Avgifter for turister?

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Turistmyndighetene har lansert ideen om å ilegge internasjonale turister avgifter. Pengene skal gå til renovering av turistattraksjoner og naturområder, samt forsikring spesielt rettet mot turister.


Tourism Ministry considers collecting tourism fees

The Ministry of Tourism and Sport has introduced the idea of collecting fees from international visitors for the renovation of tourism attractions and natural resources, as well as providing insurance benefits specifically for tourists.

The Tourism Ministry recently held its first workshop to gather opinions from government agencies and private companies working in tourism, as well as insurance companies and revolving funds, reported state news agency NNT. (See story here.)

Most of the participants said the measure must be introduced at an appropriate time to minimise disruption of the national tourism scene. They have also requested more details of the plan to use fees collected for attraction renovation and insurance benefits, the report noted.

Tenker nå at egne og mangedoble priser som attraksjoner har allerede burde være nok. Og når det gjelder forsikring så betaler jeg min reiseforsikring allerede.

Det har tidligere blitt sagt at forsikring skal dekke inn rundt 300 millioner baht i ubetalte sykehusregninger fra turister. Hvilken pris en slik forsikring vil komme på er interessant. Med for regnestykket sin del 30 millioner turister betyr det 10 baht per person. For noen år siden så var det snakk om rundt 400 baht hvis jeg ikke husker feil. Det vil si at de skal ta inn hele 12000 millioner baht for å dekke opp 300 millioner (Vet jeg kunne skrive 12 milliarder, men gjorde det for å vise tydeligere hvilket misforhold vi snakker om).

Hvis vi i tillegg ser på hvilke summer turismen tilfører økonomien i Thailand snakker vi nå om 12 000 milliarder baht per år. Så de vil i realiteten innføre en tvungen forsikring for å dekke inn et relativt lite beløp med tanke på hva som egentlig legges igjen.

Still heller krav til dokumenterbare reiseforsikringer fra turistenes hjemland! Er overbevist om at en thai forsikring langt fra vil dekke det min hjemlige gjør uansett.

Ser vi i tillegg på det turistene legger igjen er det mange av oss her som ved forbruk og investeringer har bidratt til statskassen via avgifter mer enn store deler av befolkningen i landet gjør gjennom et helt liv.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Regnestykket går nok ikke opp baht mot baht. Det blir driftskostnader vedrørende avgiftene som kommer til å koste langt mer enn den summen de skal drive inn ;-) Nye bygninger, tusen medarbeidere, også videre.
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#3

Phay skrev: 12 feb 2020, 06:05 Regnestykket går nok ikke opp baht mot baht. Det blir driftskostnader vedrørende avgiftene som kommer til å koste langt mer enn den summen de skal drive inn ;-) Nye bygninger, tusen medarbeidere, også videre.

Frykter du har rett der. Men så ikke det svaret så tidlig :lol:
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

tdr skrev: 12 feb 2020, 06:08 Frykter du har rett der. Men så ikke det svaret så tidlig :lol:
Tenk bare hva sjefen for byrået må betale for jobben han skal utføre, og så skal ha igjen i mangfold? Det her blir kostbart.

Lurer på hva beslutningen til slutt blir for fastboende vedrørende forsikringer.
🌞
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#5

Hvordan vil turistene se på dette, på toppen av en veldig sterk baht???????

A.H.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#6

Det er ikke noe galt i det hvis det pengene ble brukt slike det fremtstilles..men min korte erfaring med thailand tilsier at at det blir ikke mye penger igjen etter at administrasjon pluss korrupsjon skal ha sitt. Hva med at falanger betaler allerede høyere pris på mange av disse parkene?

Pissprat fra ende til annen..de trenger penger sårt..

..jeg måtte betale 100 bath og kona betalte 20 bath for ett par uken siden....jeg sa til han gubben i kassa at hvis jeg skal betale mer kommer jeg ikke til å bruke en eneste bath der inne.....svaret jeg fikk; its up to you med det glisne smilet

....du verden jeg hater svar som; its up to you og så kommer det ett glissent smil..skulle måka til han der og da :x
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#7

Kolami skrev: 14 feb 2020, 13:57
....du verden jeg hater svar som; its up to you og så kommer det ett glissent smil..skulle måka til han der og da :x
Jaha. Men nå er det jo slett ikke sikkert han kunne si stort mer enn det på engelsk. Å gå på løs på han, verbalt eller fysisk, ville jo bokstavelig talt være å skyte på pianisten. Så det var bra du holdt deg for god til slike urimeligheter.
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#8

SomLao skrev: 14 feb 2020, 18:19 Jaha. Men nå er det jo slett ikke sikkert han kunne si stort mer enn det på engelsk. Å gå på løs på han, verbalt eller fysisk, ville jo bokstavelig talt være å skyte på pianisten. Så det var bra du holdt deg for god til slike urimeligheter.
jeg fikk det oversatt til thai..han brydde seg ikke..du har vel hørt; its up to you i Thailand i situasjoner hvor de ikke bryr seg? jeg hører det ofte når jeg skal forhandle om priser etc..jeg går tvert..its up to you 8-)
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4568
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#9

Det er jo ikke han som er skyld i dobbelt prisingen? Mannen nederst på rangstigen, er bare glad han har jobb å gå til han, men som alle andre som jobber på gulvet, så er det de som må ta imot dritten! Sist nå ei flyvertinne som fikk huden full for noe hun ikke var skyld i overhode! Det samme med resepsjonister etc, når noe ikke fungerer som det skal på hotellet!

Vær hyggelig mot fotfolket! Dagens oppfordring 🌞
🌞
Kolami
Innlegg: 1635
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#10

Phay skrev: 15 feb 2020, 01:22 Det er jo ikke han som er skyld i dobbelt prisingen? Mannen nederst på rangstigen, er bare glad han har jobb å gå til han, men som alle andre som jobber på gulvet, så er det de som må ta imot dritten! Sist nå ei flyvertinne som fikk huden full for noe hun ikke var skyld i overhode! Det samme med resepsjonister etc, når noe ikke fungerer som det skal på hotellet!

Vær hyggelig mot fotfolket! Dagens oppfordring 🌞
mye av det samme pratet overalt..de skal ha pengene sine..ellers så er det opp til deg...jeg er thaigift..så jeg betaler ikke mer enn andre i Thailand, dette var ett unntak...mange thaier som har bedre råd enn meg....mange..enkelte fotfolk fortjener ikke noe annet da de tjener pengeguden og ingen andre..hva det gjelder andre fotfolk så får de min største respekt..men ikke de som tjener pengeguden..
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»