går som buffaloer men kjører som racersjafører eller no..absurd..
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#23

På vei fra Koh Lanta og til Ao Nang ble vi lasta opp på en overfylt cartruck mellom fergepiren i Krabi Town og Ao Nang by for en drøy måned siden, og selv om både jeg og kompisen har hatt mange ubehagelige turer i bil i Thailand de siste årene, var vi enige om at dette var noe av det farligste vi hadde vært med på. Lasteplanet var overlastet med turister der noen måtte sitte på fanget til hverandre, og rekkverket vi holdt oss fast i knirka. Jeg satt rett bak førerhuset og så hastigheten som ofte var på mer enn 120 km/timen. Det føltes som om vi skulle velte i svingene.

Det er skremmende å tenke på hvor galt det går hvis en fullstappa lastebil av denne typen velter eller krasjer. Hvor mye kontroll har egentlig sjåførene på vektfordelinga bak der? Spesielt når det sitter flere hundrekilos farangs på den ene siden?

Det er også skremmende å tenke på at det kommer til et punkt der man har blitt vant til det, og humrer litt over villmannskjøringa når det hele er over og gikk bra denne gangen også ...
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#24

I disse dagene gjør jeg som jeg pleier. Spiser god mat tar en øl og dram og vanner gressplenen. Siden kona har fødselsdag den 30 desember, så har vi to hyggelige dager helt i slutten av året. Men å kjøre bil hopper jeg elegant over i omtrent 10 dager. Det eneste som får bilen ut av garasjen, det er hvis jeg skal vaske bilen. Kjør den som vil....... Jeg vil ikke kjøre bil disse dagene med fyll og død på veiene.

A.H.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#25

Jeg har vært ute å gått nylig, og trafikken var overraskende rolig og fin..ikke noen stressbiler-/motorsykkler..alt er harmoni...og sååååååå vroooooooooooooom kommer den en stor cartruck med barn på lastplanet i full fart, og bilen var overstresset, og vingler gjør jo disse på veibanen....det virker for meg som om thaier ikke har ett rolig gir når de kjører fort..de kjører alltid i stressmodus med bilene sine..kunsten er å ha høy fart uten å stresse bilen, men for thaiene så er det nesten umulig å få til føler jeg..de vet vel ikke hvordan det gjøres?

Jeg liker å gjette at det er en farlang som kjører en fortuner eller mitsubishi når jeg ser de ligger i høy hastighet uten å stresse bilen..stort sett så er den eldre farlang btw hehe..eldre vel og merke..de er vel knapt under 60 år føler jeg..just saying..noe må man leke med når man kjører i flere titalls mil noen ganger..gjetteleken ;)
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#26

Cartruck?? Er det pickup du mener?
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#27

Nomade skrev: 31 des 2017, 13:28 Cartruck?? Er det pickup du mener?
yep..trodde det var det samme...cartruck og pickup..
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#28

Hehe, første gang jeg har hørt det uttrykket om en pickup :) Amerikanerne kaller det forøvrig bare for truck, på thai er det noe slikt som "lot kaba" for å si det enkelt.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#29

Nomade skrev: 31 des 2017, 16:00 Hehe, første gang jeg har hørt det uttrykket om en pickup :) Amerikanerne kaller det forøvrig bare for truck, på thai er det noe slikt som "lot kaba" for å si det enkelt.
Ja, det var det da :? ...jeg regner med at uttaler det feil ett par ganger til før jeg lærer å skrive det riktig ;)

Og da lurer jeg på hvor har jeg cartruck fra btw? :roll:
Brukeravatar
Noodle
Innlegg: 580
Registrert: 21 okt 2017, 06:36
Sted: Norge

#30

Lurte i hvert fall meg også til å skrive cartruck med den største selvfølge. :)
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»