Thailand , letter på Innreise

torbus

#31

Wood1958 skrev: 25 jun 2021, 10:52 Du får ha din mening om det hele. Mitt første svar om smittefare er et resultat av smitteforståelse og kunnskap formidlet i dette land til folk du påstår har lært å,ha et kritisk blikk.
Er det da bukken ogmhavresekken?
Som sagt: jeg skjønner ikke av hva du lurer på. Du antar så mye at jeg ramler helt av.

Uansett dreier denne tråden seg om Thailand, "sandkassa" på Phuket og et forsøk på gjenåpning av landet.

Hvis pressen skal diskuteres, er det kanskje greit å starte en ny tråd i en annen del av forumet, men på dette nivået kommer jeg ikke til å delta i den, da dette går langt over mitt hode.
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#32

:D
torbus skrev: 25 jun 2021, 10:56 Som sagt: jeg skjønner ikke av hva du lurer på. Du antar så mye at jeg ramler helt av.

Uansett dreier denne tråden seg om Thailand, "sandkassa" på Phuket og et forsøk på gjenåpning av landet.

Hvis pressen skal diskuteres, er det kanskje greit å starte en ny tråd i en annen del av forumet, men på dette nivået kommer jeg ikke til å delta i den, da dette går langt over mitt hode.
Greit det :D
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#33

Wood1958 skrev: 23 jun 2021, 10:42 Har du sett noe om utreisebetingelser fra sankassa?
Så et inlegg,men ingen link i TVF. Der sto det at utreise måtte,foregå med internasjonal billet.
Mulig da at,en må til BKK og ny karantene for videre ferd i TH. Men jeg har ikke sjekket betingelsene.
Men da støttes,turistnæringen..

Jeg mener jeg har lest at hvis du skal være med på denne sandboksen i phuket må du reise direkte til phuket, Og reise først til bangkok også til phuket var vistnok ikke akseptabelt. Jeg leste dette på en plass på nettet. der dem stilte spørsmål og fikk svar. Men ta å sjekk dette for dem som tenker å reise ned til Thailand
You Never walk Alone :D
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#34

wiking skrev: 25 jun 2021, 20:20 Jeg mener jeg har lest at hvis du skal være med på denne sandboksen i phuket må du reise direkte til phuket, Og reise først til bangkok også til phuket var vistnok ikke akseptabelt. Jeg leste dette på en plass på nettet. der dem stilte spørsmål og fikk svar. Men ta å sjekk dette for dem som tenker å reise ned til Thailand
Jeg så også at ved utreise var det påkrevet Banfkok og karantene om en dro derifra tidligere. Men det kommer sikkert noen som drar og kan fortelle mer.
Også om fra hvilke land. Men er kravet vaksine så spiller kanskje ikke smitten i avreiseland så mye. Men kanskje mere type virus.
En får se etterhvert
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#35

Wood1958 skrev: 25 jun 2021, 20:28 Jeg så også at ved utreise var det påkrevet Banfkok og karantene om en dro derifra tidligere. Men det kommer sikkert noen som drar og kan fortelle mer.
Også om fra hvilke land. Men er kravet vaksine så spiller kanskje ikke smitten i avreiseland så mye. Men kanskje mere type virus.
En får se etterhvert
Jeg har tro på at i Thailand vill det nok tvinge seg til at dem åpner opp mer og mer. Spesielt når myndigheten uttaler seg slik at covid er noe dem må leve med og dette er en risk dem må ta. Tyder på at dem begynner å tenke på inntekter inn . Først tenkte dem jo på 7 uker i phuket men så snudde dem til 14 dager. Da var det vel 50 prosent avbestilling.
You Never walk Alone :D
Wood1958
Innlegg: 4143
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#36

wiking skrev: 25 jun 2021, 20:51 Jeg har tro på at i Thailand vill det nok tvinge seg til at dem åpner opp mer og mer. Spesielt når myndigheten uttaler seg slik at covid er noe dem må leve med og dette er en risk dem må ta. Tyder på at dem begynner å tenke på inntekter inn . Først tenkte dem jo på 7 uker i phuket men så snudde dem til 14 dager. Da var det vel 50 prosent avbestilling.
Tja han forrige utenriksminsiteren i US sa vel når han var der at de burde kunne leve med 100 om dagen i TH. Men en får se.
Også hvilke markeder de velger turister ifra.Det blir kanskje ikke plass til alle.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#37

Siste fra oppdateringen til Richard Barrow der han postet en grei oversikt over fremgangsmåten og reglene for gjenåpningen av Phuket. Om man har tenkt til å komme tilbake på langtidsopphold, så må jo dette være greit om man ikke orker å vente helt til oktober da det skal bli flere lettelser slik det er lovet.


🌞
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#38

Kan tenke tallene den første uken vil bli fulgt med ørneblikk :-)
Har lest at man vurderer samme i chonburi (pattaya) litt senere i prosessen.
Håper det, dersom generell åpning trekker i langdrag utover 1 oktober.
Har i år vært omlag 150 dager i thailand og mangler 35-40 på skatteåret.
Ville helst returnert norge ca 1 desember, så vil nok gå i pluss, selv med 2 uker hotellferie og spesialforsikring.
Men, håper slippe-selvfølgelig :-)
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#39

Når man nå ser hva som skjer i Sydney så tror jeg ikke man skal være stor spåmann for å se at dette kommer til å å feile, er ganske sikker på at Thailand kommer til å å innføre begrensninger når den først smitten kommer.
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#40

anmeno skrev: 26 jun 2021, 14:02 Når man nå ser hva som skjer i Sydney så tror jeg ikke man skal være stor spåmann for å se at dette kommer til å å feile, er ganske sikker på at Thailand kommer til å å innføre begrensninger når den først smitten kommer.
Tror nok du har rett der.
Vi kan jo lure på hva som skjer i verden. Australia har jo ført en ganske streng lockdown. Ser ikke ut som det hjelper noe,
You Never walk Alone :D
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»