Thai kjendiser kjente utenfor Thailand

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

En liten artikkel om thai kjendiser også kjent utenfor Thailand sine grenser.

Hvor mange av de 7 nevnte kjenner du?
Og kommer dere på andre som kanskje skulle vært nevnt?


7 FAMOUS THAI CELEBRITIES YOU SHOULD KNOW
Check out these 7 famous Thai celebrities that have acheived mainstream status in the Western

Can you name 7 famous Thai celebrities who have cracked the Western-world mainstream? Let us know in the comments section how many of the below celebrities you already know.

Expats living in Thailand are a strange bunch of people. Sometimes Westerners live here for many years and not only do not speak the local lingo but also know very little about famous Thai people. Although it is very difficult to keep up with the gluttony of famous Thai popular culture celebrities because popularity changes like the weather. But here are 7 famous Thai celebrities that have achieved not only mainstream status in Thailand but also crossed-over to the western world.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#2

Ingen..og bra var det..ellers ville jeg vært bekymret over mine interresser for nyheter :D
Anurak
Innlegg: 170
Registrert: 28 jun 2018, 17:23

#3

Kjente ingen. Men i går så jeg bandet Blackpink på mtv, der er en av dem thai.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4

Kolami skrev: 26 aug 2020, 08:24 Ingen..og bra var det..ellers ville jeg vært bekymret over mine interresser for nyheter :D
Selv kjente jeg til 4, nummer 1 og de 3 sist nevnte. Og vil ikke si noen har noe med nyheter å gjøre. Heller kultur.

Den første har jeg sett i film og de siste fra musikk. Musikk har alltid vært av stor interesse.

#5 Job Bunjob (Job2Do) så jeg live på Phuket i 2010. Var jo umulig å komme unna den største hiten deres hvis man var på steder som spilte thai musikk på den tiden. Å se Job2Do live var en morsom opplevelse.


https://youtu.be/BVzwoqde15g



#6 Nakadia, verdenskjent DJ som jeg så første gang spille i 2010 og sist i vinter i Bangkok. Trivelig dame som spiller verden rundt i normale tider.


https://youtu.be/EK9ulRHmqTc



#7 Vanessa Mae, den for meg som jeg først kjente til allerede på 90-tallet da hun begynte gi ut musikk som fiolinist. Det var litt uvant med en ung og pen dame som ga ut musikk med fiolin som instrument den gangen.
Mange kjenner henne kanskje best som første og eneste thai som har klart å få delta på ski; slalåm og storslalåm under OL i 2014. Det var en del kontroverser rundt hvordan hun kvalifiserte seg.


https://youtu.be/Xh5eCupjS1o
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#5

Kjente til fem av disse, såpass bør en vite om en er litt interessert i Thailand 8-)
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#6

Jeg kjenner til den nedelandske faren til den nederlandske kokain dronninga, fordi jeg kjefta litt på han for uverdig beskrivelse av hotellet han hadde.

Var vel 33 år hun fikk, men stakk vel av hun også?

Edit note link til saken

https://www.nationthailand.com/news/30393359
🌞
torbus

#7

Vi i Norge er jo flinke til å gi demokratikjempende thaier en arena og en viss status i Oslo Freedom Forum. Det får vel omtrent like mye oppmerksomhet i Thailand som kinesiske fredsprisvinnere får i Kina, men i 2015 var (den gang The Nation-journalist, nå Khao Sod) Pravit Rojanaphruk Invitert. I 2018 var en av lederne i studentopprøret som fortsatt pågår, Netiwit 'Frank' Chotiphatphaisal, invitert. I fjor var det Rap Against Dictatorship som fikk turen til Oslo, mens det i år er Thanathorn Juangroongruangkit, tidligere leder i Future Forward, som er invitert (men trolig uten Oslo-reise grunnet Covid). Ikke veldig viktig i Thailand, men den utenlandske oppmerksomheten gjør at mange utenfor Thailand hører om dem.

(Vil tro talene til samtlige fortsatt er å finne på YouTube).
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#8

tdr skrev: 26 aug 2020, 00:28 En liten artikkel om thai kjendiser også kjent utenfor Thailand sine grenser.

Hvor mange av de 7 nevnte kjenner du?
Og kommer dere på andre som kanskje skulle vært nevnt?


7 FAMOUS THAI CELEBRITIES YOU SHOULD KNOW
Jeg kjente igjen 2 stk, dadotrallala osv, men visste ikke fiolindama var fra thailand. Talentfull dame. Både alpinist og fiolinist:)
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»